Nazwa przedmiotu:
Marketing
Koordynator przedmiotu:
dr Małgorzata Stawicka
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Administracja
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
do weryfikacji
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2015/2016
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
60 godz., w tym:praca na wykładach 30 godz., zapoznanie się ze wskazana literaturą 10 godz., przygotowanie się do kolokwium 10 godz referat 10 godzin
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
2.0 pkt ECTS
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
0
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład450h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
brak
Limit liczby studentów:
200
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest: 1. Przedstawienie i zapoznanie studentów z istotą marketingu. 2. Przedstawienie zasad i nabycie przez studentów umiejętności przeprowadzania segmentacji rynku. 3. Nabycie umiejętności zastosowania instrumentów marketingowych. 4. Nabycie umiejętności opracowania i wdrożenia strategii marketingowej.
Treści kształcenia:
1. Istota marketingu. - Pojecie, uwarunkowania i założenia funkcjonowania marketingu. - Ewolucja marketingu. 2.Marketingowe otoczenie organizacji. - Zewnętrzne i wewnętrzne warunki działania. - Warunki działania a struktura marketingu. 3.Podstawy decyzji marketingowych. - Analiza SWOT jako narzędzie wyboru atrakcyjnych kierunków działania. - Metody portfelowe. 4.Teoria zachowania konsumenta na rynku. - Modele postępowania konsumenta na rynku. - Czynniki charakteryzujące konsumenta jako determinanty jego postępowania na rynku. 7. Zarządzanie produktem. - Pojecie, klasyfikacja i poziomy produktu. - Fazy i rodzaje cyklu życia produktu. - Marka i markowanie. - Analizy portfelowe. 8.Zarządzanie ceną. - Funkcje i zadania ceny. - Proces kształtowania cen. - Strategie cenowe. 9.Zarządzanie dystrybucją. - Pojecie i składowe części dystrybucji. - Kształtowanie kanałów dystrybucji. - Przedsiębiorstwo w łańcuchu dostaw. 10. Zarządzanie komunikacją marketingowa. - Cele, funkcje i zadania działań promocyjnych. - Instrumenty promocji. 11. Zarządzanie działalnością marketingową. - Planowanie działalności marketingowej. - Strategie marketingowe. - Organizowanie i kontrola działalności marketingowej. 12. Badania marketingowe. - Cele i zakres badań. - Narzędzia i techniki badań marketingowych. 13. Marketing międzynarodowy. - Międzynarodowe otoczenie przedsiębiorstw. - Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych. 14. Etyka w marketingu. 15. Kolokwium.
Metody oceny:
Stosuje się następujące kryteria oceniania studenta: 1. Poziom wiedzy w zakresie opisanym treściami kształcenia. 2. Poziom poszczególnych umiejętności. Procent wiedzy wymaganej dla uzyskania oceny: - bardzo dobrej - 100% - 91%, - dobrej plus - 90% - 81%, - dobrej - 80% - 71%, - dostatecznej plus - 70% - 61%, - dostatecznej - 60% - 51%, - niedostatecznej - 50% i mniej
Egzamin:
nie
Literatura:
Literatura podstawowa: 1. Ph. Kotler, K.L. Keller, Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2012 2. Marketing. Koncepcja skutecznych działań, pod red. L. Garbarskiego, PWE, Warszawa 2011 3. E. Jędrzejczak A. Tomczak, Podstawy marketingu w przedsiębiorstwach i w sektorze publicznym, PW, Warszawa 2015 Literatura uzupełniająca: 4. D. Kaznowski, Nowy marketing, VFP Communications, Warszawa 2008 5. R. Dooley, Neuromarketing, PWN, Warszawa 2015 6. T. Taranko, Komunikacja marketingowa Istota, uwarunkowania, efekty, Wolters Kluwer, Warszawa, 2015
Witryna www przedmiotu:
brak
Uwagi:
brak

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt K_W01
Ma podstawową wiedzę o procesach, zjawiskach zachodzących w relacji marketing - rynek, ma podstawową wiedzę o instrumentach marketingu
Weryfikacja: Kolokwium, udział w dyskusji, referat
Powiązane efekty kierunkowe: K_W01, K_W05
Powiązane efekty obszarowe: S2A_W01, S2A_W02, S2A_W07, S2A_W08, S2A_W03, S2A_W04
Efekt K_W02
Ma zaawansowaną wiedzę umożliwiającą rozpoznawanie, diagnozowanie i rozwiązywanie problemów związanych ze zbudowaniem strategii
Weryfikacja: kolokwium, referat
Powiązane efekty kierunkowe: K_W03, K_W05, K_W07
Powiązane efekty obszarowe: S2A_W01, S2A_W02, S2A_W03, S2A_W04, S2A_W05, S2A_W03, S2A_W04, S2A_W03, S2A_W06, S2A_W10, S2A_W11
Efekt K_W03
Ma podstawową wiedzę o postępowaniu nabywcy i jego zachowaniu na rynku
Weryfikacja: rozwiązywanie ćwiczeń
Powiązane efekty kierunkowe: K_W03
Powiązane efekty obszarowe: S2A_W01, S2A_W02, S2A_W03, S2A_W04, S2A_W05

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt K_U01
Potrafi prawidłowo obserwować i interpretować zjawiska oraz procesy marketingowe
Weryfikacja: dyskusja, referat
Powiązane efekty kierunkowe: K_U04
Powiązane efekty obszarowe: S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07, S2A_U08
Efekt K_U02
Umie projektować rozwiązania problemów dotyczących funkcjonowania przedsiębiorstwa
Weryfikacja: punktowany udział w dyskusji
Powiązane efekty kierunkowe: K_U02, K_U04, K_U06
Powiązane efekty obszarowe: S2A_U01, S2A_U02, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07, S2A_U08, S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U06, S2A_U08
Efekt K_U03
Potrafi brać udział w analizach i ocenach alternatywnych rozwiązań problemów marketingowych oraz dobierać instrumenty pozwalające racjonalnie je rozstrzygać
Weryfikacja: analiza przypadków
Powiązane efekty kierunkowe: K_U07, K_U08
Powiązane efekty obszarowe: S2A_U06, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U04, S2A_U06, S2A_U08

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt K_K01
Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
Weryfikacja: analiza przypadków
Powiązane efekty kierunkowe: K_K03
Powiązane efekty obszarowe: S2A_K02, S2A_K03
Efekt K_K02
Wykazuje się przedsiębiorczością i etycznym zachowaniem
Weryfikacja: Dyskusja, analiza przypadków
Powiązane efekty kierunkowe: K_K02, K_K05
Powiązane efekty obszarowe: S2A_K01, S2A_K04, S2A_K06, S2A_K03, S2A_K04, S2A_K07