- Nazwa przedmiotu:
- Opracowanie badań ankietowych w programie Statistica
- Koordynator przedmiotu:
- dr Katarzyna Dzieniszewska-Naroska
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Administracja
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- A13_OBAPS
- Semestr nominalny:
- 5 / rok ak. 2015/2016
- Liczba punktów ECTS:
- 1
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Forma nakładu pracy studenta: (udział w zajęciach, aktywność, przygotowanie sprawozdania, itp.); Obciążenie studenta [h]:
Udział w ćwiczeniach 10
Praca własna:
przygotowanie do zajęć 5
czytanie wskazanej literatury 15
Sumaryczne obciążenie pracą studenta 30
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia225h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Związki korelacyjne: Socjologia i metody badań socjologicznych (zmienne, skale, formy doboru próby), Statystyka (statystyki opisowe, współczynnik istotności, współczynnik korelacji)
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Celem zajęć jest nauczenie studentów posługiwania się nowoczesnym oprogramowaniem przy opracowywaniu wszelkich badań ankietowych. Zajęcia łączą elementy metodologii z umiejętnością posługiwania się programem komputerowym służącym opracowaniu badań ankietowych.
- Treści kształcenia:
- 1.Dobór próby, losowanie proste, losowanie warstwowe-proporcjonalne (2h).
2.Baza danych a źródło danych. Projektowanie bazy danych i wprowadzanie danych, współpraca programu Statistica z innymi programami (2h)
3. Wstępna analiza danych ankietowych: frekwencje, rozkład zmiennej, wykresy (2h)
4. Statystyki opisowe, interpretacja danych, opis statystyczny i interpretacja. (2h)
5. Korelacje i tworzenie tabel krzyżowych, wykresy, opis statystyczny i interpretacja (3h)
6. Analizy oparte na średnich, tabele generalne, jednoczynnikowa analiza wariancji. (3h)
7. Sprawdzenie nabytych przez studentów umiejętności. (1h)
- Metody oceny:
- Realizowane na każdych zajęciach zadania sprawdzające pozwalają studentom uzyskać ogółem 100 punktów
ocena:51-60- punktów 3.0
61-70 punktów 3.5
71-80 punktów 4.0
81-90 punktów 4.5
91-100 punktów 5.0
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- M. Rabiej, Statystyka z programem Statistica, Helion 2012.
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się