- Nazwa przedmiotu:
- ROZWÓJ TECHNOLOGII BUDOWLANYCH
- Koordynator przedmiotu:
- -
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Architektura i Urbanistyka
- Grupa przedmiotów:
- Kod przedmiotu:
- Semestr nominalny:
- 3 / rok ak. 2014/2015
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- -
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- -
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- -
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia15h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- -
- Limit liczby studentów:
- -
- Cel przedmiotu:
- Celem nauczania przedmiotu jest wyjaśnienie studentom Wydziału Architektury PW, potrzeby myślenia ekonomicznego, zwłaszcza we współczesnych warunkach gospodarowania tzn. procesu globalizacji i konieczności wzrostu zrównoważonego. Kolejnym celem - jest wytłumaczenie studentom metody i sposobów analizy ekonomicznej, jak i z nią związanych problemów i dylematów oraz podstawowych błędów. Winien on także poprawnie rozumieć podstawowe kategorie ekonomiczne zarówno w skali mikro jak i makro, ich współzależności, oraz główne współczesne nurty, szkoły ekonomiczne (założenia, różnice i następstwa).
Dostrzegać podstawowe podmioty gospodarowania na współczesnym rynku, ich kryteria racjonalności, wraz z kontrowersjami dotyczącymi roli państwa. Zarówno współczesne przedsiębiorstwa (w tym jednoosobowe), jak i państwa działają w warunkach narastającego procesu globalizacji i integracji), dlatego student winien zrozumieć te procesy, jego przesłanki, szanse i zagrożenia jakie są nim związane (wraz globalnymi problemami, w tym gospodarowaniem środowiskiem naturalnym). Winien także dostrzegać racjonalność zarówno mikro, makroekonomiczna jak i społeczną, w tym wartości etyczne i estetyczne. Ma to kolosalne znaczenie zwłaszcza w warunkach prowadzenia własnej działalności, np.w kontekście stosunków z potencjalnymi zleceniodawcami.
- Treści kształcenia:
- -
- Metody oceny:
- Wykłady dla całego roku i seminaria w podziale na grupy seminaryjne. Na seminaria (poza pierwszymi zajęciami), zalecana jest do przeczytania odpowiednia literatura. Akcent, w odróżnieniu od wykładu, kładziony jest na aktywność studenta ,co jest uwzględniane przy ocenie zajęć.
Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest uzyskania zaliczenia z seminariów.
Egzamin pisemny, pytania otwarte, Aktywność w trakcie seminariów, stopień przygotowania
- Egzamin:
- tak
- Literatura:
- podstawowa - Elementarne zagadnienia ekonomii. red. R. Milewski – WN PWN War- - szawa 2002,
-uzupełniająca. - W. Szymański – Czy globalizacja musi być irracjonalna? Wyd. SGH Warszawa 2006
W. Szymański – Niepewność i niestabilność gospodarcza, gwałtowny wzrost i co dalej??. Difin Warszawa 2011
T.Kowalik- WWW.Polska transformacja.pl- wyd. Muza Warszawa 2009
Warszawa 1.02.2012
prof. dr hab. Tadeusz P. Tkaczyk
- Witryna www przedmiotu:
- -
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się