- Nazwa przedmiotu:
- Seminarium dyplomowe w języku obcym KB
- Koordynator przedmiotu:
- Prof. dr hab. inż. M. Giżejowski, dr inż. P. Knyziak
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Budownictwo
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- SEMNARO
- Semestr nominalny:
- 3 / rok ak. 2015/2016
- Liczba punktów ECTS:
- 1
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Razem 25 godz. = 1 ECTS: ćwiczenia seminaryjne 15 godz., studiowanie materiałów potrzebnych do wykonania prezentacji wybranego tematu seminarium dyplomowego 5 godz., praca indywidualna przy opracowaniu prezentacji tematu seminarium i przygotowaniu się do wygłoszenia go w języku angielskim 5 godz.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Ćwiczenia seminaryjne 15 godz. = 0.5 ECTS
- Język prowadzenia zajęć:
- angielski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Razem 10 godz. = 0.5 ECTS: studiowanie materiałów potrzebnych do wykonania prezentacji wybranego tematu seminarium dyplomowego 5 godz., praca indywidualna przy opracowaniu prezentacji tematu seminarium 5 godz.
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia15h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Przed rozpoczęciem udziału studenta w zajęciach Seminarium Dyplomowego student powinien mieć ugruntowaną wiedzę z zakresu przedmiotów konstrukcyjnych: Konstrukcje Betonowe, Budownictwo Ogólne, Konstrukcje Metalowe, spójną z programem wykładanym w trakcie kursów na studiach I i II stopnia.
- Limit liczby studentów:
- 60
- Cel przedmiotu:
- <ol><li>Przekazywanie wiedzy w zakresie projektowania i wykonywania obiektów budowlanych. <li>Kształtowanie umiejętności samodzielnej analizy założeń do pracy dyplomowej. <li>Analiza przykładów nowoczesnych rozwiązań przemysłowych obiektów budowlanych oraz zasad ich projektowania, wykonania i montażu. <li>Nauka samodzielnego przygotowania tematycznych prezentacji multimedialnych oraz przekazywania zdobytej wiedzy.
<li>Nauka samodzielnego poszukiwania źródeł informacji nie wskazanych przez prowadzącego oraz zgłębianie materiałów bibliograficznych nieznanych z dotychczasowego toku studiów.
<li>Zdobywanie umiejętności merytorycznej dyskusji (na forum grupy) na temat przekazywanych treści oraz obrony zaprezentowanego stanowiska. Umiejętność ta ma przygotować studenta do zwięzłego, ale możliwie bogatego zaprezentowania opracowanej przez siebie pracy dyplomowej w trakcie egzaminu dyplomowego, jak również wyrobić umiejętność skutecznej samoprezentacji własnej osoby podczas rozmowy kwalifikacyjnej u pracodawcy.</ol>
- Treści kształcenia:
- Przykładowa tematyka seminariów dyplomowych z konstrukcji żelbetowych:<ol>
<li>Charakterystyka, obliczanie, konstruowanie i realizacje:<br>
- konstrukcji szkieletowych i płytowo-słupowych;<br>
- ścian, tarcz i słupów;<br>
- belek stropowych zwykłych i sprężonych;<br>
- stropów gęstożebrowych zwykłych i sprężonych, monolitycznych i prefabrykowanych;<br>
- stropów żelbetowych płytowych zwykłych i sprężonych;<br>
- ścian szczelinowych;<br>
- garaży wielopoziomowych;<br>
- budynków wysokich i trzonów;<br>
- budynków prefabrykowanych;<br>
- zbiorników i silosów;<br>
- mostów i wiaduktów, ścian oporowych;<br>
- ramp i schodów;<br>
- dylatacji.
<li>Ryzyko w budownictwie, zagrożenia, awarie i wzmocnienia.</ol>
Przykładowa tematyka seminariów dyplomowych z konstrukcji metalowych:<ol>
<li>Kopuły – rozwiązania konstrukcyjne.
<li>Hangary – kształtowanie, obliczanie i montaż.
<li>Nowoczesne ściany osłonowe w budynkach szkieletowych.
<li>Układy konstrukcyjne stalowych garaży wielopoziomowych.
<li>Zasobniki i silosy do przechowywania materiałów sypkich.
<li>Montaż zbiorników, budowli typu wieżowego i masztowego.
<li>Przejścia rurociągów przez przeszkody wodne.
<li>Specyfika obciążeń wież, masztów i oddziaływań kominów.
<li>Konstrukcje wiszące kładek nad rzeką.
<li>Podpory linii elektroenergetycznych i kolei linowych.
<li>Montaż suwnic i wież wyciągowych.
<li>Konstrukcje hal sportowych i wystawowych w budownictwie stalowym.
<li>Zadaszenia trybun stadionów.
<li>Rurociągi i gazociągi.
<li>Ogólna charakterystyka stalowych konstrukcji kościołów.
<li>Stalowe hale łukowe.
<li>Konstrukcje cięgnowe w budownictwie przemysłowym.
<li>Proces wytwarzania konstrukcji stalowych w specjalistycznych wytwórniach.
<li>Konstrukcje wież badawczych do poszukiwań ropy.
<li>Awarie hal spowodowane obciążeniem od śniegu.
<li>Awarie podpór linii elektroenergetycznych spowodowane wiatrem i śniegiem.
<li>Awarie kominów i zbiorników stalowych.</ol>
- Metody oceny:
- W ramach ćwiczeń seminaryjnych wykonanie wybranego tematu prezentacji seminarium dyplomowego w programie Microsoft Power Point, przedstawienie jej na forum grupy i dyskusja nad przedstawionym zagadnieniem. <br>Ocena z przedmiotu obejmuje ocenę uzyskaną z prezentacji i obecność na ćwiczeniach seminaryjnych.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Przykładowe pozycje literaturowe z zakresu Konstrukcji Metalowych:
[1] ŁUBIŃSKI M., FILIPOWICZ A., ŻÓŁTOWSKI W.: Konstrukcje metalowe: Część I, Arkady, Warszawa 2000, Część II, Arkady, Warszawa 2004;<br>
[2] Giżejowski M., Ziółko J., Budownictwo ogólne. Tom 5. Stalowe konstrukcje budynków. Projektowanie wg eurokodów z przykładami obliczeń. Praca zbiorowa. Arkady, 2010;<br>
[3] BIEGUS A.: Stalowe budynki halowe, Arkady, Warszawa 2004;<br>
[4] BRÓDKA J., GARNCAREK R., MIŁACZEWSKI K.: Blachy fałdowe w budownictwie stalowym, Arkady, Warszawa 1999;<br>
[5] BRÓDKA J., BRONIEWICZ M.: Konstrukcje stalowe z rur. Arkady, Warszawa 2001;<br>
[6] Rykaluk K. – Konstrukcje stalowe. Podstawy i elementy”, DWE, Wrocław 2006;<br>
[7] Rykaluk K. - Konstrukcje stalowe;Kominy, wieże, maszty, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2007;<br>
[8] Bródka J., Kozłowski A., Ligocki I., Łaguna J. Ślęczka L., Projektowanie i obliczanie połączeń i węzłów konstrukcji stalowych”, PWT, Rzeszów 2009 – Tom 1 i 2;<br>
[9] Kozłowski A. i zespół – „Konstrukcje stalowe – Przykłady obliczeń wg PN-EN 1993-1”., OW PRz, Rzeszów 2009;<br>
[10] Żmuda J. Projektowanie torów jezdnych suwnic i elektrowciągów, TiT 1997;<br>
[11] Ziółko J., Orlik G.: Montaż konstrukcji stalowych, Arkady, Warszawa 1980;<br>
[12] Specjalistyczna prasa techniczna i periodyki branżowe;<br>
[13] Normy związane z tematem prezentacji;<br>
[14] Informacje na temat specjalistycznych zagadnień dostępne na stronach internetowych.<br>
Przykładowe pozycje literaturowe z zakresu Konstrukcji Betonowych: <br>
[1] Knauff M., Golubińska A., Knyziak P.: „Tablice i wzory do projektowania konstrukcji żelbetowych z przykładami obliczeń”, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013;<br>
[2] Knauff M. Obliczanie konstrukcji żelbetowych według Eurokodu 2. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012.
- Witryna www przedmiotu:
- brak
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt SEMNAROW1
- Ma wiedzę w zakresie kształtowania, obliczania i wykonawstwa wybranych konstrukcji budowlanych
Weryfikacja: [PL] Poprawna prezentacja treści zawartych w opracowywanej prezentacji.
[EN] The correct presentation of content for the forthcoming oral presentation.
Powiązane efekty kierunkowe:
K2_W10
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_W01, T2A_W03, T2A_W05, T2A_W07
- Efekt SEMNAROW2
- Ma wiedzę na temat akatualnych kierunków rozwoju wybranych dziedzin budownictwa
Weryfikacja: [PL] Prezentacja przygotowanego seminarium.
[EN] Presentation of prepared seminar lecture.
Powiązane efekty kierunkowe:
K2_W10
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_W01, T2A_W03, T2A_W05, T2A_W07
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt SEMNAROU1
- Ze zrozumieniem i przekonaniem prezentuje informacje zawarte w opracowywanej prezentacji multimedialnej, jest w stanie prowadzić na ich temat dyskusję i bronić prezentowanego stanowiska, używając argumentów merytorycznych, opartych na współczesnej wiedzy technicznej i zasadach wypływających z nauk podstawowych
Weryfikacja: [PN] Merytoryczna wartość treści zawartych w opracowywanej prezentacji seminaryjnej. Prowadzenie dyskusji.
[EN] Substantive value content of the seminar presentation. Quality of held discussion.
Powiązane efekty kierunkowe:
K2_U05, K2_U06, K2_U07, K2_U08
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_U02, T2A_U03, T2A_U11, T2A_U15, T2A_U16, T2A_U04, T2A_U01, T2A_U02, T2A_U02, T2A_U03, T2A_U06, T2A_U04, T2A_U05
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt SEMNAROK1
- Potrafi logicznie myśleć, we właściwy sposob oceniać procesy i zjawiska zachodzące w budownictwie, prezentować wnioski na forum grupy
Weryfikacja: [PN] Poprawna prezentacja tematu seminarium dyplomowego.
[EN] The correct presentation of the diploma seminar topic.
Powiązane efekty kierunkowe:
K2_K03, K2_K04
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_K05, T2A_K07, T2A_K06, T2A_K07