Nazwa przedmiotu:
Technologia informacyjna
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Michał Huettner
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Inzynieria Chemiczna i Procesowa
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
IC.IK105
Semestr nominalny:
1 / rok ak. 2014/2015
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
1. Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim wynikające z planu studiów 30 2. Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim w ramach konsultacji 4 3. Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim w ramach zaliczeń i egzaminów 5 4. Przygotowanie do zajęć (studiowanie literatury, odrabianie prac domowych itp.) 4 5. Zbieranie informacji, opracowanie wyników 2 6. Przygotowanie sprawozdania, prezentacji, raportu, dyskusji 5 7. Nauka samodzielna – przygotowanie do zaliczenia/kolokwium/egzaminu 5 Sumaryczne obciążenie studenta pracą 55 godz.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,3 ECTS
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
0,7 ECTS
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium30h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
brak
Limit liczby studentów:
22 w jednej grupie laboratoryjnej
Cel przedmiotu:
1. Zapoznanie studentów z typowymi narzędziami (MS Office, Matlab, Mathcad oraz Scilab). 2. Omówienie metod wizualizacji i prezentacji wyników obliczeń inżynierskich dla potrzeb wykonywania sprawozdań z wykonanych pomiarów, projektów, prac dyplomowych i innych.
Treści kształcenia:
1. Korzystanie z zasobów sieci. 2. MS Excel i Mathcad w zastosowaniach inżynierskich (proste obliczenia, formuły, funkcje, sporządzanie wykresów, prosta kwerenda). 3. Zastosowania programu Matlab i Scilab. 4. Przygotowywanie prezentacji przy użyciu MS PowerPoint.
Metody oceny:
Podstawą zaliczenia są dwa sprawdziany organizowane podczas semestru polegające na napisaniu programu realizującego zadane czynności. Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną wyników obydwu sprawdzianów o ile zostały one zaliczone. Na ostatnich zajęciach w semestrze organizowany jest sprawdzian poprawkow
Egzamin:
nie
Literatura:
1. M. Baudin, Introduction to Scilab, Consortium Scilab, 78153 Le Chesney, Cedex, France. 2. A. Brozi, Scilab w przykładach, wydawnictwo NAKOM, 2007. 3. Materiały rozdawane na zajęciach.
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt W1
ma wiedzę z zakresu matematyki przydatną do wykorzystania metod matematycznych do opisu procesów fizycznych i chemicznych
Weryfikacja: dwa sprawdziany
Powiązane efekty kierunkowe: K_W11
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W06
Efekt W2
ma elementarna wiedzę w zakresie spektrum dyscyplin inżynierskich powiązaną z inżynierią chemiczną i procesową oraz inżynierią materiałową
Weryfikacja: dwa sprawdziany
Powiązane efekty kierunkowe: K_W12
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W05

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt U1
potrafi pozyskiwać informacje z literatury, bazy danych oraz innych źródeł; potrafi je interpretować, a także wyciągać wnioski i formułować opinie
Weryfikacja: dwa sprawdziany
Powiązane efekty kierunkowe: K_U04
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U07
Efekt U2
potrafi pozyskiwać i interpretować informacje ze wskazanych rozdziałów w podręcznikach i przygotowanych materiałów uzupełniających treści wykładu, wyciągać z nich wnioski, formułować i uzasadniać opinie
Weryfikacja: dwa sprawdziany
Powiązane efekty kierunkowe: K_U10
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U03, T1A_U04

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt KS1
rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, przede wszystkim w celu podno-szenia swoich kompetencji zawodowych i osobistych
Weryfikacja:
Powiązane efekty kierunkowe: K_K01
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K01