Nazwa przedmiotu:
Rysunek techniczny i odręczny I
Koordynator przedmiotu:
dr inż. arch. A. Tofiluk, mgr J. Fiszer, mgr A. Górecki
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Budownictwo
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
RYTER1
Semestr nominalny:
1 / rok ak. 2015/2016
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Razem 75 godzin = 3 ECTS: Student jest zobowiązany wykonywać ćwiczenia projektowe na zajęciach (2 godziny tygodniowo), jak również poza zajęciami - średnio około 3 godz. tygodniowo. Ćwiczenia projektowe 20 godz., przygotowanie do ćwiczeń projektowych 55 godz.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Razem 24 godz. = 1 ECTS: ćwiczenia projektowe z udziałem nauczyciela akademickiego - 20 godz., konsultacje 4 godz.
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Razem 75 godzin = 3 ECTS: ćwiczenia projektowe i przygotowanie projektów (rysunków) poza godzinami zajęć.
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt300h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
brak
Limit liczby studentów:
30
Cel przedmiotu:
Przekazanie podstawowych wiadomości i nabycie przez studenta umiejętności praktycznych z rysunku technicznego (rysunek ogólnobudowlany, konstrukcji żelbetowych i stalowych) i odręcznego
Treści kształcenia:
Omawiana tematyka i zakres opracowania ćwiczeń projektowych przygotowuje studentów do wykonywania prac projektowych na starszych latach studiów (przede wszystkim z budownictwa, konstrukcji żelbetowych i konstrukcji stalowych) i w przyszłej pracy zawodowej.
Metody oceny:
Ocenianie ciągłe. Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest pozytywna ocena ze wszystkich ćwiczeń rysunkowych, ćwiczeń z pisma technicznego oraz zaliczenie sprawdzianu.
Egzamin:
nie
Literatura:
[1] Zbiór Polskich Norm „Rysunek techniczny budowlany”;<br> [2] „Podręcznik projektowania architektoniczno – budowlanego.” E. Neufert;<br> [3] Podręczniki do rysunku technicznego np. "Dokumentacja budowlana 1. Rysunek budowlany" J. Mazur A. Tofiluk; <br> [4] „Rysunek techniczny budowlany” E. Miśniakiewicz i W.Skowroński;<br> [5] „Rysunek techniczny w budownictwie” J. Bieniasz, B. Januszewski, M. Piekarski.
Witryna www przedmiotu:
http://www.il.pw.edu.pl/index.php/struktura/instytut-in%C5%BCynierii-budowlanej/zbo
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt RYTER1W1
Zna zasady rysunku technicznego dotyczące zapisu i odczytu rysunków budowlanych oraz ich sporządzania.
Weryfikacja: Ocena prac projektowych i sprawdzianu.
Powiązane efekty kierunkowe: K1_W02
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W01, T1A_W02, T1A_W07

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt RYTER1U1
Potrafi sporządzić i interpretować rysunki konstrukcyjne i architektoniczne. Potrafi interpretować rysunki związane z branżami pokrewnymi. Potrafi pozyskiwać informacje z zakresu budownictwa z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł.
Weryfikacja: Ocena prac projektowych i sprawdzianu.
Powiązane efekty kierunkowe: K1_U12, K1_U13
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U03, T1A_U05, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16, T1A_U03, T1A_U07, T1A_U15

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt RYTER1K1
Potrafi pracować samodzielnie.
Weryfikacja: Ocena prac projektowych i sprawdzianu.
Powiązane efekty kierunkowe: K1_K01
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K03