Nazwa przedmiotu:
MODELOWANIE KOMPUTEROWE
Koordynator przedmiotu:
prof. dr hab. arch. Stefan Wrona
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Architektura i Urbanistyka
Grupa przedmiotów:
Wspólne
Kod przedmiotu:
Semestr nominalny:
4 / rok ak. 2010/2011
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium450h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Brak wymagań wstępnych
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Przedmiot stanowi wprowadzenie do trójwymiarowego modelowania z wykorzystaniem technik komputerowych. Celem zajęć będzie zapoznanie studentów z nowoczesnymi metodami i programi wspomagającymi modelowanie i projektowanie.
Treści kształcenia:
W trakcie zajęć realizowane są zadania mające na celu zapoznanie studentów z nowoczesnymi metodami komputerowego wspomagania modelowania i projektowania. W ramach programu zajęć prezentowane są zagadnienia związane z modelowaniem parametrycznym i generatywnym oraz narzędzia do wykonywania modeli cyfrowych istniejących obiektów. Student ma możliwość zapoznania się z programem Google SketchUp i techniką wykonywania modeli cyfrowych przy użyciu fotografii, technikami modelowania parametrycznego w programie 3ds Max Design 2009 oraz podstawami modelowania generatywnego i pracą w nakładce generatywnej Grasshopper programu Rhinoceros. Zastosowanie nowych metod powinno umożliwić uzyskanie całkowicie nowych efektów w modelowaniu komputerowym niż przy użyciu dotychczasowych technik, w których oprogramowanie CAD stanowi tylko mniej lub bardziej zaawansowane narzędzie do przestrzennego rysowania.
Metody oceny:
Złożenie pracy semestralnej – zbioru zadań wykonywanych w omówionych programach.
Egzamin:
Literatura:
podręczniki użytkowania programu, prezentacje i skrypty przygotowane na zajęcia.
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się