Nazwa przedmiotu:
Projekt indywidualny
Koordynator przedmiotu:
prof. nzw. dr hab. Jacek Mańdziuk
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Informatyka
Grupa przedmiotów:
Wspólne
Kod przedmiotu:
Semestr nominalny:
6 / rok ak. 2015/2016
Liczba punktów ECTS:
4
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
1. godziny kontaktowe 45h, w tym: 2. obecność na zajęciach w laboratorium - 45h 3. przygotowanie specyfikacji funkcjonalnej aplikacji - 5h 4. przygotowanie projektu technicznego aplikacji – 15h 5. napisanie programu, uruchomienie - 30h 6. przetestowanie aplikacji – 5 h Razem nakład pracy studenta 100h = 4p. ECTS
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
a. obecność na zajęciach w laboratorium - 45h Razem: 45h., co odpowiada 2 punktom ECTS.
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1. obecność na zajęciach w laboratorium - 45h 2. przygotowanie specyfikacji funkcjonalnej aplikacji - 5h 3. przygotowanie projektu technicznego aplikacji – 15h 4. napisanie programu, uruchomienie - 30h 5. przetestowanie aplikacji – 5 h Razem: 100h, co odpowiada 4 punktom ECTS.
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt45h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Programowanie Obiektowe i równolegle prowadzony przedmiot Programowanie w Środowisku Graficznym
Limit liczby studentów:
Bez limitu
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest praktyczne wykorzystanie umiejętności z zakresu projektowania aplikacji i programowania do stworzenia projektu informatycznego. Każdy student indywidualnie przygotowuje swój projekt. Przedmiot podzielony jest na kolejne etapy, odpowiadające kolejnym etapom tworzenia projektu informatycznego: 1. Analiza funkcjonalna. . 2. Projekt techniczny. 3. Implementacja. 4. Testowanie Po ukończeniu kursu studenci powinni potrafić: przygotować specyfikację funkcjonalną dla projektu informatycznego. dobrać odpowiednią architekturę aplikacji i narzędzia niezbędne do realizacji projektu na podstawie specyfikacji. przygotowywać dokumenty związane z kolejnymi etapami powstawania projektu pisać zgodny z dobrymi zasadami programowania kod aplikacji i sporządzać dokumentację kodu
Treści kształcenia:
Studenci przez cały semestr przygotowują przykładową (większą niż na wcześniejszych semestrach) aplikację. Wyróżnione i oddzielnie oceniane są następujące etapy pracy nad programem: • dokumentacja wstępna (opis zadania – analiza funkcjonalna, projekt interfejsu użytkownika) • wstępny projekt techniczny • implementacja • dokumentacja wygenerowana ze źródeł programu i instrukcja dla użytkownika • testowanie Studenci pracują indywidualnie, ale bardzo ważnym elementem jest zamiana zadań po każdym z powyższych etapów. Tzn. student, który przygotowuje projekt A, implementuje projekt B i testuje projekt C. Gotowa aplikacja powinna realizować postawione przed nią zadania (zdefiniowane w projekcie), posiadać wygodny interfejs i instrukcję dla użytkownika. Oceniana jest również jakość kodu źródłowego.  
Metody oceny:
Ocena końcowa uwzględnia oceny z każdego z etapów: 10% - dokumentacja wstępna 25% - wstępny projekt techniczny 50% - implementacja 5% - dokumentacja wygenerowana ze źródeł programu i instrukcja użytkownika 10% - testowanie   Dodatkowo, ocena końcowa jest obniżana na skutek opóźnień w oddawaniu kolejnych etapów projektu. W przypadku opóźnienia oddawania etapów "Dokumentacja wstępna" i "Implementacja wraz z dokumentacją wygenerowaną ze źródeł programu i instrukcją użytkownika", każdy tydzień opóźnienia powoduje utratę 10% ogólnej liczby punktów.  
Egzamin:
nie
Literatura:
brak
Witryna www przedmiotu:
brak
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt W01
Ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą projektowania i programowania systemów informatycznych
Weryfikacja: Zaliczenie projektu
Powiązane efekty kierunkowe: K_W06, K_W07, K_W12
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W03, T1A_W03, T1A_W07
Efekt W02
Ma podstawową wiedzę o cyklu życia systemów informatycznych
Weryfikacja: Zaliczenie projektu
Powiązane efekty kierunkowe: K_W09
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W06

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt U01
Potrafi przygotować specyfikację funkcjonalną i projekt techniczny aplikacji.
Weryfikacja: Zaliczenie projektu (specyfikacja funkcjonalna, projekt techniczny)
Powiązane efekty kierunkowe: K_U01, K_U11, K_U13, K_U23, K_U28, K_U29, K_U30
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U09, T1A_U09, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16, T1A_U09, T1A_U16, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16
Efekt U02
Potrafi korzystać z dostępnej literatury do rozwiązywania problemów.
Weryfikacja: Zaliczenie projektu
Powiązane efekty kierunkowe: K_U05
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U01
Efekt U03
Potrafi zaimplementować aplikację na podstawie projektu technicznego.
Weryfikacja: Zaliczenie projektu (implementacja)
Powiązane efekty kierunkowe: K_U11, K_U21, K_U29
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U09, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U09, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15
Efekt U04
Potrafi tworzyć przejrzysty, zgodny z dobrym stylem programowania kod.
Weryfikacja: Zaliczenie projektu (projekt techniczny, implementacja)
Powiązane efekty kierunkowe: K_U11, K_U30
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U09, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16
Efekt U05
Potrafi przetestować aplikację pod kątem spełnienia wymagać funkcjonalnych.
Weryfikacja: Zaliczenie projektu (testowanie)
Powiązane efekty kierunkowe: K_U21, K_U30
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U09, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U16

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt K01
Potrafi indywidualnie realizować zadania i zarządzać swoim czasem.
Weryfikacja: Zaliczenie projektu
Powiązane efekty kierunkowe: K_K05, K_K06
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K03, T1A_K04, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K06
Efekt K02
Rozumie potrzebę samodzielnego poznawania nowych narzędzi i osiągnięć technologicznych, ponieważ stare szybko stają się przestarzałe.
Weryfikacja: Zaliczenie projektu
Powiązane efekty kierunkowe: K_K01
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K01