- Nazwa przedmiotu:
- Język obcy 12
- Koordynator przedmiotu:
- bd
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Lotnictwo i Kosmonautyka
- Grupa przedmiotów:
- Język obcy
- Kod przedmiotu:
- NJMOD12
- Semestr nominalny:
- 4 / rok ak. 2014/2015
- Liczba punktów ECTS:
- 4
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
- 
            
                - Wykład0h
- Ćwiczenia900h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
 
- Wymagania wstępne:
- Poziom A1. Osoba, posługująca się językiem na tym poziomie rozumie wypowiedzi i często używane wyrażenia dotyczące konkretnych potrzeb życia codziennego. Potrafi formułować pytania z zakresu życia prywatnego, dotyczące np. miejsca, w którym mieszka, ludzi których zna i rzeczy, które posiada, oraz odpowiadać na tego typu pytania. Potrafi przedstawić siebie i innych. Potrafi prowadzić prostą rozmowę pod warunkiem, że rozmówca mówi wolno, zrozumiale i że jest gotowy do pomocy. 
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Rozwój znajomości języka na poziomie A2/B1 (pierwszy moduł z 4) zgodnie z  Europejskim Opisem Kształcenia Językowego w zakresie języka ogólnego. 
- Treści kształcenia:
- Materiał leksykalny: słownictwo związane z takimi tematami jak osobowość, cechy charakteru, podróże, praca. Przymiotniki określające cechy charakteru, przedrostki, zwroty związane z podróżowaniem, czasowniki złożone, przymiotniki opisujące pracę, zwroty związane z pracą i czasem. Słownictwo związane z takimi tematami jak nauka języków obcych, reklama, biznes. Czasowniki złożone (Phrasal Verbs). Czasowniki: allow, permit, let - wyrażanie pozwolenia. Kolokacje językowe.  Zwroty użyteczne przy wygłaszaniu prezentacji.
Materiał gramatyczny: pytania o podmiot i dopełnienie; czasy: Past Simple, Present Perfect Simple, Present Perfect Continuous; czasowniki regularne i nieregularne. Formy czasu przyszłego - Future Simple, to be going to, Present Continuous. Zdania czasowe dotyczące przyszłości. Zdania warunkowe I i II typu. Stopniowanie 
przymiotników - zdania porównawcze. Sposoby wyrażania przeszłości - Past Continuous, Past Simple, Past Perfect.  
Sprawności językowe: rozwój umiejętności mówienia, czytania i słuchaniapowiązanych z materiałem leksykalnym, pisanie notatek, rozprawki, noty biograficznej oraz listu motywacyjnego, rozwój umiejętności mówienia, czytania i słuchania powiązanych z materiałem leksykalnym, pisanie sprawozdanie na podstawie wykresu, listu formalnego, ulotki reklamowej, e-maila formalnego i nieformalnego .
- Metody oceny:
- ▪ praca na lekcji 
▪ prace domowe 
▪ krótkie prace kontrolne 
▪ test końcowy  Wymagania do zaliczenia: 
obecność na zajęciach (dopuszczalne 2 nieusprawiedliwione nieobecności) 
▪ zaliczenie wszystkich prac kontrolnych 
▪ wykonanie wszystkich prac domowych 
▪ aktywne uczestnictwo w zajęciach 
▪ uzyskanie pozytywnej oceny z testu zaliczeniowego (waga oceny z testu zaliczeniowego w ocenie końcowej: 50%)  
- Egzamin:
- Literatura:
- Language Leader Intermediate (wyd. Pearson Longman), Units 1-3. 
Dodatkowe ćwiczenia gramatyczne i leksykalne do omawianych zagadnień. 
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się
    Profil ogólnoakademicki - wiedza
                    - Efekt NJMOD12_W1
- Student zna podstawowe struktury zdań z zapamiętanymi zwrotami, 
wyrażeniami i formułami. Zna słownictwo dotyczące omawianych tematów, 
zna formę omawianych rodzajów tekstów, zna omawiane zagadnienia 
gramatyczne. 
 Weryfikacja: praca na lekcji, ▪ prace domowe , ▪ krótkie prace kontrolne , ▪ test końcowy
 Powiązane efekty kierunkowe: 
                        LiK1_W20
 Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_W08
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
                    - Efekt NJMOD12_U1
- Pisanie: Student potrafi napisać krótkie i proste notatki lub wiadomości, 
wynikające z doraźnych potrzeb. Potrafi napisać prosty list prywatny, np. 
dziękując komuś za coś. 
Czytanie: Student potrafi czytać bardzo proste, krótkie teksty. Potrafi znaleźć 
konkretne, przewidywalne informacje w prostych tekstach, dotyczących życia 
codziennego, takich jak ogłoszenia, reklamy, prospekty, karty dań, rozkłady 
jazdy. Rozumie proste, krótkie listy prywatne. Rozumie proste instrukcje 
obsługi sprzętu codziennego użytku, np. aparatu telefonicznego. 
Mówienie: Student potrafi brać udział w zwykłej, typowej rozmowie 
wymagającej prostej i bezpośredniej wymiany informacji na znane mu 
tematy. Potrafi sobie poradzić w bardzo krótkich rozmowach towarzyskich, 
nawet jeśli nie rozumie wystarczająco dużo, by samemu podtrzymać 
rozmowę. 
Słuchanie: Student potrafi zrozumieć najczęściej używane słowa, związane ze 
sprawami dla niego ważnym (np. podstawowe informacje dotyczące jego 
samego i jego rodziny, zakupów, miejsca i regionu zamieszkania, 
zatrudnienia). Rozumie sens zawarty w krótkich, prostych komunikatach i 
ogłoszeniach. 
 Weryfikacja: ▪ praca na lekcji, ▪ prace domowe, ▪ krótkie prace kontrolne, ▪ test końcowy
 Powiązane efekty kierunkowe: 
                        LiK1_U01, LiK1_U06, LiK1_U07
 Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_U01, T1A_U06, T1A_U07
- Efekt NJMOD12_U2
- Słuchanie: Student potrafi zrozumieć najczęściej używane słowa, związane ze sprawami dla niego ważnym (np. podstawowe informacje dotyczące jego samego i jego rodziny, zakupów, miejsca i regionu zamieszkania, zatrudnienia). Rozumie sens zawarty w krótkich, prostych komunikatach i ogłoszeniach.
 Weryfikacja: ▪ praca na lekcji, ▪ prace domowe, ▪ krótkie prace kontrolne, ▪ test końcowy
 Powiązane efekty kierunkowe: 
                        LiK1_U01, LiK1_U06, LiK1_U07
 Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_U01, T1A_U06, T1A_U07
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
                    - Efekt NJMOD12_K1
- Student jest w stanie radzić sobie w bardzo krótkich rozmowach 
towarzyskich. Potrafi używać codziennych form grzecznościowych przy 
powitaniach lub pożegnaniach i zwracaniu się do innych osób. Potrafi 
pracować w grupie, przyjmując w niej różne role. 
 Weryfikacja: praca na lekcji
 Powiązane efekty kierunkowe: 
                        LiK1_K04
 Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_K03, T1A_K04