- Nazwa przedmiotu:
- Podstawy Budowy Statków Kosmicznych
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Karol Seweryn
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Lotnictwo i Kosmonautyka
- Grupa przedmiotów:
- Specjalnościowe
- Kod przedmiotu:
- NS630
- Semestr nominalny:
- 7 / rok ak. 2014/2015
- Liczba punktów ECTS:
- 1
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 27 h:
15 h - wykład
8 h - przygotowanie raportu końcowego
4 h - przygotowanie do kolowium
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0.6 ECTS
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 0.5 ECTS
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Wiadomości z zakresu przedmiotu Astronautyka
- Limit liczby studentów:
- 30
- Cel przedmiotu:
- Zaznajmomienie studentów z podstawowymi zasadami projektowania i budowy statków kosmicznych
- Treści kształcenia:
- Specyfika lotów kosmicznych, podstawowe systemy statków kosmicznych. Rodzaje, cele i wymagania misji. Podejście systemowe do projektowania misji kosmicznych. Fazy projektu kosmicznego. Przykłady projektów i budowy statków kosmicznych.
- Metody oceny:
- Kolokwium.
Raport z analizy koncepcyjnej i wymagań przykładowej misji kosmicznej
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- 1. J. Nowicki, K. Zięcina „Samolot Kosmiczne”, WNT 1989,
2. P. Fortescue, J. Stark, G. Swinerd “Spacecraft Systems Engineering”, Wiley, 2007
3. D. Darling „The Complete Book of Spaceflight”, Wiley, 2003
4. Strony internetowe NASA i ESA
Dodatkowe literatura:
- Brown, C.D., Elements of Spacecraft Design. 2002, Reston: AIAA.
- Witryna www przedmiotu:
- estudia.meil.pw.edu.pl
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt NS630_W1
- Zna specyficzne zagadnienia projektowania systemów kosmicznych związane ze środowiskiem kosmicznym
Weryfikacja: Pytanie na kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe:
LiK1_W04, LiK1_W16
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W01, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W03, T1A_W04
- Efekt NS630_W2
- Student rozumie znaczenie prawidłowego definiowania celów i wymagań misji kosmicznych
Weryfikacja: Ocena raportu
Powiązane efekty kierunkowe:
LiK1_W16, LiK1_W18, LiK1_W20, LiK1_W22
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W03, T1A_W04, T1A_W06, T1A_W08, T1A_W10
- Efekt NS630_W3
- Studen zna fazy życia systemu kosmicznego i przebieg projektu kosmicznego
Weryfikacja: Pytanie na kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe:
LiK1_W18, LiK1_W20, LiK1_W21
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W06, T1A_W08, T1A_W09
- Efekt NS630_W4
- Student zna podstawowe systemy statków kosmicznych i ich funkcje
Weryfikacja: Pytanie na kolokiwum
Powiązane efekty kierunkowe:
LiK1_W16, LiK1_W19
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W03, T1A_W04, T1A_W07
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt NS630_U1
- Student potrafi określic wymagania dla misji o zdefiniowanych celach
Weryfikacja: Raport z analizy cełów i wymagań misji
Powiązane efekty kierunkowe:
LiK1_U03, LiK1_U17, LiK1_U20, LiK1_U21
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U03, T1A_U13, T1A_U15, T1A_U16
- Efekt NS630_U2
- Student potrafi zdefiniować niezbędne systemy statku kosmicznego na podstawie wymagań misji
Weryfikacja: Raport z analizy celów i wymagań misji
Powiązane efekty kierunkowe:
LiK1_U03, LiK1_U17, LiK1_U19, LiK1_U21
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U03, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U16
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt NS630_K1
- Student potrafi pracowac w zespole na analizą misji kosmicznej
Weryfikacja: Ocen raportu
Powiązane efekty kierunkowe:
LiK1_K04
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K03, T1A_K04