Nazwa przedmiotu:
Marketing
Koordynator przedmiotu:
Dr Małgorzata Stawicka
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Administracja
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
A22_MAR
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2015/2016
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
60 godz., w tym:praca na wykładach 15 godz., zapoznanie się ze wskazana literaturą 15 godz., przygotowanie się do kolokwium 20 godz, referat 10.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1.0 ECTS
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
0
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład225h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
brak
Limit liczby studentów:
brak
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest: 1. Przedstawienie i zapoznanie studentów z istotą marketingu. 2. Przedstawienie zasad i nabycie przez studentów umiejętności przeprowadzania segmentacji rynku. 3. Nabycie umiejętności zastosowania instrumentów marketingowych. 4. Nabycie umiejętności opracowania i wdrożenia strategii marketingowej.
Treści kształcenia:
1. Istota marketingu. - Pojecie, uwarunkowania i założenia funkcjonowania marketingu. - Ewolucja marketingu. 2.Marketingowe otoczenie organizacji. - Zewnętrzne i wewnętrzne warunki działania. - Warunki działania a struktura marketingu. 3.Podstawy decyzji marketingowych. - Analiza SWOT jako narzędzie wyboru atrakcyjnych kierunków działania. - Metody portfelowe. 4.Teoria zachowania konsumenta na rynku. - Modele postępowania konsumenta na rynku. - Czynniki charakteryzujące konsumenta jako determinanty jego postępowania na rynku. 7. Zarządzanie produktem. - Pojecie, klasyfikacja i poziomy produktu. - Fazy i rodzaje cyklu życia produktu. - Marka i markowanie. - Analizy portfelowe. 8.Zarządzanie ceną. - Funkcje i zadania ceny. - Proces kształtowania cen. - Strategie cenowe. 9.Zarządzanie dystrybucją. - Pojecie i składowe części dystrybucji. - Kształtowanie kanałów dystrybucji. - Przedsiębiorstwo w łańcuchu dostaw. 10. Zarządzanie komunikacją marketingowa. - Cele, funkcje i zadania działań promocyjnych. - Instrumenty promocji. 11. Zarządzanie działalnością marketingową. - Planowanie działalności marketingowej. - Strategie marketingowe. - Organizowanie i kontrola działalności marketingowej. 12. Badania marketingowe. - Cele i zakres badań. - Narzędzia i techniki badań marketingowych. 13. Marketing międzynarodowy. - Międzynarodowe otoczenie przedsiębiorstw. - Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych. 14. Etyka w marketingu. 15. Kolokwium.
Metody oceny:
Stosuje się następujące kryteria oceniania studenta: 1. Poziom wiedzy w zakresie opisanym treściami kształcenia. 2. Poziom poszczególnych umiejętności. Procent wiedzy wymaganej dla uzyskania oceny: - bardzo dobrej - 100% - 91%, - dobrej plus - 90% - 81%, - dobrej - 80% - 71%, - dostatecznej plus - 70% - 61%, - dostatecznej - 60% - 51%, - niedostatecznej - 50% i mniej
Egzamin:
nie
Literatura:
Literatura podstawowa: 1. Ph. Kotler, K.L. Keller, Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2012 2. Marketing. Koncepcja skutecznych działań, pod red. L. Garbarskiego, PWE, Warszawa 2011 3. E. Jędrzejczak A. Tomczak, Podstawy marketingu w przedsiębiorstwach i w sektorze publicznym, PW, Warszawa 2015 Literatura uzupełniająca: 4. D. Kaznowski, Nowy marketing, VFP Communications, Warszawa 2008 5. R. Dooley, Neuromarketing, PWN, Warszawa 2015 6. T. Taranko, Komunikacja marketingowa Istota, uwarunkowania, efekty, Wolters Kluwer, Warszawa, 2015
Witryna www przedmiotu:
brak
Uwagi:
brak

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt K_W01
Ma podstawową wiedzę o procesach, zjawiskach zachodzących w relacji marketing - rynek, ma podstawową wiedzę o instrumentach marketingu
Weryfikacja: Kolokwium, referat, udział w dyskusji
Powiązane efekty kierunkowe: K_W01, K_W05
Powiązane efekty obszarowe: S2A_W01, S2A_W02, S2A_W07, S2A_W08, S2A_W03, S2A_W04
Efekt K_W02
Ma zaawansowaną wiedzę umożliwiającą rozpoznawanie, diagnozowanie i rozwiązywanie problemów związanych ze zbudowaniem strategii
Weryfikacja: kolokwium, referat
Powiązane efekty kierunkowe: K_W01, K_W05, K_W07
Powiązane efekty obszarowe: S2A_W01, S2A_W02, S2A_W07, S2A_W08, S2A_W03, S2A_W04, S2A_W03, S2A_W06, S2A_W10, S2A_W11
Efekt K_W03
Ma podstawową wiedzę o postępowaniu nabywcy i jego zachowaniu na rynku
Weryfikacja: rozwiązywanie ćwiczeń
Powiązane efekty kierunkowe: K_W03
Powiązane efekty obszarowe: S2A_W01, S2A_W02, S2A_W03, S2A_W04, S2A_W05

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt K_U01
Potrafi prawidłowo obserwować i interpretować zjawiska oraz procesy marketingowe
Weryfikacja: dyskusja, referat
Powiązane efekty kierunkowe: K_U04
Powiązane efekty obszarowe: S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07, S2A_U08
Efekt K_U02
Umie projektować rozwiązania problemów dotyczących funkcjonowania przedsiębiorstwa
Weryfikacja: punktowany udział w dyskusji
Powiązane efekty kierunkowe: K_U04, K_U06
Powiązane efekty obszarowe: S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07, S2A_U08, S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U06, S2A_U08
Efekt K_U03
Potrafi brać udział w analizach i ocenach alternatywnych rozwiązań problemów marketingowych oraz dobierać instrumenty pozwalające racjonalnie je rozstrzygać
Weryfikacja: analiza przypadków
Powiązane efekty kierunkowe: K_U07, K_U08
Powiązane efekty obszarowe: S2A_U06, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U04, S2A_U06, S2A_U08

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt K_K01
Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
Weryfikacja: analiza przypadków
Powiązane efekty kierunkowe: K_K03
Powiązane efekty obszarowe: S2A_K02, S2A_K03
Efekt K_K02
Wykazuje się przedsiębiorczością i etycznym zachowaniem
Weryfikacja: dyskusja, analiza przypadków
Powiązane efekty kierunkowe: K_K02, K_K05
Powiązane efekty obszarowe: S2A_K01, S2A_K04, S2A_K06, S2A_K03, S2A_K04, S2A_K07