Nazwa przedmiotu:
MODELOWANIE KOMPUTEROWE
Koordynator przedmiotu:
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Architektura i Urbanistyka
Grupa przedmiotów:
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2014/2015
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
-
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
-
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
-
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład225h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium450h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
-
Limit liczby studentów:
-
Cel przedmiotu:
Po ukończeniu kursu studenci posiadają wiedzę o wybranych technikach komputerowego wspomagania projektowania architektonicznego z zakresu modelowania trójwymiarowego. Na przykładzie wybranych programów poznają techniki modelowania trójwymiarowego wykorzystywane na różnych etapach procesu projektowego: tworzenia modeli koncepcyjnych, modelowania informacji o budynku i sporządzania dokumentacji w technologii BIM, tworzenia form swobodnych i modelowania parametrycznego i wizualizacji fotorealistycznej. Potrafią samodzielnie wykorzystywać oprogramowanie wspomagające projektowanie architektoniczne w zakresie pozwalającym na pracę przy opracowywaniu dokumentacji architektonicznej i wykonywaniu wizualizacji fotorealistycznych.
Treści kształcenia:
Zajęcia prowadzone są w formie laboratorium komputerowego. Podczas zajęć studenci mają dostęp do szerokiej gamy oprogramowania wspomagającego projektowanie architektoniczne zainstalowanego w laboratorium komputerowym. W trakcie zajęć przedstawiane są podstawy teoretyczne związane z poszczególnymi tematami, zagadnienia praktyczne oraz oprogramowanie jakie może być użyte w celu wspomagania procesów projektowych w danym temacie. W początkowym etapie prowadzący zapoznaje studentów z zasadami pracy i funkcjami poszczególnych programów. Następnie na konkretnych przykładach przedstawiany jest sposób rozwiązywania wybranych problemów z danego zakresu przy użyciu omawianego programu. W trakcie zajęć studenci wykonują ćwiczenia wspólnie z prowadzącym. W czasie kursu studenci muszą wykonać samodzielnie trzy zadania/projekt stanowiące potwierdzenie nabytych umiejętności i będące podstawą do zaliczenia przedmiotu. Poszczególne zadania stanowią powiązaną ze sobą całość prowadząc studenta przez wszystkie etapy procesu komputerowego wspomagania projektowania architektonicznego. Na zakończenie zajęć odbywa się prezentacja wykonanych projektów, w czasie której studenci mają możliwość porównania poziomu poszczególnych prac oraz wymiany doświadczeń nabytych w trakcie ich realizacji.
Metody oceny:
Test zaliczeniowy Projekty końcowe Model budynku w projekcie końcowy Model i dokumentacja w projekcie końcowy Wizualizacje modelu w projekcie końcowym Projekty końcowe Projekty końcowe
Egzamin:
nie
Literatura:
Literatura podstawowa: „ BIM Curriculum Lecture 2011”, Graphisoft. „Zaczynamy pracę z ArchiCADem 15”, Graphisoft, Dokumentacja programu ArchiCAD. „Podręcznik użytkownika ArchiCADa 15”, Graphisoft, Dokumentacja programu ArchiCAD. „Podręcznik użytkownika Google SketchUp”, http://support.google.com/sketchup „The Grasshopper Primer - Second Edition”, Andy Payne, LIFT architects. „ Generative Algorithms with Grasshopper”, Zubin M Khabazi. Literatura uzupełniająca: „Przewodnik po systemach współpracy Graphisoft”, Graphisoft, Dokumentacja programu ArchiCAD. „Calculation Guide”, Graphisoft, Dokumentacja programu ArchiCAD. „Generative Algorithms – Weaving”, Zubin M Khabazi. „Generative Algorithms - Strip Morphologies”, Zubin M Khabazi. „Generative Algorithms - Porous Structures”, Zubin M Khabazi.
Witryna www przedmiotu:
-
Uwagi:
--

Efekty uczenia się