Nazwa przedmiotu:
Współczesne metody prezentacji i promocji techniki
Koordynator przedmiotu:
mgr Wiktor Niedzicki
Status przedmiotu:
Fakultatywny dowolnego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Mechatronika
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
brak
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2015/2016
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
1) Liczba godzin bezpośrednich 35, w tym: a) wykład - 15 b) laboratorium - 15 c) konsultacje - 5 2) Praca własna studenta 40, w tym: a) przygotowanie dwóch prezentacji niezbędnych do zaliczenia przedmiotu - 20 b) samodzielne studia źródeł w podjętych zakresach tematycznych -20 suma 75 (3 ECTS)
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1) Liczba godzin bezpośrednich 35, w tym: a) wykład - 15 b) laboratorium - 15 c) konsultacje - 5 suma 35 (1,5 ECTS)
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
O charakterze praktycznym: a)laboratorium - 15 b) konsultacje - 5 c) przygotowanie dwóch prezentacji niezbędnych do zaliczenia przedmiotu - 20 suma 40 (1,5 ECTS)
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład225h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium225h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
brak
Limit liczby studentów:
brak
Cel przedmiotu:
Zapoznanie się studentów ze współczesnymi zastosowaniami multimediów między innymi w medycynie, w rozrywce, w reklamie, w symulatorach różnych typów, w marketingu, w edukacji, systemach bezpieczeństwa i wielu innych dziedzinach. Przedstawienie środków technicznych, które służą do realizacji tych zastosowań. Znajdowanie miejsc, gdzie krzyżują się różne techniki i obszary multimediów. Poszukiwanie kierunków rozwoju tej dziedziny. Pokazanie możliwości tworzenia aplikacji, usług i wyrobów wykorzystujących umiejętności zdobyte podczas studiów. W części praktycznej prezentacje mają nakłonić studenta do bliższego zapoznania się z zastosowaniami multimediów w wielu dziedzinach. Jedna z prezentacji powinna zwrócić uwagę na praktyczne zastosowania multimediów i wykorzystanie zdobytej wiedzy do uruchomienia własnej firmy lub własnej produkcji.
Treści kształcenia:
Najnowsze zastosowania technik multimedialnych w rozrywce. Osobiste centrum rozrywki pasażera samolotu. Rozrywka dla pacjentów szpitali. Rozrywki oferowane dzięki urządzeniom mobilnym. Wykrywanie ruchu i wykorzystanie czujników przyspieszenia. Skanowanie 3D. Systemy bezpieczeństwa i wykorzystanie kamer megapikselowaych w takich urządzeniach. Wykrywanie zagrożeń na lotnisku i na ulicy. Symulatory stosowane w różnych dziedzinach od szkolenia kierowców do szkolenia czołgistów i pilotów. Multimedialne systemy w medycynie. Nowoczesny szpital. Edukacja - wykorzystanie nowych narzędzi. Wykorzystanie multimediów w marketingu i reklamie. Od neuromarketingu i badania zapachów do interaktywnych reklam i wykrywania zachowania się potencjalnych klientów. Wykorzystanie znajomości multimediów we własnej działalności gospodarczej. Założenie firmy, biznesplan i marketing.
Metody oceny:
Poziom przygotowanych prezentacji, aktywnych udział w zajęciach, poziom przygotowania do praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy.
Egzamin:
nie
Literatura:
brak
Witryna www przedmiotu:
brak
Uwagi:
Poza dobywaniem konkretnej wiedzy przedmiot ma także za zadaniem pobudzenie kreatywności studentów oraz nauka umiejętnośści współpracy w zespole. Służa temu ćwiczenia- przygotowanie i przeprowadzenie prezentacji oraz 2. przygotowanie projektu nowej usługi, nowej gry lub produktu, umiejętność załozenia własnej firmy, opracowanie podstawowego biznesplanu, oszacowanie kosztów oraz dobycie finansowania i marketing produktu. Po takim przygotowaniu studenci z większą energią będą szukali własnej drogi na rynek.

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt KSP_W01
Zna współczesne zastosowania multimediów między innymi w medycynie, w rozrywce, w reklamie, w symulatorach różnych typów, w marketingu, w edukacji, systemach bezpieczeństwa i wielu innych dziedzinach oraz środki techniczne do realizacji tych zastosowań. Zna związki techniki i różnych obszary multimediów. Zna aktualne kierunki rozwoju dziedziny. Zna możliwości tworzenia aplikacji, usług i wyrobów wykorzystujących umiejętności zdobyte podczas studiów
Weryfikacja: Dyskusja i prezentacja zdobytej samodzielnie wiedzy.
Powiązane efekty kierunkowe: K_W01, K_W02, K_W03, K_W04, K_W09, K_W10, K_W11, K_W15, K_W16
Powiązane efekty obszarowe: T2A_W01, T2A_W01, T2A_W03, T2A_W06, T2A_W07, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W10, T2A_W09, T2A_W11

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt KSP_U01
Umie dostrzec związki różnych technik i obszarów multimediów i poszukiwać informacje o kierunkach rozwoju tej dziedziny. Potrafi dostrzec możliwości tworzenia aplikacji, usług i wyrobów używając umiejętności zdobyte podczas studiów także do uruchomienia własnej firmy lub własnej produkcji.
Weryfikacja: W części praktycznej prezentacje mają nakłonić studenta do bliższego zapoznania się z zastosowaniami multimediów w wielu dziedzinach. Jedna z prezentacji powinna zwrócić uwagę na praktyczne zastosowania multimediów i wykorzystanie zdobytej wiedzy do uruchomienia własnej firmy lub własnej produkcji.
Powiązane efekty kierunkowe: K_U01, K_U02, K_U05, K_U07, K_U10, K_U12, K_U14
Powiązane efekty obszarowe: T2A_U01, T2A_U02, T2A_U03, T2A_U05, T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U11, T2A_U07, T2A_U08, T2A_U10, T2A_U11, T2A_U15, T2A_U16, T2A_U18

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt KSP_K01
Ma świadomość dużej dynamiki zmian w dziedzinie multimediów i potrzeby ciągłej aktualizacji wiedzy w tym zakresie także w aspekcie działalności gospodarczej oraz potrzeby upowszechniania rzetelnej wiedzy w otoczeniu współpracowników także o kompetencjach innych niż inżynierskie
Weryfikacja: Jedna z prezentacji powinna zwrócić uwagę na praktyczne zastosowania multimediów i wykorzystanie zdobytej wiedzy do uruchomienia własnej firmy lub własnej produkcji.
Powiązane efekty kierunkowe: K_K01, K_K02, K_K03, K_K04, K_K05
Powiązane efekty obszarowe: T2A_K01, T2A_K02, T2A_K02, T2A_K07, T2A_K03, T2A_K04, T2A_K05, T2A_K06