- Nazwa przedmiotu:
- Kolejowe układy transportowe III
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Piotr Woźnica, adiunkt, Wydział Transportu Politechniki Warszawskiej, Zakład Infrastruktury Transportu
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Transport
- Grupa przedmiotów:
- Specjalnościowe
- Kod przedmiotu:
- TR.SIP608
- Semestr nominalny:
- 6 / rok ak. 2015/2016
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 87 godz., w tym: praca na zajęciach projektowych 30 godz., zapoznanie się ze wskazana literaturą dotyczącą projektu 10 godz., przygotowanie dokumentacji projektowej w formie obliczeń analitycznych i rysunków technicznych 38 godz., przygotowanie się do zaliczenia projektu 6 godz., konsultacje 3 godz.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,5 pkt ECTS (33 godz., w tym: praca na zajęciach projektowych 30 godz., konsultacje 3 godz.)
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 3,0 pkt ECTS (87 godz., w tym: praca na zajęciach projektowych 30 godz., zapoznanie się ze wskazana literaturą dotyczącą projektu 10 godz., przygotowanie dokumentacji projektowej w formie obliczeń analitycznych i rysunków technicznych 38 godz., przygotowanie się do zaliczenia projektu 6 godz., konsultacje 3 godz.)
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt30h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Wiedza z zakresu kolejowych układów transportowych
- Limit liczby studentów:
- brak
- Cel przedmiotu:
- Zapoznanie się z zasadami technicznego i funkcjonalnego projektowania układów torowych stacji oraz infrastrukturą kolejowych punktów eksploatacyjnych.
- Treści kształcenia:
- Treść ćwiczeń :
Ćwiczenia projektowe obejmują projekt wielofunkcyjnej stacji węzłowej - z układami obsługi ruchu pasażerskiego i towarowego.
W skład projektu wchodzą:
- obliczenia potrzebnej liczby torów dla zadanych obciążeń ruchowych (wymiarowanie układu torów);
- koncepcja układu funkcjonalno-użytecznego;
- plan układu torów 1:1000, schemat 1:1000/1:5000,
- wybrane przekroje poprzeczne,
- opis techniczny i obliczenia;
- obliczenia przepustowości zaprojektowanego układu.
- Metody oceny:
- Wykonanie dokumentacji projektowej ze sprawdzianem ustnym
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- 1. Basiewicz T., Rudziński L., Jacyna M. Linie kolejowe. Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 1997.
2. Towpik K. Infrastruktura Transportu Kolejowego, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej. Rok wydania: 2004.
3. Bałuch H., Bałuch M. Układy geometryczne toru i ich deformacje. Kolejowa Oficyna Wydawnicza. Warszawa 2010r.
4. Id-1 (D1) Warunki techniczne utrzymania nawierzchni na liniach kolejowych PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 2005.
5. TSI PRM– Techniczna Specyfikacja Interoperacyjności ,,Osoby o ograniczonej możliwości poruszania się”
6. TSI INFR CR – Techniczna Specyfikacja Interoperacyjności kolei konwencjonalnych, podsystem infrastruktura
7. Węgierski J. Układy torowe stacji. WKiŁ, Warszawa 1974.
8. Rudziński L., Bąbel J., Tokarska A. Projektowanie stacji kolejowych. Wydawnictwa Politechniki Warszawskiej, Warszawa 1987.
- Witryna www przedmiotu:
- www.wt.pw.edu.pl
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt W01
- posiada wiedzę teoretyczną dotyczącą stacji kolejowych, stacji węzłowych, stacji rozrządowych
Weryfikacja: Ćwiczenia projektowe - zaliczenie ustne
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_W08
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W03, T1A_W05, InzA_W05
- Efekt W02
- zna zasady funkcjonalno-użytecznego projektowania stacji
Weryfikacja: Ćwiczenia projektowe - zaliczenie ustne
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_W09, Tr1A_W12
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W04, T1A_W05, T1A_W08, InzA_W03, InzA_W05, T1A_W07, T1A_W08, InzA_W02, InzA_W03
- Efekt W03
- zna zasady konstruowania dróg zwrotnicowych
Weryfikacja: Ćwiczenia projektowe - zaliczenie ustne
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_W09, Tr1A_W12
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W04, T1A_W05, T1A_W08, InzA_W03, InzA_W05, T1A_W07, T1A_W08, InzA_W02, InzA_W03
- Efekt W04
- zna zasady konstruowania urządzeń do obsługi pasażerów i ładunków
Weryfikacja: Ćwiczenia projektowe - zaliczenie ustne
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_W09, Tr1A_W12
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W04, T1A_W05, T1A_W08, InzA_W03, InzA_W05, T1A_W07, T1A_W08, InzA_W02, InzA_W03
- Efekt W05
- zna zasady obliczania przepustowości układów torowych stacji (głowic stacyjnych)
Weryfikacja: Ćwiczenia projektowe - zaliczenie ustne
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_W09, Tr1A_W12
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W04, T1A_W05, T1A_W08, InzA_W03, InzA_W05, T1A_W07, T1A_W08, InzA_W02, InzA_W03
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U01
- Umie zwymiarować i zaprojektować pod kątem funkcjonalno-użytecznym układ torowy małej stacji węzłowej
Weryfikacja: Ćwiczenia projektowe - zaliczenie ustne
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_U03, Tr1A_U11, Tr1A_U23
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U09, InzA_U02, T1A_U16, InzA_U08
- Efekt U02
- Umie obliczyć zdolność przepustową zaprojektowanego układu torowego
Weryfikacja: Ćwiczenia projektowe - zaliczenie ustne
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_U11, Tr1A_U18, Tr1A_U20
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U09, InzA_U02, T1A_U13, InzA_U05, T1A_U14, InzA_U06
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K01
- rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, przede wszystkim w celu podnoszenia swoich kompetencji zawodowych i osobistych
Weryfikacja: rozmowa
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_K01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K01