- Nazwa przedmiotu:
- Organizacja i technologia morskich przewozów kontenerowych
- Koordynator przedmiotu:
- mgr. inż. Maciej Brzozowski
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny ograniczonego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Transport
- Grupa przedmiotów:
- Obieralne
- Kod przedmiotu:
- TR.NMOB002
- Semestr nominalny:
- 3 / rok ak. 2015/2016
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 60 godz., w tym: praca na wykładach: 18 godz., zapoznanie się ze wskazaną literaturą: 28 godz., przygotowanie się do egzaminu: 11 godz., udział w egzaminie: 2 godz., konsultacje 1 godz.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,0 pkt ECTS (21 godz., w tym: praca na wykładach: 18 godz., udział w egzaminie: 2 godz., konsultacje 1 godz.)
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 0
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład30h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- brak
- Limit liczby studentów:
- brak
- Cel przedmiotu:
- Zdobycie przez studenta wiedzy i umiejętności z zakresu organizacji i technologii morskich przewozów kontenerowych przy uwzględnieniu procedur stosowanych w transporcie kontenerowym oraz zasad międzynarodowego handlu z wykorzystaniem morskich przewozów kontenerowych (współzależności między umową przewozu a kontraktem handlowym, umową ubezpieczenia i finansowaniem transakcji).
- Treści kształcenia:
- Rozwój morskich przewozów kontenerowych - historia i stan obecny. Rynek przewozów kontenerowych w Europie i na świecie. Charakterystyka terminali kontenerowych w polskich portach. Megatrendy na rynku przewozów kontenerowych. Terminologia stosowana w transporcie morskim. Funkcjonowanie rynku transportu kontenerowego. Organizacja i procedury morskiego transportu ładunków skonteneryzowanych. Zasady międzynarodowego handlu z wykorzystaniem morskich przewozów kontenerowych (formuły INCOTERMS oraz współzależność między umową przewozu a kontraktem handlowym, umowa ubezpieczenia i finansowanie transakcji). Umowa przewozu i jej znaczenie w realizacji przewozów morskich. Odpowiedzialność przewoźnika i właściciela towaru w transporcie morskim według reguł haskich, hasko-visbijskich oraz innych. Cargo claims. Awaria wspólna. Technologia obsługi w morskich terminalach kontenerowych. Infrastruktura terminali. Przykłady projektów organizacji przewozów kontenerowych w różnych relacjach. Przykłady wybranych technologii przewozów kontenerowych i obsługi w morskich terminalach kontenerowych.
- Metody oceny:
- Wykład - egzamin obejmujący dwie części: pisemną oraz ustną w formie pytań otwartych
- Egzamin:
- tak
- Literatura:
- 1) Jacyna M. (red.): "System logistyczny Polski. Uwarunkowania techniczno-technologiczne komodalności transportu". Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2012.
- Witryna www przedmiotu:
- www.wt.pw.edu.pl
- Uwagi:
- Przedmiot z uchwalonego przez Radę Wydziału wykazu dodatkowych przedmiotów obieralnych na rok akademicki 2015/2016.
O ile nie powoduje to zmian w zakresie powiązań danego modułu zajęć z kierunkowymi efektami kształcenia w treściach kształcenia mogą być wprowadzane na bieżąco zmiany związane z uwzględnieniem najnowszych osiągnięć naukowych.
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt W01
- posiada podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą funkcjonowania rynku transportowego oraz megatrendy na nim obowiązujące
Weryfikacja: Wykład - egzamin obejmujący dwie części: pisemną oraz ustną w formie pytań otwartych
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr2A_W07
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_W05, InzA_W05
- Efekt W02
- zna zasady międzynarodowego handlu z wykorzystaniem morskich przewozów kontenerowych
Weryfikacja: Wykład - egzamin obejmujący dwie części: pisemną oraz ustną w formie pytań otwartych
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr2A_W10, Tr2A_W08
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_W08, InzA_W03, T2A_W07, InzA_W02
- Efekt W03
- posiada podstawową wiedzę dotyczącą technologii obsługi w morskich terminalach kontenerowych oraz ich infrastrukturę i typy środków obsługiwanych w nich
Weryfikacja: Wykład - egzamin obejmujący dwie części: pisemną oraz ustną w formie pytań otwartych
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr2A_W09, Tr2A_W08, Tr2A_W07
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_W07, InzA_W02, T2A_W07, InzA_W02, T2A_W05, InzA_W05
- Efekt W04
- posiada podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą organizacji i procedur morskiego transportu ładunków skonteneryzowanych
Weryfikacja: Wykład - egzamin obejmujący dwie części: pisemną oraz ustną w formie pytań otwartych
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr2A_W10, Tr2A_W08, Tr2A_W07
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_W08, InzA_W03, T2A_W07, InzA_W02, T2A_W05, InzA_W05
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U01
- potrafi zaprojektować organizację przewozów kontenerowych w różnych relacjach
Weryfikacja: Wykład - egzamin obejmujący dwie części: pisemną oraz ustną w formie pytań otwartych
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr2A_U20, Tr2A_U17, Tr2A_U09
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_U19, InzA_U08, T2A_U17, InzA_U06, T2A_U10, InzA_U03
- Efekt U02
- potrafi zaprojektować wybrane technologie przewozów kontenerowych i obsługi w morskich terminalach kontenerowych
Weryfikacja: Wykład - egzamin obejmujący dwie części: pisemną oraz ustną w formie pytań otwartych
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr2A_U20, Tr2A_U18, Tr2A_U16
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_U19, InzA_U08, T2A_U18, InzA_U07, T2A_U17, InzA_U06