- Nazwa przedmiotu:
- Genetyka ogólna
- Koordynator przedmiotu:
- dr Anna Kulińska
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Biotechnologia
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- brak
- Semestr nominalny:
- 3 / rok ak. 2015/2016
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 1. godziny kontaktowe 30 h, w tym:
a) wykład
b) 3 testy po 20 min (z korzystaniem z materiałów)
c) test końcowy lub egzamin ustny
3. Przygotowanie materiałów, nauka samodzielna 40 h
Powtarzanie materiału przed testem końcowym 10h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1. Wykład
2. 3 testy po 20 min + test końcowy 1h
Razem: 30 h, co odpowiada 1ECTS.
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 0
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład30h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- brak
- Limit liczby studentów:
- brak
- Cel przedmiotu:
- Po ukończeniu kursu student powinien:
• mieć ogólną wiedzę teoretyczną na temat:
• genetyki
• biologii komórki
- Treści kształcenia:
- Czym są geny. Rodzaje mutacji. Genotyp i fenotyp. Dziedziczenie cech. źródła zmian genetycznych genomu. Rekombinacja mejotyczna. Transpozony. Klonowanie genów. Sekwencjonowanie DNA. Technika PCR i jej zastosowanie. Genomy różnych organizmów od bakterii do człowieka. Genetyka a ewolucja. Testowanie funkcji genów. Od genu do choroby. Podstawy genomiki. Modyfikowanie genów i organizmów. Koncepcja i perspektywy klonowania organizmów wyższych.
- Metody oceny:
- Zaliczenie zajęć
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- 1. T.A. Brown, Genomy, PWN 2001.
2. P. Berg i M. Singer, Język genów, Pruszyński i Ska, 1997.
3. Alberts i in., Podstawy Biologii komórki, PWN 2005.
4. P.C. Winter i in., Genetyka. Krótkie wykłady, PWN 2000.
- Witryna www przedmiotu:
- ch.pw.edu.pl
- Uwagi:
- Zajęcia praktyczne z genetyki byłyby pożądane w celu lepszego zrozumienia treści przedmiotu.
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt W01
- Podstawowa wiedza z zakresu genetyki
Weryfikacja: testy
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W09
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt W02
- Poszerzona wiedza z zakresu biologii komórki
Weryfikacja: testy
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W06
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U01
- Posługuje się poprawnie terminologią stosowaną w genetyce
Weryfikacja: testy
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U03
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U03, T1A_U06
- Efekt U02
- Potrafi wyjaśniać podstawowy teoretyczne procesów biotechnologicznych
Weryfikacja: Testy, egzamin ustny
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U12
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U08
- Efekt U03
- Potrafi przestawić wyniki najnowszych badań z genetyki
Weryfikacja: Egzamin ustny
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U07
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U04
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K01
- Umiejętność formułowania argumentów i ocen
Weryfikacja: testy
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K02
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K01