Nazwa przedmiotu:
Modelowanie i programowanie obiektowe
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Stanisław Skotnicki
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Mechanika i Budowa Maszyn
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
229
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2015/2016
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
brak
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
brak
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
brak
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium15h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Zaliczenie Technik komputerowych.
Limit liczby studentów:
zgodnie z zarządzeniem Rektora
Cel przedmiotu:
Zaznajomienie z podstawami programowania obiektowego na przykładzie języków Visual Basic i Visual C++.
Treści kształcenia:
Wykład 1.Wprowadzenie 2. Koncepcja obiektowości – podstawy modelowania i programowania obiektowego (klasa i obiekt; pola, właściwości, metody) 3. Powiązania między klasami – dziedziczenie i asocjacja 4. Struktury grupujące – tablice, listy, słowniki, kolekcje 5. Realizacja koncepcji polimorfizmu 6. Podstawy programowania obiektowego 7. Podstawy modelowania obiektowego – język UML (diagramy), VS class designer (forward i backward engineering) 8. Koncepcje budowy aplikacji komputerowych - Koncepcja aplikacji współpracującej z bazą danych SQL 9. Obiekty do przechowywania danych i prezentacja danych w GUI 10. Przechowywanie danych w plikach binarnych i XML - serializacja 11. Obiektowość w tworzeniu GUI - dziedziczenie formularzy, struktura hierarchiczna widoku drzewa 12. Wzorce projektowe (design patterns) 13. Koncepcja aplikacji sterowanej zdarzeniami 14. Realizacja koncepcji korekcyjnego tworzenia rozwiązania – powiązanie obiektowego modelu logiki aplikacji z obiektowym modelem GUI – koncepcja MVC 15. Prezentacja właściwości obiektów w GUI 16. Obiektowe wizualizacje graficzne 17. Techniki integracji z zewnętrznym oprogramowaniem 18. Integracja z zewnętrznym oprogramowaniem - Współpraca z zewnętrznymi plikami (AutoCAD, MES, MS Office) 19. Integracja z systemami obliczeniowymi – Mathcad, Matlab Laboratorium 1.Wprowadzenie 2. Koncepcja obiektowości – podstawy modelowania i programowania obiektowego (klasa i obiekt; pola, właściwości, metody) 3. Powiązania między klasami – dziedziczenie i asocjacja 4. Struktury grupujące – tablice, listy, słowniki, kolekcje 5. Realizacja koncepcji polimorfizmu 6. Podstawy programowania obiektowego 7. Podstawy modelowania obiektowego – język UML (diagramy), VS class designer (forward i backward engineering) 8. Koncepcje budowy aplikacji komputerowych - Koncepcja aplikacji współpracującej z bazą danych SQL 9. Obiekty do przechowywania danych i prezentacja danych w GUI 10. Przechowywanie danych w plikach binarnych i XML - serializacja 11. Obiektowość w tworzeniu GUI - dziedziczenie formularzy, struktura hierarchiczna widoku drzewa 12. Wzorce projektowe (design patterns) 13. Koncepcja aplikacji sterowanej zdarzeniami 14. Realizacja koncepcji korekcyjnego tworzenia rozwiązania – powiązanie obiektowego modelu logiki aplikacji z obiektowym modelem GUI – koncepcja MVC 15. Prezentacja właściwości obiektów w GUI 16. Obiektowe wizualizacje graficzne 17. Techniki integracji z zewnętrznym oprogramowaniem 18. Integracja z zewnętrznym oprogramowaniem - Współpraca z zewnętrznymi plikami (AutoCAD, MES, MS Office) 19. Integracja z systemami obliczeniowymi – Mathcad, Matlab
Metody oceny:
kolokwia
Egzamin:
nie
Literatura:
brak
Witryna www przedmiotu:
brak
Uwagi:
brak

Efekty uczenia się