Nazwa przedmiotu:
Przygotowanie, ocena i finansowanie projektów inwestycyjnych
Koordynator przedmiotu:
dr Wanda Pazio
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
Z4 - Finanse i zarządzanie ryzykiem
Kod przedmiotu:
8P1Z4
Semestr nominalny:
6 / rok ak. 2015/2016
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
75h (3 ECTS) 20h (zajęcia ćwiczeniowe) + 1h (konsultacje) + 10h (przygotowanie do zajęć ćwiczeniowych) + 24h (zapoznanie się ze wskazana literaturą) + 20h (opracowanie przykładowych zadań)
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,8 ECTS 20h (zajęcia ćwiczeniowe) + 1h (konsultacje) = 21h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
0,8 ECTS 20h (opracowanie przykładowych zadań) = 20h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia300h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Wiedza z zakresu rachunku kosztów, sprawozdawczości finansowej, fi-nansów, zarządzania finansami.
Limit liczby studentów:
od 15 do 30 (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest zdobycie umiejętności w zakresie przygotowania studiów wypłacalności (feasibility study), ze szczególnym uwzględnieniem planowania finansowego oraz finansowej analizy i oceny efektywności projektów inwestycyjnych przedsiębiorstw.
Treści kształcenia:
1) Ogólna charakterystyka inwestycji przedsiębiorstw. 2) Fazy cyklu życia projektów rozwojowych. Nakłady inwestycyjne i ich struktura. 3) Źródła finansowania inwestycji. Wybór wzorca finansowania inwesty-cji. 4) Prognoza przychodów ze sprzedaży i kosztów w okresie eksplo-atacji projektu. 5) Koszty stałe i zmienne w analizie projektów inwesty-cyjnych. analiza progu rentowności. 6) Plan finansowy projektu. Istota stopy dyskontowej i metody jej wyznaczania. 7) Niedyskontowe kryteria oceny projektów inwestycyjnych. 8) Tradycyjne mierniki dyskontowania oceny efektywności inwestycji. 9) Wady i zalety tradycyjnych mierników dyskontowania. 10) Zmodyfikowane mierniki dyskontowe. 11) Analiza ryzyka projektu.
Metody oceny:
Bieżąca kontrola opanowania wiedzy teoretycznej. Praca pisemna z ca-łości materiału obejmująca zagadnienia teoretyczne oraz krótkie zadania sprawdzające umiejętność zastosowania tej wiedzy w praktyce.
Egzamin:
nie
Literatura:
1] Pazio W.J.: Analiza finansowa i ocena efektywności projektów in-westycyjnych przedsiębiorstw. OWPW, Warszawa 2001. [2] Behrens W., Hawraneli P.M.: Poradnik przygotowania przemysłowych studiów feasibility. UNIDO, Warszawa 1993. [3] Jakubczak J.: Metody oceny projektu gospodarczego. PWN, Warszawa 2008.
Witryna www przedmiotu:
-
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt 8P1Z4_W02
ma uporządkowaną wiedzę z zakresu kategorii, formuł i koncepcji stosowanych w przygotowaniu i ocenie projek-tów inwestycyjnych
Weryfikacja: Pisemne zaliczenie przedmiotu
Powiązane efekty kierunkowe: W_1Z4
Powiązane efekty obszarowe: S1A_W02, S1A_W03, S1A_W08
Efekt 8P1Z4_W01
ma uporządkowaną wiedzę z zakresu przygotowania i oce-ny projektów inwestycyjnych
Weryfikacja: Pisemne zaliczenie przedmiotu
Powiązane efekty kierunkowe: W_1Z4
Powiązane efekty obszarowe: S1A_W02, S1A_W03, S1A_W08

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt 8P1Z4_U01
potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, integrować je, dokonywać interpretacji oraz wyciągać wnioski i formułować opinie
Weryfikacja: pisemne zaliczenie przedmiotu
Powiązane efekty kierunkowe: U_1Z4
Powiązane efekty obszarowe: S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05, S1A_U07
Efekt 8P1Z4_U02
potrafi wykorzystać nabytą wiedzę do projektowania i oce-ny projektów inwestycyjnych
Weryfikacja: pisemne zaliczenie przedmiotu
Powiązane efekty kierunkowe: U_1Z4
Powiązane efekty obszarowe: S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05, S1A_U07

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt 8P1Z4_K02
ma doświadczenie z pracą zespołową
Weryfikacja: pisemne zaliczenie przedmiotu
Powiązane efekty kierunkowe: K_1Z4
Powiązane efekty obszarowe: S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05
Efekt 8P1Z4_K01
rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
Weryfikacja: pisemne zaliczenie przedmiotu
Powiązane efekty kierunkowe: K_1Z4
Powiązane efekty obszarowe: S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05