Nazwa przedmiotu:
Inżynieria oprogramowania 2
Koordynator przedmiotu:
Dr inż. Krzysztof Kaczmarski
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Informatyka
Grupa przedmiotów:
Wspólne
Kod przedmiotu:
1120-IN000-ISP-0036
Semestr nominalny:
6 / rok ak. 2015/2016
Liczba punktów ECTS:
5
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
1. godziny kontaktowe – 50 h; w tym a) obecność na laboratoriach, praca w zespole – 45 h b) konsultacje – 5 h 2. samodzielna praca w domu, przygotowanie projektu poza godzinami zajęć – 100h Razem 150 h, co odpowiada 5 pkt. ECTS
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1. obecność na laboratoriach – 45 h 2. konsultacje – 5 h Razem 50 h, co odpowiada 2 pkt. ECTS
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1. obecność na laboratoriach, praca w zespole– 45h 2. samodzielna praca w domu, przygotowanie projektu poza godzinami zajęć – 100h Razem 145h, co odpowiada 5 pkt. ECTS
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium45h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Inżynieria oprogramowania 1 Programowanie 2 – obiektowe, Programowanie 3 – zaawansowane Bazy danych Systemy operacyjne 1 i 2
Limit liczby studentów:
Laboratoria (ćwiczenia komputerowe) – 15 os/grupa
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest zdobycie przez studentów doświadczenia pole-gającego na przygotowaniu i przeprowadzeniu procesu wytworzenia oprogramowania przy ograniczeniach podobnych do istniejących w firmach informatycznych.
Treści kształcenia:
Środowiska pracy grupowej, zarządzania wytwarzaniem oprogramowania i współdzielenia kodu aplikacji. Analiza i śledzenie postępów zespołu deweloperskiego. Testowanie aplikacji. Zajęcia mają charakter praktyczny. Odbywają się w laboratorium komputerowym. Ponadto studenci są zobowiązani do systematycznej pracy w domu.
Metody oceny:
Podstawą zaliczenia są punkty zbierane podczas pracy w semestrze. Co trzy tygodnie projekt wykonywany przez studentów podlega ocenie w kilku kategoriach. W miarę upływu semestru punkty te mają coraz większy wpływ na końcową ocenę. Ostateczna postać aplikacji podlegająca końcowej ocenie musi być przez studentów oddana w ostatnim tygodniu zajęć. Nie ma możliwości poprawiania wykonanego programu.
Egzamin:
nie
Literatura:
1. I. Sommerville Inżynieria Oprogramowania, 2003 2. G. Booch. Object-oriented analysis and design with applications., 1994. 3. F. P. Brooks. Mityczny osobomiesiąc. Wydawnictwa Naukowo Tech-niczne, 2000. 4. S. D. Conte, H. E. Dunsmore, V. Y. Shen. Software Engineering Metrics and Models. 1986. 5. R. Dumnicki, A. Kasprzyk, M. Kozłowski. Analiza i projektowanie obiektowe. Helion, 1998. 6. E. Gamma, R. Helm, R. Johnson, J. Vlissides. Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software. Addison-Wesley, 1994. 7. J. Górski. Inżynieria Oprogramowania w projekcie informatycznym. Mikom, 1999. 8. C. S. Horstmann. Mastering object-oriented design in C++. John Wiley, 1995. 9. Jaszkiewicz. Inżynieria oprogramowania. Helion, 1997. 10. W. C. Lim. Managing software reuse. Prentice-Hall, 1999. 11. J. Martin, J. J. Odell. Podstawy Metod Obiektowych. WNT, 1997. 12. R. J. Muller. Bazy Danych język UML w modelowaniu danych. Mikom, 2000. 13. J. Robertson, S. Robertson. Pełna analiza systemowa. WNT, 1999. 14. J. Rumbaugh, M. Blaha, W. Premerlani, W. Lorensen. Object-Oriented Modelling and Design. 1991. 15. K. Subieta. Obiektowość w projektowaniu i bazach danych. Akadem. Oficyna Wyd. PLJ, 1998.
Witryna www przedmiotu:
e.mini.pw.edu.pl
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt W01
Ugruntowana doświadczeniem wiedza dotycząca przeprowadzania procesu wytwarzania oprogramowania.
Weryfikacja: ocena z projektu
Powiązane efekty kierunkowe: K_W09
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W06

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt U01
Potrafi wykonać prosty system informatyczny na pod-stawie projektu.
Weryfikacja: cząstkowa ocena z projektu
Powiązane efekty kierunkowe: K_U12, K_U27, K_U29, K_U30
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U09, T1A_U13, T1A_U15, T1A_U16
Efekt U02
Potrafi używać wybrany system kontrolowania wersji kodu programu.
Weryfikacja: cząstkowa ocena z projektu
Powiązane efekty kierunkowe: K_U22
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt U03
Potrafi przetestować wykonany moduł oprogramowania.
Weryfikacja: Cząstkowa ocena z projektu
Powiązane efekty kierunkowe: K_U30
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U16

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt K01
Potrafi skutecznie pracować w zespole.
Weryfikacja: cząstkowa ocena z projektu
Powiązane efekty kierunkowe: K_K05, K_K06
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K03, T1A_K04, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K06