Nazwa przedmiotu:
Systemy wspomagania pracy grupowej
Koordynator przedmiotu:
mgr Małgorzata Waszkiewicz
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
Grupa przedmiotów:
Z3 - Informatyka gospodarcza
Kod przedmiotu:
2P1Z3
Semestr nominalny:
6 / rok ak. 2015/2016
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
75h (3 ECTS): 20h (ćwiczenia) + 1h (konsultacje) + 13h (zapoznanie się ze wskazaną literaturą przedmiotu) + 15h (samodzielne wyszukiwanie treści oraz analiza i selekcja materiału w internetowych serwisach tematycznych i portalach branżowych) + 18h (wykonanie ćwiczeń projektowych) + 8h (przygotowa-nie do zaliczenia przedmiotu)
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,8 ECTS: 20h (ćwiczenia) + 1h (konsultacje) = 21h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2,1 ECTS: 20h (ćwiczenia) + 15h (samodzielne wyszukiwanie treści oraz analiza i se-lekcja materiału w internetowych serwisach tematycznych i portalach bran-żowych) + 18h (wykonanie ćwiczeń projektowych) = 53h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia300h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Wiedza z zakresu podstaw zarządzania projektami, umiejętności pracy z oprogramowaniem biurowym.
Limit liczby studentów:
od 15 do 30 (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem zajęć jest przekazanie wiedzy i umiejętności praktycznych z zakresu strategicznego wykorzystania systemów i technologii informatycznych w procesie zarządzania przedsiębiorstwem. Omówione zostaną: techniki planowania, harmonogramowania i kontroli realizacji przedsięwzięcia, metody motywowania zespołów projektowych, a także procedury i formy komunikacji. Student nabędzie umiejętności praktycznego wykorzystania oprogramowania wspomagającego pracę grupową m.in. MS PROJECT / PRIMAVERA oraz kompetencje w zakresie pracy ze-społowej.
Treści kształcenia:
1) Definicja projektu (cel i zakres, udziałowcy, organizacja prac). 2) Charakterystyka narzędzia – pakiet MS PROJECT / PRIMAVERA. 3) Inicjalizacja przedsięwzięcia – omówienie struktury dokumentu „Karta Projektu”. 4) Planowanie zadań w projekcie z wykorzy-staniem pakietu MS PROJECT / PRIMAVERA. 5) Zarządzanie zasobami w projekcie z wykorzystaniem pakietu MS PROJECT / PRIMAVERA. 6) Budowa i analiza wykresu Gantta z wykorzystaniem pakietu MS PROJECT / PRIMAVERA. 7) Koordynacja programu projektów na przykładzie MS PROJECT SERVER 8. Techniki motywowania zespołów projektowych. 9) Zarządzanie dokumentacją projektową. 10) Zarządzanie ryzykiem w projektach informatycznych. Równoległe przygotowanie projektu zespołowego (2 osoby w zespole, przy konsultacyjnym wsparciu prowadzącego). Prezentacja i dyskusja wyników prac projektowych. Opracowanie i weryfikacja raportu końcowego.
Metody oceny:
Ocena formatywna: na zajęciach sprawdzane jest wykonanie zadań i ćwiczeń projektowych; poszczególne elementy projektu są systematycznie omawiane i weryfikowane przez prowadzącego; ist-nieje możliwość poprawy projektu. Ocena sumatywna: oceniany jest poziom merytoryczny poszczegól-nych ćwiczeń projektowych, terminowość wykonania prac, redakcja raportu końcowego oraz wynik rozmowy zaliczeniowej członków zespołu z prowadzącym; ocena z ćwiczeń w zakresie 2-5. Ocena końcowa z przedmiotu: do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
Egzamin:
nie
Literatura:
-
Witryna www przedmiotu:
-
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt 2P1Z3_W01
ma usystematyzowaną wiedzę w zakresie metod i technik pracy grupowej, w tym organizacji zespołu projektowego, metodyk zarządzania projektami oraz technik komunikacji zespołowej
Weryfikacja: weryfikacja wykonania zespołowych ćwiczeń projektowych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt 2P1Z3_W02
ma usystematyzowaną wiedzę w zakresie operacyjnych technik planowania, organizowania motywowania i kontroli zespołów projektowych
Weryfikacja: weryfikacja wykonania zespołowych ćwiczeń projektowych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt 2P1Z3_W03
poznał metody, techniki i narzędzia wspomagające procesy pracy grupowej
Weryfikacja: weryfikacja wykonania zespołowych ćwiczeń projektowych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt 2P1Z3_U03
potrafi efektywnie wykorzystywać współczesne pakiety in-formatyczne, wspomagające zarządzanie projektami infor-matycznymi klasy MS Project, Primavera
Weryfikacja: weryfikacja wykonania zespołowych ćwiczeń projekto-wych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt 2P1Z3_U02
potrafi projektować oraz wdrażać procedury związane z monitorowaniem stopnia wykorzystania zasobów (materia-łowych, finansowych, personalnych) w projekcie informa-tycznym
Weryfikacja: weryfikacja wykonania zespołowych ćwiczeń projekto-wych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt 2P1Z3_U01
student potrafi opracować i wdrożyć plan projektu informatycznego z podziałem na etapy oraz zadania (w ramach wcześniej zdefiniowanych etapów)
Weryfikacja: weryfikacja wykonania zespołowych ćwiczeń projekto-wych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt 2P1Z3_K01
student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejęt-ności, rozumie konieczność dalszego doskonalenia się za-wodowego i rozwoju zawodowego w zakresie technik ko-ordynacji pracy grupowej
Weryfikacja: ocena aktywności na zajęciach, pracy w zespole i sposobu realizacji projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt 2P1Z3_K02
ma doświadczenia w pracy grupowej w obszarze planowa-nia przedsięwzięcia informatycznego
Weryfikacja: ocena aktywności na zajęciach, pracy w zespole i sposobu realizacji projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt 2P1Z3_K03
student zna płacowe oraz poza-płacowe motywatory zespo-łów projektowych.
Weryfikacja: ocena aktywności na zajęciach, pracy w zespole i sposobu realizacji projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: