- Nazwa przedmiotu:
- Aspekty psychologiczne w budownictwie
- Koordynator przedmiotu:
- mgr Krzysztof Kosy
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny dowolnego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Budownictwo
- Grupa przedmiotów:
- Przedmioty do wyboru
- Kod przedmiotu:
- HESAPB
- Semestr nominalny:
- 7 / rok ak. 2015/2016
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Razem 50 godz. = 2 ECTS: 30 godz. wykładów, 20 godz. studiowanie literatury i przygotowanie do sprawdzianu.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Razem 30 godz. = 1 ECTS: wykłady.
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 0 ECTS
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład30h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- brak
- Limit liczby studentów:
- 60 osób
- Cel przedmiotu:
- Zapoznanie studentów z psychologicznymi aspektami pracy w budownictwie.
- Treści kształcenia:
- W1, W2, W3
PODSTAWOWE POJĘCIA W PSYCHOLOGII SPOŁECZNEJ
W4, W5
TEORIA MOTYWACJI
W6, W7, W8
NARZĘDZIA I STRATEGIE MOTYWACYJNE W BRANŻY BUDOWLANEJ
W9, W10
STRES W PRACY W BRANŻY BUDOWLANEJ
W11, W12
PRZYWÓDZTWO W BRANŻY BUDOWLANEJ
W13
BUDOWANIE ZESPOŁÓW
W14, W15
STUDIA PRZYPADKU/WARSZTATY
- Metody oceny:
- Pisemny sprawdzian końcowy
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- • Chmiel, N. (red., 2002), Psychologia pracy i organizacji. Gdańsk: GWP.
• Gick, A., Tarczyńska, M. (1999). Motywowanie pracowników. Warszawa: PWE.
• Jachnis, A. (2008). Psychologia organizacji i pracy. Kluczowe zagadnienia. Warszawa: Diffin.
• Katz D., Kahn R. L. (1979). Społeczna psychologia organizacji. Warszawa: PWN.
• Makin, P., Cooper, C., Cox, Ch. (2000). Organizacje a kontrakt psychologiczny. Zarządzanie ludźmi w pracy. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
• Schultz, D. P., Schultz, S. E. (2002). Psychologia a wyzwania dzisiejszej pracy. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
• Sekuła, Z. (2008). Motywowanie do pracy. Teorie i instrumenty. Warszawa: PWE.
- Witryna www przedmiotu:
- -
- Uwagi:
- brak
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt HESAPBW1
- Ma podstawową wiedzę z wybranych aspektów psychologii
Weryfikacja: pisemny sprawdzian
Powiązane efekty kierunkowe:
K1_W19, K1_W24
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W02, T1A_W04, T1A_W05
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt HESAPBK1
- Ma podstawową wiedzę z zakresu psychologii pracy w budownictwie
Weryfikacja: rozmowa ze studentem
Powiązane efekty kierunkowe:
K1_K01, K1_K03
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K03, T1A_K01, T1A_K05, T1A_K06