Nazwa przedmiotu:
Informatyka II
Koordynator przedmiotu:
Ireneusz Czmoch, dr inż.
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Budownictwo
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
INFOR1
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2015/2016
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Łącznie 70 godzin: 20 godzin zajęć oraz 50 godzin pracy własnej (wykonanie projektu 30 godz., przygotowanie się do sprawdzianów 20 godz.).
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
20 godzin zajęć w laboratorium komputerowym - 1 ECTS
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
indywidualna praca nad wykonaniem projektu 30 godz., przygotowanie się do testu teoretycznego i praktycznego 20 godz. - 2 ECTS
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia300h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Podstawowe informacje z informatyki, podstawowe umiejętności pracy z systemami wspomagającymi rysunek, w tym AutoCAD oraz podstawy budownictwa ogólnego.
Limit liczby studentów:
jednocześnie max 30 osób w laboratorium komupterowym
Cel przedmiotu:
Po ukończeniu przedmiotu studenci maja wiedzę o komputerowej grafice inżynierskiej, potrafią przygotować model geometryczny obiektu 3D, rozumieją komputerowy zapis obiektów budowlanych, rozumieją zasady sporządzania elektronicznej dokumentacji budowlanej. <br> Dodatkowym celem nauczania jest wykształcenie umiejętności posługiwania się standardowymi funkcjami systemów CAD i BIM oraz nabranie nawyków ciągłego poszukiwania nowych rozwiązań i nowych technologii informatycznych.
Treści kształcenia:
Tematy zajęć laboratoryjnych <br> 1. BIM i modelowanie parametryczne. Wstęp do programu REVIT <br> 2. Podstawowe polecenia edycyjne. Tworzenie widoków. Zasady wymiarowania. Podstawy tworzenia modelu. Ćwiczenie na stworzenie, edycję oraz przygotowanie rzutów , przekrojów, dokumentacji 2D dla prostego elementu budowlanego. <br> 3. Ćwiczenie lab. nr 1 - Ściany zewnętrzne i wewnętrzne. Drzwi, okna; Trzy poziomy: piwnica, parter, poddasze. <br> 4. Ćwiczenie lab. nr 2 - Stropy i dach. <br> 5. Ćwiczenie lab. nr 3 - Schody na poddasze i do piwnicy. <br> 6. Ćwiczenie lab. nr 4 - Revit Structure: Fundamenty oraz inne elementy konstrukcyjne. <br> 7. Ćwiczenie lab. nr 5 - Import / Export - CAD - Revit - Robot Structure. <br> 8. Ćwiczenie lab. nr 6 - Rendering, zestawienia + dokumentacja 2D. <br> 9. Test teoretyczny i praktyczny - I termin <br> 10. Test teoretyczny i praktyczny - II termin <br>
Metody oceny:
- 1 praca projektowa (przygotowywana przez zespół 3 osobowy) <br> - 1 krótka prezentacja na zadany temat <br> - 3 ćwiczeń punktowych w laboratoriach komputerowych <br> - 1 sprawdziany z wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych <br>
Egzamin:
nie
Literatura:
[1] Łukasz Adamus - Modelowanie informacji o budynku (BIM) podstawy teoretyczne, Prace ITB, 4 (164) 2012.<br> [2] Patryk Kołun, Artur Tomczak, Jakub Turbakiewicz - Autodesk Revit. Podstawowe funkcje programu, Politechnika Poznańska, 2014.<br> [3] Andrzej Tomana - BIM Innowacyjna technologia w budownictwie. Podstawy. Standardy. Narzędzia., Kraków 2015.<br> [4] Eric Wing - Autodesk Revit Architecture 2015. No Experience Required, SYBEX, 2014.<br> [5] Komputerowe wspomaganie projektowania - Z.Kacprzyk, B. Pawłowska, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2012.<br> [6] Autorskie materiały umieszczone na stronie przedmiotu: http://bim.il.pw.edu.pl <br> [7] Materiały dydaktyczne dostępne na stronie firmy Autodesk
Witryna www przedmiotu:
http://bim.il.pw.edu.pl
Uwagi:
Projekt należy przekazać w nieprzekraczalnym terminie, który zostanie podany na początku semestru. <br> Obecność na zajęciach w pracowni komputerowej jest obowiązkowa.

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt INFOR1W1
Ma wiedzę na temat komputerowej grafiki inżynierskiej, zna podstawowe zasady komputerowego zapisu obiektów budowlanych
Weryfikacja: test
Powiązane efekty kierunkowe: K1_W02
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W01, T1A_W02, T1A_W07

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt INFOR1U1
Potrafi opracować przestrzenny i płaski model geometryczny obiektu budowlanego, umie posługiwać się wybranymi formatami grafiki komputerowej, zna techniki prezentacji projektu.
Weryfikacja: sprawdzian
Powiązane efekty kierunkowe: K1_U24
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U01, T1A_U02, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U09, T1A_U15

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt INFOR2K1
Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych. Samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę. Ma świadomość wartości przedsiębiorczości w działaniach i myśleniu inżynierskim
Weryfikacja: ćwiczenia projektowe
Powiązane efekty kierunkowe: K1_K01, K1_K02, K1_K03
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K03, T1A_K02, T1A_K05, T1A_K07, T1A_K01, T1A_K05, T1A_K06