Nazwa przedmiotu:
Inżynieria ruchu lotniczego
Koordynator przedmiotu:
prof. dr hab. inż. Marek Malarski, prof. nzw., Wydział Transportu Politechniki Warszawskiej, Zakład Inżynierii Transportu Lotniczego
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Transport
Grupa przedmiotów:
Specjalnościowe
Kod przedmiotu:
TR.SMP109
Semestr nominalny:
1 / rok ak. 2015/2016
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Laboratoria - 30 godz. Zapoznanie się ze wskazaną literaturą - 10 godz. Samodzielne wykonywanie pracy projektowo-pomiarowej - 45 godz. Zaliczanie pracy projektowo - pomiarowej - 2 godz. Konsultacje 3 godz. Razem - 90 godz. - 3 pkt. ECTS
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Laboratoria - 30 godz. Zaliczanie pracy projektowo-pomiarowej - 2 godz. Konsultacje 3 godz. Razem - 35 godz. - 1,5 pkt. ECTS
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Laboratoria - 30 godz. Samodzielne wykonywanie pracy projektowo - pomiarowej - 45 godz. Zaliczanie pracy projektowo-pomiarowej - 2 godz. Razem - 77 godz. - 3 pkt. ECTS
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium30h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
brak
Limit liczby studentów:
brak
Cel przedmiotu:
Poznanie zasad organizacji i zarządzania ruchem lotniczym
Treści kształcenia:
ruch lotniczy trasowy systemy wykrywania i rozwiązywania sytuacji kolizyjnych (2), systemy masowej obsługi pasażerów (4), informacja lotnicza: od AIS przez AIM do SWIM (4), przetwarzanie planów lotu (2), planowanie lotu - trasa lotu - trajektoria – ograniczenia (2), przewoźnicy lotniczy świata (2), przewoźnicy lotniczy w Polsce (2), planowanie lotów przewoźnika lotniczego (2), cykl eksploatacyjny w lotnictwie komunikacyjnym, rotacja (2), rotacje suboptymalne (2), system Trafic w ATM (4), kontrola radarowa ruchu lotniczego PSR / SSR (2).
Metody oceny:
Ocena podsumowująca: średnia arytmetyczna ze sprawdzianu i oceny pracy projektowo-pomiarowej
Egzamin:
nie
Literatura:
Malarski M.: Inżynieria ruchu lotniczego. OW PW Warszawa 2006.
Witryna www przedmiotu:
www.wt.pw.edu.pl
Uwagi:
O ile nie powoduje to zmian w zakresie powiązań danego modułu zajęć z kierunkowymi efektami kształcenia w treściach kształcenia mogą być wprowadzane na bieżąco zmiany związane z uwzględnieniem najnowszych osiągnięć naukowych.

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt W01
1. posiada wiedzę w zakresie współczesnych systemów informacji lotniczej, systemów identyfikowania i rozwiązywania sytuacji konfliktowych w ruchu lotniczym, 2. posiada wiedzę w zakresie planowania cyklu eksploatacyjnego samolotów lotnictwa komunikacyjnego.
Weryfikacja: sprawdzian
Powiązane efekty kierunkowe: Tr2A_W09, Tr2A_W08, Tr2A_W07, Tr2A_W06
Powiązane efekty obszarowe: T2A_W07, InzA_W02, T2A_W07, InzA_W02, T2A_W05, InzA_W05, T2A_W04, InzA_W05

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt U01
1. umie wyróżnić podstawowe zasady i efekty biznesowe pracy przewoźnika lotniczego, 2. potrafi zaplanować cykl eksploatacyjny samolotu komunikacyjnego. 3. potrafi definiować elementy systemu informacji lotniczej
Weryfikacja: sprawdzian + praca projektowo-pomiarowa
Powiązane efekty kierunkowe: Tr2A_U19, Tr2A_U17, Tr2A_U15, Tr2A_U07, Tr2A_U01
Powiązane efekty obszarowe: T2A_U18, InzA_U07, T2A_U17, InzA_U06, T2A_U16, T2A_U09, InzA_U02, T2A_U01