Nazwa przedmiotu:
Gra kierownicza
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Artur Gąsiorkiewicz
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
Grupa przedmiotów:
Z4 - Finanse i zarządzanie ryzykiem
Kod przedmiotu:
6P1Z4
Semestr nominalny:
7 / rok ak. 2015/2016
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
75h (3 ECTS) 20h (ćwiczenia) + 12h (analiza wyników, wykonanie zadań indywidual-nych, przygotowanie propozycji decyzji do kolejnych etapów symula-cji) + 18h (praca z literaturą) + 15h (konsultacje z zespołem) + 5h (przygotowanie raportu końcowego) + 5h (konsultacje i/lub e-konsultacje z prowadzącym grę)
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1 ECTS 20 h (ćwiczenia) + 5 h (konsultacje i/lub e-konsultacje) = 25h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2,3 ECTS 20h (ćwiczenia) + 12h (analiza wyników, wykonanie zadań indywidual-nych, przygotowanie propozycji decyzji do kolejnych etapów symula-cji) + 15h (konsultacje z zespołem) + 5h (przygotowanie raportu końcowego) + 5h (konsultacje i/lub e-konsultacje z prowadzącym grę) = 57h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia300h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
podstawowa wiedza z zakresu zarządzania, marketingu i informatyki, umiejętność obsługi komputera, posługiwania się pocztą elektroniczną oraz edytorem tekstu, kompetencje w zakresie samodzielnej pracy z literaturą i instrukcją szkoleniową oraz w zakresie pracy zespołowej i negocjacji
Limit liczby studentów:
od 15 do 30 (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student: - posiadał wiedzę umożliwiającą zrozumienie natury zjawisk finanso-wych w skali przedsiębiorstwa oraz ryzyka operacyjnego, - posiadał umiejętność podejmowania decyzji menedżerskich z uwzględnieniem towarzyszącego im ryzyka i skutków finansowych, - wykazywał się postawą przedsiębiorczą, kreatywnie i elastycznie pod-chodząc do rozwiązywania problemów oraz podejmowania decyzji in-dywidualnych i grupowych
Treści kształcenia:
1) Przedstawienie zasad symulacji, ustalenia organizacyjne, omówienie regulaminu przedmiotu, utworzenie zespołów decyzyjnych. 2) Wprowadzenie teoretyczne i praktyczne do symulacji. 3-8) Uruchomienie kolejnego okresu decyzyjnego w symulacji (okresowo uaktywnianie zakłó-ceń), rozliczenie i udostępnienie wyników okresu, konsultacje, negocjacje warunków finansowych między zespołami i z prowadzącym. 9-10) Prezentacja raportów końcowych, omówienie wy-ników symulacji.
Metody oceny:
Ocena formatywna: ocena efektów podejmowanych decyzji po każdym okresie symulacji, bieżące omawianie wyników symulacji. Ocena suma-tywna: wynik zespołu osiągnięty w symulacji – ocena w zakresie 2-5 (2,0 – 2,5 – brak zaangażowania w przebiegu symulacji, 3,0 – właściwy udział w przebiegu symulacji bez pomnożenia kapitału własnego firmy, 3,5 – 5,0 – właściwy udział w przebiegu symulacji, ocena zależna od wyniku symulacji rozpatrywanego względem najlepszego wyniku osią-gniętego w symulacji) oraz ocena indywidualna w odniesieniu do wy-wiązywania się z funkcji pełnionej w zespole (poprzez realizację przydzielonych zadań) – ocena w zakresie 2-5. Wymagane jest uzyska-nie oceny >=3 z obu elementów zaliczenia. Ocena z ćwiczeń obliczana jest zgodnie z formułą 0,6 x ocena wyniku zespołu osiągniętego w sy-mulacji + 0,4 x ocena indywidualna.
Egzamin:
nie
Literatura:
[1] Bojańczyk M.: Finanse przedsiębiorstwa. Oficyna Wydawni-cza SGH, Warszawa 2012. [2] Gąsiorkiewicz A.: Materiały dydak-tyczne do przedmiotu Gra Kierownicza – edycja 2013, dostępne w witrynie WWW przedmiotu. [3] Kotler Ph., Keller K. L.: Marketing. Rebis Dom Wydawniczy, Poznań 2012. [4] Monkiewicz J., Gąsiorkiewicz L. (red.): Zarządzanie ryzykiem działalności organizacji. Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2010.
Witryna www przedmiotu:
http://gra.wz.pw.edu.pl
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt 6P1Z4_W01
ma usystematyzowaną wiedzę umożliwiającą zrozumienie natury zjawisk finansowych w skali przedsiębiorstwa oraz ryzyka operacyjnego
Weryfikacja: ocena efektów podejmowanych decyzji po każdym okresie symulacji, wynik zespołu osiągnięty w symulacji, ocena indywidualna w odniesieniu do wywiązywania się z funkcji pełnionej w zespole
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt 6P1Z4_U01
potrafi podejmować decyzje menedżerskie z uwzględnie-niem towarzyszącego im ryzyka i skutków finansowych
Weryfikacja: ocena efektów podejmowanych decyzji po każdym okresie symulacji, wynik zespołu osiągnięty w symulacji, ocena indywidualna w odniesieniu do wywiązywania się z funkcji pełnionej w zespole
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt 6P1Z4_K01
wykazuje się postawą przedsiębiorczą, kreatywnie i ela-stycznie podchodząc do rozwiązywania problemów oraz podejmowania decyzji indywidualnych i grupowych
Weryfikacja: ocena efektów podejmowanych decyzji po każdym okresie symulacji, wynik zespołu osiągnięty w symulacji, ocena indywidualna w odniesieniu do wywiązywania się z funkcji pełnionej w zespole
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: