- Nazwa przedmiotu:
- Badanie metod pracy
- Koordynator przedmiotu:
- prof. nzw. dr hab. inż. Ryszard Żuber
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- BAMPR
- Semestr nominalny:
- 3 / rok ak. 2015/2016
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 75h (3 ECTS):
14h (wykład) + 14h (laboratorium) + 1h (kons. grupowe) + 1h (kons. indywidualne) + 10h (studia literaturowe) + 20h (przygotowanie projektu badania i optymalizacji metod pracy) + 15h (przygotowanie do zaliczenia wykładu)
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,2 ECTS:
14h (wykład) + 14h (laboratorium) + 1h (kons. grupowe) + 1h (kons. indywidualne) = 30h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1,4 ECTS:
14h (laboratorium) + 20h (przygotowanie projektu badania i optymalizacji metod pracy) = 34h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład210h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium210h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Elementarna wiedza w zakresie podstaw zarządzania, organizacji w otoczeniu jako obiekcie zarządzania, elementów organizacji.
- Limit liczby studentów:
- od 15 osób do limitu miejsc w sali (wykład); od 10 do 30 (zajęcia laboratoryjne / projekty komputerowe)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student:
- posiadał podstawową wiedzę z zakresu normowania i badania metod pracy,
- potrafił zaprojektować metodę wykonania pracy,
- potrafił przekazać informacje o badanej metodzie pracy.
- Treści kształcenia:
- Wykonywanie (w ramach pracy własnej) w zespołach 2 osobowych projektu badania i optymalizacji metod pracy (przy konsultacyjnym wsparciu prowadzącego) – w obszarze: tematu, formy, zakresu i etapowości.
- Metody oceny:
- Wykład: Rozmowa sprawdzająca stopień przyswojenia wiedzy wykładowej. Ćwiczenia: Ocena formatywna – na zajęciach jest dyskutowany i weryfikowany postęp w realizacji projektu. Ocena sumatywna - oceniana jest wartość merytoryczna projektu, terminowość wykonania, redakcja raportu projektowego oraz wynik rozmowy zaliczającej. Końcowa ocena z przedmiotu w zakresie od 2 do 5, do zaliczenia przedmiotu wymagane jest uzyskanie oceny 3 z obu części.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- [1] Bieniok H. i zespół: Metody sprawnego zarządzania. PLACET, Warszawa 2004. [1] Lisiński M., Martyniak Z., Potocki A.:Techniki organizatorskie: badanie pracy. Akademia Ekonomiczna, Kraków 1985. [1] Martyniak Z.: Organizacja i zarządzanie. 70 problemów teorii i praktyki. ANTYKWA, Kluczbork 2001. [1] Mikołajczyk Z.: Techniki organizatorskie w rozwiązywaniu problemów zarządzania. PWN, Warszawa 2002.
- Witryna www przedmiotu:
- -
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt BAMPR_W01
- ma usystematyzowaną wiedzę z zakresu normowania i badania metod pracy
Weryfikacja: rozmowa zaliczająca część wykładową zajęć. Rozmowa zaliczająca na temat zawartości merytorycznej projektu, uzasadnienie przyjętych rozwiązań, redakcji raportu projektowego
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W08
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_W09
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt BAMPR_U01
- potrafi przeprowadzić normowanie i badanie metod pracy
Weryfikacja: oceniana jest wartość merytoryczna projektu, terminowość wykonania, redakcja raportu projektowego
Powiązane efekty kierunkowe:
k_U03, k_U08
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_U05, S1A_U05
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt BAMPR_K01
- potrafi przekazać informacje zawarte w projekcie normowania i badania metod pracy
Weryfikacja: rozmowa zaliczająca na temat zawartości merytorycznej projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K08
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_K05