Nazwa przedmiotu:
PROCESY INFORMACYJNE W ARCHITEKTURZE
Koordynator przedmiotu:
-
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Architektura i Urbanistyka
Grupa przedmiotów:
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2014/2015
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
-
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
-
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
-
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia15h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
-
Limit liczby studentów:
-
Cel przedmiotu:
Prześledzenie i analiza procesów myślowych towarzyszących projektowaniu. Spojrzenie na działalność projektową jako na aktywność umysłową podlegającą ogólnie obowiązującym regułom. Próba uzyskania nowej wartości wynikającej z takiego spojrzenia, polegającej m.in. na świadomym i precyzyjnym przeprowadzeniu rozumowania w projektowaniu. Przedstawienie możliwości zastosowania technik komputerowych we wspomaganiu kreacji architektonicznej oraz stworzenie podstaw do wykorzystania sprzętowych technologii wspierających przetwarzanie informacji architektonicznej.
Treści kształcenia:
Seminarium służy pogłębieniu wiedzy z zakresu uwarunkowań procesu twórczości architektonicznej ze szczególnym uwzględnieniem absorbcji, przetwarzania i publikacji informacji. W warunkach laboratoryjnych prowadzony jest ciąg czynności od zapisu porcji informacji wyjściowej aż do wizualizacji nowego bytu architektonicznego. Podstawowym przedmiotem badań jest natura procesu i świadomość twórcy, dotycząca sposobu dokonywania decyzji wpływających na efekt kreacji. Kontekstem przestrzennym działań twórczych są różne obszary miasta Warszawy, bezpośrednio związane z konkretną tematyką seminarium.
Metody oceny:
Egzamin ustny, Projekty końcowe, Referat w projektach końcowych
Egzamin:
tak
Literatura:
Literatura podstawowa: Alexander C. ‐ Notes on the synthesis of form Aranda B., Lasch C. ‐ Tooling Bocheński Józef ‐Współczesne Metody Myślenia Cohen J. – The New Architect: Keeper of Knowledge and Rules Kolarevic B. ‐ Architecture in the digital age‐ design and manufacturing Liu, Lim ‐ New Tectonics.pdf Oosterhuis K. - Hyperbodies: toward an e-­‐motive Oosterhuis K., Xia X. - iA#1 Interactive Architecture Terzidis K. ‐ Algorithmic Architecture Venturi R. ‐ Complexity and contradiction in architecture Literatura uzupełniająca: Alexander C., Ishikawa S., Silverstein M. - A pattern language Bauke de Vries, Leeuwen J., Achten H. ‐ Computer aided architectural design Bovill C. - Fractal geometry in architecture and design Callicott N. ‐ Computer‐aided manufacture in architecture Kieran S., Timberlake J. -­‐ Refabricating architecture Leach N. ‐The anesthetics of architecture Lynn G. ‐ Animate form Mitchell M. ‐ An introduction to genetic algorithms Mitchell W.J. ‐ City of bits space, place, and the infobahn Schmitt G.‐ Information architecture basis and Future of CAAD
Witryna www przedmiotu:
-
Uwagi:
-

Efekty uczenia się