- Nazwa przedmiotu:
- Modelowanie i programowanie obiektowe
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Stanisław Skotnicki
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Mechanika i Budowa Maszyn
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- 229
- Semestr nominalny:
- 3 / rok ak. 2015/2016
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- brak
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- brak
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- brak
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium15h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Zaliczenie Technik komputerowych.
- Limit liczby studentów:
- zgodnie z zarządzeniem Rektora
- Cel przedmiotu:
- Zaznajomienie z podstawami programowania obiektowego na przykładzie języków Visual Basic i Visual C++.
- Treści kształcenia:
- Wykład
1.Wprowadzenie
2. Koncepcja obiektowości – podstawy modelowania i programowania obiektowego (klasa i obiekt; pola, właściwości, metody)
3. Powiązania między klasami – dziedziczenie i asocjacja
4. Struktury grupujące – tablice, listy, słowniki, kolekcje
5. Realizacja koncepcji polimorfizmu
6. Podstawy programowania obiektowego
7. Podstawy modelowania obiektowego – język UML (diagramy), VS class designer (forward i backward engineering)
8. Koncepcje budowy aplikacji komputerowych - Koncepcja aplikacji współpracującej z bazą danych SQL
9. Obiekty do przechowywania danych i prezentacja danych w GUI
10. Przechowywanie danych w plikach binarnych i XML - serializacja
11. Obiektowość w tworzeniu GUI - dziedziczenie formularzy, struktura hierarchiczna widoku drzewa
12. Wzorce projektowe (design patterns)
13. Koncepcja aplikacji sterowanej zdarzeniami
14. Realizacja koncepcji korekcyjnego tworzenia rozwiązania – powiązanie obiektowego modelu logiki aplikacji z obiektowym modelem GUI – koncepcja MVC
15. Prezentacja właściwości obiektów w GUI
16. Obiektowe wizualizacje graficzne
17. Techniki integracji z zewnętrznym oprogramowaniem
18. Integracja z zewnętrznym oprogramowaniem - Współpraca z zewnętrznymi plikami (AutoCAD, MES, MS Office)
19. Integracja z systemami obliczeniowymi – Mathcad, Matlab
Laboratorium
1.Wprowadzenie
2. Koncepcja obiektowości – podstawy modelowania i programowania obiektowego (klasa i obiekt; pola, właściwości, metody)
3. Powiązania między klasami – dziedziczenie i asocjacja
4. Struktury grupujące – tablice, listy, słowniki, kolekcje
5. Realizacja koncepcji polimorfizmu
6. Podstawy programowania obiektowego
7. Podstawy modelowania obiektowego – język UML (diagramy), VS class designer (forward i backward engineering)
8. Koncepcje budowy aplikacji komputerowych - Koncepcja aplikacji współpracującej z bazą danych SQL
9. Obiekty do przechowywania danych i prezentacja danych w GUI
10. Przechowywanie danych w plikach binarnych i XML - serializacja
11. Obiektowość w tworzeniu GUI - dziedziczenie formularzy, struktura hierarchiczna widoku drzewa
12. Wzorce projektowe (design patterns)
13. Koncepcja aplikacji sterowanej zdarzeniami
14. Realizacja koncepcji korekcyjnego tworzenia rozwiązania – powiązanie obiektowego modelu logiki aplikacji z obiektowym modelem GUI – koncepcja MVC
15. Prezentacja właściwości obiektów w GUI
16. Obiektowe wizualizacje graficzne
17. Techniki integracji z zewnętrznym oprogramowaniem
18. Integracja z zewnętrznym oprogramowaniem - Współpraca z zewnętrznymi plikami (AutoCAD, MES, MS Office)
19. Integracja z systemami obliczeniowymi – Mathcad, Matlab
- Metody oceny:
- kolokwia
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- brak
- Witryna www przedmiotu:
- brak
- Uwagi:
- brak
Efekty uczenia się