- Nazwa przedmiotu:
- Inżynieria ruchu lotniczego
- Koordynator przedmiotu:
- prof. dr hab. inż. Marek Malarski, prof. nzw., Wydział Transportu Politechniki Warszawskiej, Zakład Inżynierii Transportu Lotniczego
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Transport
- Grupa przedmiotów:
- Specjalnościowe
- Kod przedmiotu:
- TR.SMP109
- Semestr nominalny:
- 1 / rok ak. 2015/2016
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Laboratoria - 30 godz.
Zapoznanie się ze wskazaną literaturą - 10 godz.
Samodzielne wykonywanie pracy projektowo-pomiarowej - 45 godz.
Zaliczanie pracy projektowo - pomiarowej - 2 godz.
Konsultacje 3 godz.
Razem - 90 godz. - 3 pkt. ECTS
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Laboratoria - 30 godz.
Zaliczanie pracy projektowo-pomiarowej - 2 godz.
Konsultacje 3 godz.
Razem - 35 godz. - 1,5 pkt. ECTS
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Laboratoria - 30 godz.
Samodzielne wykonywanie pracy projektowo - pomiarowej - 45 godz.
Zaliczanie pracy projektowo-pomiarowej - 2 godz.
Razem - 77 godz. - 3 pkt. ECTS
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium30h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- brak
- Limit liczby studentów:
- brak
- Cel przedmiotu:
- Poznanie zasad organizacji i zarządzania ruchem lotniczym
- Treści kształcenia:
- ruch lotniczy trasowy systemy wykrywania i rozwiązywania sytuacji kolizyjnych (2), systemy masowej obsługi pasażerów (4), informacja lotnicza: od AIS przez AIM do SWIM (4), przetwarzanie planów lotu (2), planowanie lotu - trasa lotu - trajektoria – ograniczenia (2), przewoźnicy lotniczy świata (2), przewoźnicy lotniczy w Polsce (2), planowanie lotów przewoźnika lotniczego (2), cykl eksploatacyjny w lotnictwie komunikacyjnym, rotacja (2), rotacje suboptymalne (2), system Trafic w ATM (4), kontrola radarowa ruchu lotniczego PSR / SSR (2).
- Metody oceny:
- Ocena podsumowująca: średnia arytmetyczna ze sprawdzianu i oceny pracy projektowo-pomiarowej
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Malarski M.: Inżynieria ruchu lotniczego. OW PW Warszawa 2006.
- Witryna www przedmiotu:
- www.wt.pw.edu.pl
- Uwagi:
- O ile nie powoduje to zmian w zakresie powiązań danego modułu zajęć z kierunkowymi efektami kształcenia w treściach kształcenia mogą być wprowadzane na bieżąco zmiany związane z uwzględnieniem najnowszych osiągnięć naukowych.
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt W01
- 1. posiada wiedzę w zakresie współczesnych systemów informacji lotniczej, systemów identyfikowania i rozwiązywania sytuacji konfliktowych w ruchu lotniczym, 2. posiada wiedzę w zakresie planowania cyklu eksploatacyjnego samolotów lotnictwa komunikacyjnego.
Weryfikacja: sprawdzian
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr2A_W09, Tr2A_W08, Tr2A_W07, Tr2A_W06
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_W07, InzA_W02, T2A_W07, InzA_W02, T2A_W05, InzA_W05, T2A_W04, InzA_W05
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U01
- 1. umie wyróżnić podstawowe zasady i efekty biznesowe pracy przewoźnika lotniczego, 2. potrafi zaplanować cykl eksploatacyjny samolotu komunikacyjnego. 3. potrafi definiować elementy systemu informacji lotniczej
Weryfikacja: sprawdzian + praca projektowo-pomiarowa
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr2A_U19, Tr2A_U17, Tr2A_U15, Tr2A_U07, Tr2A_U01
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_U18, InzA_U07, T2A_U17, InzA_U06, T2A_U16, T2A_U09, InzA_U02, T2A_U01