Nazwa przedmiotu:
Autokreacja
Koordynator przedmiotu:
mgr Patrycja Gajda
Status przedmiotu:
Fakultatywny dowolnego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Budownictwo
Grupa przedmiotów:
Przedmioty do wyboru
Kod przedmiotu:
HESAKR
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2015/2016
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Razem 50 godz. = 2 ECTS: 30 godz. wykładów, 20 godz. studiowanie literatury i przygotowanie do sprawdzianu.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Razem 30 godz. = 1 ECTS: wykłady.
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
0 ECTS
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład30h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
brak
Limit liczby studentów:
60 osób
Cel przedmiotu:
Celem zajęć jest nabycie umiejętności kreowania pierwszego wrażenia, rozwinięcie zdolności skutecznego porozumiewania się czyli uświadomienie sobie jak komunikacja niewerbalna „mowa ciała” może wzmacniać przekaz słowny. Poznanie sposobów skutecznej komunikacji oraz technik wpływu społecznego. Nabycie wiedzy dotyczącej struktury dobrej prezentacji, jej zaprojektowania i zrealizowania. Poszerzenie wiedzy na temat przygotowania się do rozmowy rekrutacyjnej.
Treści kształcenia:
<ol><li>Wprowadzenie pojęcia autokreacji , autoprezentacji autentycznej i fałszywej. <li>Budowanie pozytywnego obrazu siebie. W jaki sposób poznajemy samych siebie. <li>Techniki wpływu społecznego: Zjednywanie sobie ludzi, zasady lubienia. <li>Sztuka wystąpień publicznych na poziomie zaawansowanym. <li>Rola komunikacji niewerbalnej w autoprezentacji: gestykulacja, wyraz mimiczny twarzy, dotyk i kontakt fizyczny, dźwięki para lingwistyczne, kanał wokalny, spojrzenia i wymiana spojrzeń, dystans fizyczny, pozycja ciała w trakcie rozmowy, organizacja środowiska. <li>Kontrola swoich stanów wewnętrznych. Kontrolowanie wysyłanych przez siebie komunikatów niewerbalnych. <li>Rola komunikacji werbalnej w autoprezentacji. Na czym polega skuteczna komunikacja i skąd biorą się nieporozumienia komunikacyjne. Techniki aktywnego słuchania. <li>Wystąpienia publiczne, rodzaje prezentacji, asertywna umiejętność obrony własnych przekonań. <li>Przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej. <li>Kluczowe pytania rekrutującego. Pytania służące nawiązaniu kontaktu, otwierające rozmową, pytania o możliwości i umiejętności, o motywację, o oczekiwania finansowe. <li>Taktyki postępowania podczas rozmowy kwalifikacyjnej, na jakie zachowania osoba starająca się o pracę nie może sobie pozwolić? <li>Jak zachowujemy się w sytuacjach trudnych emocjonalnie, pod wpływem stresu. <li>Konsekwencje różnych stylów radzenia sobie ze stresem dla zdrowia. Funkcjonowanie w sytuacjach społecznych. <li>Indywidualne czynniki wpływające na intensywność reakcji stresowej. Moderatory: temperament, osobowość, inteligencja, posiadana wiedza, doświadczenia.</ol>
Metody oceny:
Sprawdzian pisemny.
Egzamin:
nie
Literatura:
[1] Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji. Leary Mark Richard, wyd. Psychologiczne, Gdańsk 2004;<br> [2] Psychologia Społeczna. E. Aronson, Timothy D. Wilson, Robin M. Akert, Zysk i S-ka Wydawnictwo;<br> [3] Mowa ciała, Allan i Barbara Pease, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2011;<br> [4] Rozmowa kwalifikacyjna. O czym nie wiedzą kandydaci do pracy, czyli sekrety rekrutujących; Angelika Śniegocka; Wyd. Helion 2010;<br> [5] Jak tworzyć własny wizerunek, Sampson Eleri, Wyd. ABC, Warszawa 1996.
Witryna www przedmiotu:
-
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt HESAKRW1
Zna sposoby skutecznej komunikacji oraz techniki wpływu społecznego. Ma wiedzę dotyczącą struktury dobrej prezentacji, jej zaprojektowania i zrealizowania.
Weryfikacja: Sprawdzian.
Powiązane efekty kierunkowe: K1_W19
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W02

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt HESAKRK1
Samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę.
Weryfikacja: Aktywność na zajęciach.
Powiązane efekty kierunkowe: K1_K03
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K01, T1A_K05, T1A_K06