Nazwa przedmiotu:
Język angielski A2
Koordynator przedmiotu:
mgr Ewa Gizińska; mgr Roman Gąsecki
Status przedmiotu:
Fakultatywny ograniczonego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Mechanika i Budowa Maszyn
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe z możliwością wyboru
Kod przedmiotu:
WN1A_01_04/02
Semestr nominalny:
5 / rok ak. 2015/2016
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Ćwiczenia (liczba godzin zgodna z planem studiów) – 30; przygotowanie do zajęć – 10, zapoznanie ze wskazaną literaturą – 10, przygotowanie form pisemnych lub prezentacji – 6, przygotowanie do kolokwium – 8, przygotowanie do zaliczenia – 10, konsultacje – 1. RAZEM: 75
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Ćwiczenia (liczba godzin według planu studiów) - 30 h = 1,2 ECTS
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
0
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia450h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Język polski – rozumienie gramatyki; język angielski – umiejętności podstawowe (A2); zaliczenie poprzednich modułów.
Limit liczby studentów:
Lektorat: 12 - 24
Cel przedmiotu:
Celem lektoratu jest przypomnienie i opanowanie podstawowych struktur gramatycznych i leksykalnych, rozumienia ze słuchu i rozumienia tekstu na poziomie podstawowym. Pierwsze 40 godzin nauki (semestr II, III) to nabywanie pasywnej umiejętności językowej umożliwiającej rozpoznawanie prostych tekstów z życia codziennego, jak również w minimalnym zakresie umożliwiającej prowadzenie prostych konwersacji (udzielanie odpowiedzi na postawione pytania). W semestrze IV i V wprowadza się elementy fachowego języka angielskiego (otoczenie w pracy, stanowisko, narzędzia, procesy), a także materiały prasowe i z internetu.
Treści kształcenia:
GRAMATYKA Strona bierna – formy i zastosowanie; Tryb rozkazujący; Drugi okres warunkowy; Czasownik modalny might. Podsumowanie materiału gramatycznego. SŁOWNICTWO/TEMATYKA Czasowniki – Past Participle; Nakazy; Kolokacje wyrazowe; Wyrażenia grzecznościowe; Czasowniki złożone. Przysłówki; Słowotwórstwo – tworzenie rzeczowników, czasowników i przymiotników; Słownictwo używane w listach; Często mylone słowa (false friends); Czasowniki tell, say; Pożegnania. TEMATYKA TECHNICZNA Utrzymanie ruchu: niewielkie uszkodzenia, najczęstsze problemy, prace do wykonania; Rozwiązywanie problemów: problemy pracownicze, problemy techniczne, problemy w biurze; Bezpieczeństwo i higiena pracy: hałas, znaki ostrzegawcze, niebezpieczeństwa, zabezpieczenie maszyn; Spawy ochrony środowiska: recykling, produkty przyjazne dla środowiska, zużycie energii.
Metody oceny:
Zaliczenie każdego modułu zależy od spełnienia trzech kryteriów: obecności na zajęciach, opanowania materiału dla danego modułu i nakładu pracy własnej. Szczegółowy regulamin zaliczania modułu jest dostępny na stronie internetowej Zespołu Lektorów: http://www.zl.pw.plock.pl/pl/regulamin_zaliczania_modulu.html.
Egzamin:
tak
Literatura:
1. Soars, J. and L. Soars. New Headway Pre-Intermediate 3rd ed. Oxford University Press. Oxford 2008. 2. Lambert, V. and E. Murray. Everyday Technical English. Longman. Harlow 2003. 3. Philips, J. (ed.). Oxford Wordpower Dictionary. Oxford University Press. Oxford 1998. 4. Linde-Usiekniewicz, J. (ed.). Wielki słownik angielsko – polski i polsko –angielski. PWN/Oxford. Warszawa 2006.
Witryna www przedmiotu:
http://www.zl.pw.plock.pl
Uwagi:
Przedmiot uczony w bloku, dla studentów różnych kierunków; kontynuacja nauki języka na poziomie podstawowym.

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt U01_01
Potrafi korzystać ze wskazanej literatury (teksty popularnonaukowe). Potrafi przetłumaczyć treść tekstu.
Weryfikacja: Streszczanie fragmentów tekstu; odpowiedzi typu "Tak"/"Nie"; odpowiedzi szczegółowe na pytania do tekstu. Dopasowywanie brakujących fragmentów tekstu; syntetyzowanie fragmentów tekstu (dobór nagłówków); wyszukiwanie szczegółów w treści tekstu.
Powiązane efekty kierunkowe: M1A_U01_01
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U01
Efekt U03_01
Potrafi napisać streszczenie tekstu lub wypełnić formularz; potrafi analizować treść tekstu.
Weryfikacja: Wypełnianie formularzy, pisanie prostych tekstów w oparciu o zadane pytania; syntetyzowanie fragmentów tekstu (dobór nagłówków); wyszukiwanie szczegółów w treści tekstu. Rozwiązywanie testów leksyklano-gramatycznych.
Powiązane efekty kierunkowe: M1A_U03_01
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U03
Efekt U04_01
Potrafi konstruować proste wypowiedzi w oparciu o fakty, potrafi zgadzać się lub nie zgadzać się z rozmówcą.
Weryfikacja: Odpowiadanie na pytania lektora; wypowiadanie się na zadany temat na zajęciach: ćwiczenie krótkiej wypowiedzi sterowanej.
Powiązane efekty kierunkowe: M1A_U04_01
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U04
Efekt U06_01
Potrafi zrozumieć uproszczone wypowiedzi w języku angielskim, z zakresu życia codziennego. Potrafi konstruować proste wypowiedzi w oparciu o fakty, potrafi zgadzać się lub nie zgadzać się z rozmówcą. Umie napisać list (e-mail), w którym przedstawia informacje o sobie lub innych, zadaje pytania lub odpowiada na zadane pytania.
Weryfikacja: Słuchanie różnorodnych wypowiedzi w nawiązaniu do omawianych zagadnień na zajęciach; odpowiadanie na pytania lektora; wypowiadanie się na zadany temat na zajęciach: ćwiczenie krótkiej wypowiedzi sterowanej. Analiza modelowych tekstów: poznawanie typowych zwrotów i struktury tekstu na zajęciach. Tw
Powiązane efekty kierunkowe: M1A_U06_01
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U06