- Nazwa przedmiotu:
- MODELOWANIE KOMPUTEROWE
- Koordynator przedmiotu:
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Architektura i Urbanistyka
- Grupa przedmiotów:
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2014/2015
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- -
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- -
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- -
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład225h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium450h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- -
- Limit liczby studentów:
- -
- Cel przedmiotu:
- Po ukończeniu kursu studenci posiadają wiedzę o wybranych technikach komputerowego wspomagania projektowania architektonicznego z zakresu modelowania trójwymiarowego. Na przykładzie wybranych programów poznają techniki modelowania trójwymiarowego wykorzystywane na różnych etapach procesu projektowego: tworzenia modeli koncepcyjnych, modelowania informacji o budynku i sporządzania dokumentacji w technologii BIM, tworzenia form swobodnych i modelowania parametrycznego i wizualizacji fotorealistycznej.
Potrafią samodzielnie wykorzystywać oprogramowanie wspomagające projektowanie architektoniczne w zakresie pozwalającym na pracę przy opracowywaniu dokumentacji architektonicznej i wykonywaniu wizualizacji fotorealistycznych.
- Treści kształcenia:
- Zajęcia prowadzone są w formie laboratorium komputerowego. Podczas zajęć studenci mają dostęp do szerokiej gamy oprogramowania wspomagającego projektowanie architektoniczne zainstalowanego w laboratorium komputerowym. W trakcie zajęć przedstawiane są podstawy teoretyczne związane z poszczególnymi tematami, zagadnienia praktyczne oraz oprogramowanie jakie może być użyte w celu wspomagania procesów projektowych w danym temacie. W początkowym etapie prowadzący zapoznaje studentów z zasadami pracy i funkcjami poszczególnych programów. Następnie na konkretnych przykładach przedstawiany jest sposób rozwiązywania wybranych problemów z danego zakresu przy użyciu omawianego programu. W trakcie zajęć studenci wykonują ćwiczenia wspólnie z prowadzącym. W czasie kursu studenci muszą wykonać samodzielnie trzy zadania/projekt stanowiące potwierdzenie nabytych umiejętności i będące podstawą do zaliczenia przedmiotu. Poszczególne zadania stanowią powiązaną ze sobą całość prowadząc studenta przez wszystkie etapy procesu komputerowego wspomagania projektowania architektonicznego. Na zakończenie zajęć odbywa się prezentacja wykonanych projektów, w czasie której studenci mają możliwość porównania poziomu poszczególnych prac oraz wymiany doświadczeń nabytych w trakcie ich realizacji.
- Metody oceny:
- Test zaliczeniowy
Projekty końcowe
Model budynku w projekcie końcowy
Model i dokumentacja w projekcie końcowy
Wizualizacje modelu w projekcie końcowym
Projekty końcowe
Projekty końcowe
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Literatura podstawowa:
„ BIM Curriculum Lecture 2011”, Graphisoft.
„Zaczynamy pracę z ArchiCADem 15”, Graphisoft, Dokumentacja programu ArchiCAD.
„Podręcznik użytkownika ArchiCADa 15”, Graphisoft, Dokumentacja programu ArchiCAD.
„Podręcznik użytkownika Google SketchUp”, http://support.google.com/sketchup
„The Grasshopper Primer - Second Edition”, Andy Payne, LIFT architects.
„ Generative Algorithms with Grasshopper”, Zubin M Khabazi.
Literatura uzupełniająca:
„Przewodnik po systemach współpracy Graphisoft”, Graphisoft, Dokumentacja programu ArchiCAD.
„Calculation Guide”, Graphisoft, Dokumentacja programu ArchiCAD.
„Generative Algorithms – Weaving”, Zubin M Khabazi.
„Generative Algorithms - Strip Morphologies”, Zubin M Khabazi.
„Generative Algorithms - Porous Structures”, Zubin M Khabazi.
- Witryna www przedmiotu:
- -
- Uwagi:
- --
Efekty uczenia się