- Nazwa przedmiotu:
- Wstęp do Inżynierii Chemicznej
- Koordynator przedmiotu:
- Prof. dr hab. inż. Ryszard Pohorecki
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Inzynieria Chemiczna i Procesowa
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- IC.IK209
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2015/2016
- Liczba punktów ECTS:
- 1
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 1. Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim wynikające z planu studiów 15
2. Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim w ramach konsultacji 1
3. Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim w ramach zaliczeń i egzaminów 2
4. Przygotowanie do zajęć (studiowanie literatury, odrabianie prac domowych itp.) 2
5. Zbieranie informacji, opracowanie wyników -
6. Przygotowanie sprawozdania, prezentacji, raportu, dyskusji -
7. Nauka samodzielna – przygotowanie do zaliczenia/kolokwium/egzaminu 5
Sumaryczne obciążenie studenta pracą 25 godz.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,6 ECTS
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- brak
- Limit liczby studentów:
- brak
- Cel przedmiotu:
- Zapoznanie studentów z genezą, podstawowymi pojęciami, historią i obszarem zainteresowań i rozwoju inżynierii chemicznej i procesowej.
- Treści kształcenia:
- 1. Geneza, historia i podstawowe koncepcje inżynierii chemicznej.
2. Znaczenie inżynierii chemicznej dla przemysłu chemicznego, farmaceutycznego, spożywczego i innych przemysłów przetwórczych.
3. Znaczenie inżynierii chemicznej dla biotechnologii i ochrony środowiska.
4. Pojęcia zrównoważonego rozwoju i podejścia systemowego.
5. Modele matematyczne procesów, pojęcie eksperymentu numerycznego, optymalizacja procesów.
6. Program studiów z dziedziny inżynierii chemicznej, rola i zakres poszczególnych przedmiotów. Perspektywy zatrudnienia absolwentów.
- Metody oceny:
- Pisemny sprawdzian po wysłuchaniu wykładów.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Materiały rozdawane na zajęciach.
- Witryna www przedmiotu:
- brak
- Uwagi:
- brak
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt W1
- Posiada ogólna orientację w aktualnych kierunkach rozwoju inzynierii chemicznej i procesowej
Weryfikacja: egzamin pisemny
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W11
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W06
- Efekt W2
- Posiada ogólną orientację w aktualnych kierunkach rozwoju inżynierii chemicznej i procesowej
Weryfikacja: egzamin pisemny
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W12
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W05
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U1
- potrafi pozyskiwać informacje z literatury, bazy danych oraz innych
źródeł; potrafi je interpretować, a także wyciągać wnioski i formułować
opinie
Weryfikacja: egzamin pisemny
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U01
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt KS1
- Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie konieczność dalszego doskonalenia się zawodowego i rozwoju osobistego.
Weryfikacja: egzamin pisemny
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K01