Nazwa przedmiotu:
Modelowanie procesów biomedycznych
Koordynator przedmiotu:
prof. dr hab. Natalia Golnik
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Inżynieria Biomedyczna
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
MPB
Semestr nominalny:
1 / rok ak. 2015/2016
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
1) Liczba godzin bezpośrednich 18, w tym: a) laboratorium– 15 godz.; b) konsultacje – 3 godz.; 2) Praca własna studenta 32 godziny: a) przygotowanie do ćwiczeń– 15 godz.; b) opracowanie sprawozdań z ćwiczeń- 17 godz.;; Suma 50 godz. (2 ECTS)
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,5 punktu ECTS - liczba godzin bezpośrednich: 18 godz., w tym: a) laboratorium – 15 godz.; b) konsultacje – 3 godz.;
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1,5 punktu ECTS – 35 godz., w tym: a) laboratorium – 15godz; b) konsultacje – 3godz; c) opracowanie sprawozdań z ćwiczeń- 17 godz;
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium225h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Umiejętności modelowania procesów na poziomie inżynierskim.
Limit liczby studentów:
30
Cel przedmiotu:
Uzyskanie umiejętności umożliwiających samokształcenie i pracę w zakresie modelowania procesów biologicznych.
Treści kształcenia:
Symulowanie przepływu krwi przez układ tętnic zasilających mózgowia Modelowanie kinetyki znaczników w obrazowaniu PET i SPECT Model Hodgkina – Huxleya Modelowanie układu krążenia
Metody oceny:
Ocena przygotowania do ćwiczenia i opisu wykonania.
Egzamin:
nie
Literatura:
Nałęcz M. Biocybernetyka i Inżynieria Biomedyczna 2000, tom 1 J. Doroszewski, R. Tarnecki, W. Zmysłowski (red) „Biosystemy” R. Tadeusiewicz, L. Kot, Z. Mikrus, J. Majewski „Biocybernetyka”, skrypt AGH, wyd.2, Kraków 1982 Zestaw instrukcji laboratoryjnych przygotowany na potrzeby przedmiotu i wymieniona w instrukcjach literatura.
Witryna www przedmiotu:
http://zib.mchtr.pw.edu.pl
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt MPB_2st_W01
Ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych procesów biologicznych i metod ich modelowania.
Weryfikacja: Sprawdziany wiedzy przed rozpoczęciem ćwiczenia laboratoryjnego, ocena sprawozdań z wykonanych ćwiczeń.
Powiązane efekty kierunkowe: K_W10
Powiązane efekty obszarowe: T2A_W02, T2A_W07, InzA_W02

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt MPB_2st_U01
Potrafi przygotować dane doświadczalne do wprowadzenia do modelu, przeprowadzić modelowanie wybranych procesów biologicznych i przedstawić analizę wyników.
Weryfikacja: Ocena wykonywania ćwiczenia, ocena sprawozdań z wykonanych ćwiczeń.
Powiązane efekty kierunkowe: K_U16
Powiązane efekty obszarowe: T2A_U09, InzA_U01

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt MPB_2st_K01
Potrafi pracować w grupie nad rozwiązaniem problemu inżynierskiego.
Weryfikacja: Ocena pracy podczas ćwiczeń, ocena aktywności w dyskusji nad uzyskanymi wynikami symulacji
Powiązane efekty kierunkowe: K_K02, K_K06
Powiązane efekty obszarowe: T2A_K03, T2A_K02