Nazwa przedmiotu:
Cyfrowe techniki geometryczne
Koordynator przedmiotu:
dr hab. inż. arch. Jan Słyk, profesor PW
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Architektura
Grupa przedmiotów:
Kod przedmiotu:
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2015/2016
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
-
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
-
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
-
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium450h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
-
Limit liczby studentów:
-
Cel przedmiotu:
Nauka podstaw teoretycznych i metod wspomagających operowanie złożonymi formami geometrycznymi. Zastosowanie technologii cyfrowej do zadań wykonywanych tradycyjnie przy użyciu konstrukcji geometrii wykreślnej.
Treści kształcenia:
Rozwiązywanie problemów teoretycznych i estetycznych poprzez konstruowanie, przekształcanie oraz projekcję (rzutowanie, projekcja 3D, fabrykacja) figur geometrycznych i struktur z nich złożonych. Modelowanie powierzchni przy pomocy modelera form swobodnych. Automatyzacja i parametryzacja modelu za pomocą nakładki generatywnej. Wstęp do zagadnień modelowania generatywnego. Omówienie techniki modelowania i edycji w modelerach form swobodnych. Krzywe i powierzchnie NURBS. Tworzenie i edycja powierzchni swobodnych. Programy do modelowania generatywnego. Praca w programie - zapoznanie z interfejsem. Zasady tworzenia definicji modelu. Typy danych. Rodzaje obiektów i procedur. Okno dialogowe i nawigacja po definicji. Obiekty w definicji – parametry i komponenty. Struktura komponentu. Użycie menu kontekstowego. Błędy i ostrzeżenia zgłaszane przez obiekty. Wartości parametrów – stałe i dziedziczone. Rodzaje połączeń obiektów w definicji. Podgląd generowanej geometrii. Przepływ danych i algorytmy łączenia list. Przykłady algorytmów generujących proste formy. Przykłady zaawansowanych algorytmów – metody analizy przestrzeni i wzajemnego położenia generowanych obiektów.
Metody oceny:
Test zaliczeniowy, projekty końcowe
Egzamin:
nie
Literatura:
Literatura podstawowa: Słyk J. "Źródła architektury informacyjnej", Warszawa 2012 „Podręcznik użytkownika Google SketchUp”, http://support.google.com/sketchup „The Grasshopper Primer - Second Edition”, Andy Payne, LIFT architects. „ Generative Algorithms with Grasshopper”, Zubin M Khabazi. Literatura uzupełniająca: „Calculation Guide”, Graphisoft, Dokumentacja programu ArchiCAD. „Generative Algorithms – Weaving”, Zubin M Khabazi. „Generative Algorithms - Strip Morphologies”, Zubin M Khabazi. „Generative Algorithms - Porous Structures”, Zubin M Khabazi
Witryna www przedmiotu:
-
Uwagi:
-

Efekty uczenia się