Nazwa przedmiotu:
Recykling pojazdów
Koordynator przedmiotu:
prof. dr hab. inż Jerzy Osiński
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Inżynieria Pojazdów Elektrycznych i Hybrydowych
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
441
Semestr nominalny:
7 / rok ak. 2015/2016
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
brak
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
brak
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
brak
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład30h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
brak
Limit liczby studentów:
zgodnie z zarządzeniem Rektora PW
Cel przedmiotu:
Poznanie zasad funkcjonowania krajowego systemu recyklingu samochodów wycofanych z eksploatacji, metod przetwarzania różnego rodzaju materiałów: stali i stopów żelaza, metali, gumy, szkła, tworzyw sztucznych i kompozytów, metody demontażu pojazdów wycofywanych z eksploatacji. Student po realizacji przedmiotu potrafi wykonać ocenę różnego typu pojazdów pod względem recyklingu, porównać samochody tradycyjne, elektryczne i hybrydowe, zna zasady zorientowanego recyklingowo projektowania pojazdów, ma świadomość skali zagrożenia środowiska naturalnego odpadami pochodzącymi z wycofanych z eksploatacji samochodów, .na specyficzne problemy recyklingu pojazdów elektrycznych i hybrydowych, w szczególności napędów elektrycznych i akumulatorów.
Treści kształcenia:
Wykład: 1. Specyficzne problemy budowy samochodów elektrycznych i hybrydowych zwiększające potrzeby w zakresie recyklingu, w szczególności napędy elektryczne i akumulatory. 2. Aktualne problemy funkcjonowania systemu recyklingu samochodów w Polsce, uwarunkowania techniczne, prawne i ekonomiczne. 3. Systemy recyklingu samochodów w innych krajach: Japonia (recykling akumulatorów metalowo-wodorkowych i litowo-jonowych), USA, UE. 4. Przetwarzanie materiałów stosowanych w budowie samochodów: stal i stopy żelaza, metale, tworzywa sztuczne i kompozyty, guma, szkło, płyny. 5. Demontaż zużytego pojazdu i selekcja materiałów, możliwości recyklingu różnego rodzaju materiałów stosowanych do budowy samochodu, w szczególności tworzyw sztucznych i kompozytów. 6. Materiały o większej podatności na recykling - jako przykład TSOP – tworzywo podatne na recykling firmy TOYOTA. 7. Prorecyklingowa budowa samochodów, ułatwienia demontażu i selekcji..
Metody oceny:
Prace zaliczeniowe
Egzamin:
nie
Literatura:
Jerzy Osiński, Piotr Żach -Wybrane zagadnienia recyklingu samochodów WKiŁ Warszawa 2009
Witryna www przedmiotu:
brak
Uwagi:
brak

Efekty uczenia się