- Nazwa przedmiotu:
- Systemy wspomagania pracy grupowej
- Koordynator przedmiotu:
- mgr Małgorzata Waszkiewicz
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
- Grupa przedmiotów:
- Z3 - Informatyka gospodarcza
- Kod przedmiotu:
- 2P1Z3
- Semestr nominalny:
- 6 / rok ak. 2015/2016
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 75h (3 ECTS):
20h (ćwiczenia) + 1h (konsultacje) + 13h (zapoznanie się ze wskazaną literaturą przedmiotu) + 15h (samodzielne wyszukiwanie treści oraz analiza i selekcja materiału w internetowych serwisach tematycznych i portalach branżowych) + 18h (wykonanie ćwiczeń projektowych) + 8h (przygotowa-nie do zaliczenia przedmiotu)
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,8 ECTS:
20h (ćwiczenia) + 1h (konsultacje) = 21h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2,1 ECTS:
20h (ćwiczenia) + 15h (samodzielne wyszukiwanie treści oraz analiza i se-lekcja materiału w internetowych serwisach tematycznych i portalach bran-żowych) + 18h (wykonanie ćwiczeń projektowych) = 53h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia300h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Wiedza z zakresu podstaw zarządzania projektami, umiejętności pracy z oprogramowaniem biurowym.
- Limit liczby studentów:
- od 15 do 30 (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem zajęć jest przekazanie wiedzy i umiejętności praktycznych z zakresu strategicznego wykorzystania systemów i technologii informatycznych w procesie zarządzania przedsiębiorstwem. Omówione zostaną: techniki planowania, harmonogramowania i kontroli realizacji przedsięwzięcia, metody motywowania zespołów projektowych, a także procedury i formy komunikacji. Student nabędzie umiejętności praktycznego wykorzystania oprogramowania wspomagającego pracę grupową m.in. MS PROJECT / PRIMAVERA oraz kompetencje w zakresie pracy ze-społowej.
- Treści kształcenia:
- 1) Definicja projektu (cel i zakres, udziałowcy, organizacja prac). 2) Charakterystyka narzędzia – pakiet MS PROJECT / PRIMAVERA. 3) Inicjalizacja przedsięwzięcia – omówienie struktury dokumentu „Karta Projektu”. 4) Planowanie zadań w projekcie z wykorzy-staniem pakietu MS PROJECT / PRIMAVERA. 5) Zarządzanie zasobami w projekcie z wykorzystaniem pakietu MS PROJECT / PRIMAVERA. 6) Budowa i analiza wykresu Gantta z wykorzystaniem pakietu MS PROJECT / PRIMAVERA. 7) Koordynacja programu projektów na przykładzie MS PROJECT SERVER 8. Techniki motywowania zespołów projektowych. 9) Zarządzanie dokumentacją projektową. 10) Zarządzanie ryzykiem w projektach informatycznych.
Równoległe przygotowanie projektu zespołowego (2 osoby w zespole, przy konsultacyjnym wsparciu prowadzącego). Prezentacja i dyskusja wyników prac projektowych. Opracowanie i weryfikacja raportu końcowego.
- Metody oceny:
- Ocena formatywna: na zajęciach sprawdzane jest wykonanie zadań i ćwiczeń projektowych; poszczególne elementy projektu są systematycznie omawiane i weryfikowane przez prowadzącego; ist-nieje możliwość poprawy projektu.
Ocena sumatywna: oceniany jest poziom merytoryczny poszczegól-nych ćwiczeń projektowych, terminowość wykonania prac, redakcja raportu końcowego oraz wynik rozmowy zaliczeniowej członków zespołu z prowadzącym; ocena z ćwiczeń w zakresie 2-5.
Ocena końcowa z przedmiotu: do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- -
- Witryna www przedmiotu:
- -
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt 2P1Z3_W01
- ma usystematyzowaną wiedzę w zakresie metod i technik pracy grupowej, w tym organizacji zespołu projektowego, metodyk zarządzania projektami oraz technik komunikacji zespołowej
Weryfikacja: weryfikacja wykonania zespołowych ćwiczeń projektowych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt 2P1Z3_W02
- ma usystematyzowaną wiedzę w zakresie operacyjnych technik planowania, organizowania motywowania i kontroli zespołów projektowych
Weryfikacja: weryfikacja wykonania zespołowych ćwiczeń projektowych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt 2P1Z3_W03
- poznał metody, techniki i narzędzia wspomagające procesy pracy grupowej
Weryfikacja: weryfikacja wykonania zespołowych ćwiczeń projektowych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt 2P1Z3_U03
- potrafi efektywnie wykorzystywać współczesne pakiety in-formatyczne, wspomagające zarządzanie projektami infor-matycznymi klasy MS Project, Primavera
Weryfikacja: weryfikacja wykonania zespołowych ćwiczeń projekto-wych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt 2P1Z3_U02
- potrafi projektować oraz wdrażać procedury związane z monitorowaniem stopnia wykorzystania zasobów (materia-łowych, finansowych, personalnych) w projekcie informa-tycznym
Weryfikacja: weryfikacja wykonania zespołowych ćwiczeń projekto-wych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt 2P1Z3_U01
- student potrafi opracować i wdrożyć plan projektu informatycznego z podziałem na etapy oraz zadania (w ramach wcześniej zdefiniowanych etapów)
Weryfikacja: weryfikacja wykonania zespołowych ćwiczeń projekto-wych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt 2P1Z3_K01
- student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejęt-ności, rozumie konieczność dalszego doskonalenia się za-wodowego i rozwoju zawodowego w zakresie technik ko-ordynacji pracy grupowej
Weryfikacja: ocena aktywności na zajęciach, pracy w zespole i sposobu realizacji projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt 2P1Z3_K02
- ma doświadczenia w pracy grupowej w obszarze planowa-nia przedsięwzięcia informatycznego
Weryfikacja: ocena aktywności na zajęciach, pracy w zespole i sposobu realizacji projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt 2P1Z3_K03
- student zna płacowe oraz poza-płacowe motywatory zespo-łów projektowych.
Weryfikacja: ocena aktywności na zajęciach, pracy w zespole i sposobu realizacji projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: