Nazwa przedmiotu:
ROZWÓJ TECHNOLOGII BUDOWLANYCH
Koordynator przedmiotu:
-
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Architektura i Urbanistyka
Grupa przedmiotów:
Kod przedmiotu:
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2014/2015
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
-
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
-
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
-
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia15h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
-
Limit liczby studentów:
-
Cel przedmiotu:
Celem nauczania przedmiotu jest wyjaśnienie studentom Wydziału Architektury PW, potrzeby myślenia ekonomicznego, zwłaszcza we współczesnych warunkach gospodarowania tzn. procesu globalizacji i konieczności wzrostu zrównoważonego. Kolejnym celem - jest wytłumaczenie studentom metody i sposobów analizy ekonomicznej, jak i z nią związanych problemów i dylematów oraz podstawowych błędów. Winien on także poprawnie rozumieć podstawowe kategorie ekonomiczne zarówno w skali mikro jak i makro, ich współzależności, oraz główne współczesne nurty, szkoły ekonomiczne (założenia, różnice i następstwa). Dostrzegać podstawowe podmioty gospodarowania na współczesnym rynku, ich kryteria racjonalności, wraz z kontrowersjami dotyczącymi roli państwa. Zarówno współczesne przedsiębiorstwa (w tym jednoosobowe), jak i państwa działają w warunkach narastającego procesu globalizacji i integracji), dlatego student winien zrozumieć te procesy, jego przesłanki, szanse i zagrożenia jakie są nim związane (wraz globalnymi problemami, w tym gospodarowaniem środowiskiem naturalnym). Winien także dostrzegać racjonalność zarówno mikro, makroekonomiczna jak i społeczną, w tym wartości etyczne i estetyczne. Ma to kolosalne znaczenie zwłaszcza w warunkach prowadzenia własnej działalności, np.w kontekście stosunków z potencjalnymi zleceniodawcami.
Treści kształcenia:
-
Metody oceny:
Wykłady dla całego roku i seminaria w podziale na grupy seminaryjne. Na seminaria (poza pierwszymi zajęciami), zalecana jest do przeczytania odpowiednia literatura. Akcent, w odróżnieniu od wykładu, kładziony jest na aktywność studenta ,co jest uwzględniane przy ocenie zajęć. Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest uzyskania zaliczenia z seminariów. Egzamin pisemny, pytania otwarte, Aktywność w trakcie seminariów, stopień przygotowania
Egzamin:
tak
Literatura:
podstawowa - Elementarne zagadnienia ekonomii. red. R. Milewski – WN PWN War- - szawa 2002, -uzupełniająca. - W. Szymański – Czy globalizacja musi być irracjonalna? Wyd. SGH Warszawa 2006 W. Szymański – Niepewność i niestabilność gospodarcza, gwałtowny wzrost i co dalej??. Difin Warszawa 2011 T.Kowalik- WWW.Polska transformacja.pl- wyd. Muza Warszawa 2009 Warszawa 1.02.2012 prof. dr hab. Tadeusz P. Tkaczyk
Witryna www przedmiotu:
-
Uwagi:
-

Efekty uczenia się