Nazwa przedmiotu:
Opracowanie badań ankietowych w programie Statistica
Koordynator przedmiotu:
dr Katarzyna Dzieniszewska-Naroska
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Administracja
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
A13_OBAPS
Semestr nominalny:
5 / rok ak. 2015/2016
Liczba punktów ECTS:
1
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Forma nakładu pracy studenta: (udział w zajęciach, aktywność, przygotowanie sprawozdania, itp.); Obciążenie studenta [h]: Udział w ćwiczeniach 10 Praca własna: przygotowanie do zajęć 5 czytanie wskazanej literatury 15 Sumaryczne obciążenie pracą studenta 30
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia225h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Związki korelacyjne: Socjologia i metody badań socjologicznych (zmienne, skale, formy doboru próby), Statystyka (statystyki opisowe, współczynnik istotności, współczynnik korelacji)
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Celem zajęć jest nauczenie studentów posługiwania się nowoczesnym oprogramowaniem przy opracowywaniu wszelkich badań ankietowych. Zajęcia łączą elementy metodologii z umiejętnością posługiwania się programem komputerowym służącym opracowaniu badań ankietowych.
Treści kształcenia:
1.Dobór próby, losowanie proste, losowanie warstwowe-proporcjonalne (2h). 2.Baza danych a źródło danych. Projektowanie bazy danych i wprowadzanie danych, współpraca programu Statistica z innymi programami (2h) 3. Wstępna analiza danych ankietowych: frekwencje, rozkład zmiennej, wykresy (2h) 4. Statystyki opisowe, interpretacja danych, opis statystyczny i interpretacja. (2h) 5. Korelacje i tworzenie tabel krzyżowych, wykresy, opis statystyczny i interpretacja (3h) 6. Analizy oparte na średnich, tabele generalne, jednoczynnikowa analiza wariancji. (3h) 7. Sprawdzenie nabytych przez studentów umiejętności. (1h)
Metody oceny:
Realizowane na każdych zajęciach zadania sprawdzające pozwalają studentom uzyskać ogółem 100 punktów ocena:51-60- punktów 3.0 61-70 punktów 3.5 71-80 punktów 4.0 81-90 punktów 4.5 91-100 punktów 5.0
Egzamin:
nie
Literatura:
M. Rabiej, Statystyka z programem Statistica, Helion 2012.
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się