- Nazwa przedmiotu:
- EKONOMIKA I REALIZACJA INWESTYCJI
- Koordynator przedmiotu:
- -
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Architektura i Urbanistyka
- Grupa przedmiotów:
- EKONOMIKI I ORGANIZACJI PROCESU INWESTYCYJNEGO
- Kod przedmiotu:
- Semestr nominalny:
- 7 / rok ak. 2014/2015
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- -
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- -
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- -
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład225h
- Ćwiczenia450h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- -
- Limit liczby studentów:
- -
- Cel przedmiotu:
- Zapoznanie studentów z podstawowym zakresem wiedzy ekonomicznej oraz ekonomiki procesu budowlanego oraz ich wpływu na szeroko pojęte prowadzenie i organizację budowlanego procesu inwestycyjnego
- Treści kształcenia:
- Przedmiot składa się z serii wykładów oraz ćwiczeń.
Wykłady stanowią cykl wiedzy uzupełniającej niezbędnej do prawidłowego wykonania przez studenta samodzielnych opracowań wykonywanych podczas ćwiczeń. Podczas wykładów przekazywany jest następujący zakres wiedzy: podstawowe informacje z zakresu makro i mikroekonomii, strategie i zasady konkurencyjności obowiązujące w budowlanym procesie inwestycyjnym, zasady tworzenia strategii zrównoważonego rozwoju na przykładzie miast polskich, marketing w zawodzie architekta i w procesie budowlanym inwestycyjnym, ekonomiczne kryteria projektowania inwestycji budowlanych, krótki kurs finansowy wraz z omówieniem bilansu i rachunku wyników, rola banku w procesie inwestycyjnym, analizy efektywności ekonomicznej oraz skutki ekonomiczne decyzji inwestycyjnych – w tym BEP oraz analiza SWOT, sporządzanie biznes planu – w tym studium realności inwestycji budowlanej, ekonomika środowiska i zasobów naturalnych oraz jej wpływ na budowlane inwestycje.
Ćwiczenia – każdy student ma za zadanie wykonanie zestawu analiz na podstawie własnego projektu użyteczności publicznej jaki wykonywał na jednym z poprzednich semestrów nauczania. Zestaw analiz składa się z dwóch części. Część pierwsza dotyczy analizy porównawczej uwarunkowań przestrzennych, klimatycznych oraz ekonomicznych dwóch działek na których będzie się znajdował obiekt o funkcji wybranej przez studenta. Jedna z działek – to lokalizacja zgodna z pierwotnym projektem, druga – o analogicznym przeznaczeniu - wybrana jest przez studenta. Podczas ćwiczeń jest omówiony przykładowy sposób wykonania analiz i przyjęcia założeń. Część pracy jest wykonywana przez studenta poza godzinami ćwiczeń. W trakcie wykonywania opracowania - wymagany jest system korekt z prowadzącym, pozwalający na utrzymanie prawidłowego toku analitycznego myślenia. Korekty odbywają się przy udziale całej grupy, tak aby każdy ze studentów mógł czynnie uczestniczyć w zajęciach. Opracowanie jest przedstawiane do zaliczenia w 10 godzinie ćwiczeń. Zaliczenie części pierwszej analiz jest podstawą do rozpoczęcia części drugiej samodzielnego opracowania - którego zakres jest również omawiany przez prowadzącego. Zakres analiz dotyczy – uwarunkowań przestrzennych, kształtowania funkcji i formy obiektu, niezawodności obiektu, wykonania opisu technicznego wraz z informacjami z zakresu ochrony przeciw pożarowej i BHP oraz analizy ekonomicznej pozwalającej na przybliżone szacunkowe określenie nakładów jakie inwestor będzie musiał ponieść na realizację zaprojektowanego obiektu wraz z określeniem okresu zwrotu nakładów przy uwzględnieniu współczynnika dyskonta. Podobnie jak podczas części pierwszej ćwiczenia część pracy jest wykonywana przez studenta poza godzinami ćwiczeń. W trakcie wykonywania opracowania - wymagany jest system korekt z prowadzącym, pozwalający na utrzymanie prawidłowego toku analitycznego myślenia. Korekty odbywają się przy udziale całej grupy, tak aby każdy ze studentów mógł czynnie uczestniczyć w zajęciach. Zaliczenie drugiej części ćwiczeń następuje w formie krótkiej (10 min) publicznej prezentacji każdego studenta, mającej miejsce podczas ostatnich dwóch godzin ćwiczeń i złożenia pisemnego opracowania do prowadzącego
- Metody oceny:
- Test zaliczeniowy, dwa opracowania problemowe w formie pisemnej, Ustna publiczna prezentacja własnego opracowania analitycznego
- Egzamin:
- tak
- Literatura:
- -
- Witryna www przedmiotu:
- -
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się