- Nazwa przedmiotu:
- Podstawy projektowania systemów mechatronicznych
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Krzysztof Szczurowski
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Mechatronika
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- 334
- Semestr nominalny:
- 5 / rok ak. 2015/2016
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 54 godz. w tym praca na wykładach 15 godz. praca na laboratorium 15 godz. studiowanie literatury w zakresie zajęć 6, przygotowanie do zajęć 6 przygotowanie do egzaminu 6 godz.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,2
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- brak
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium15h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Opanowanie aparatu matematycznego z zakresu analizy algebry oraz dynamiki układów
- Limit liczby studentów:
- zgodnie z zarządzeniem Rektora PW
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest zapoznanie słuchaczy z metodologią projektowania mechatronicznego, metodami przetwarzania sygnałów wykorzystywanych w układach sterowania
- Treści kształcenia:
- Wykład
W trakcie wykładu przedstawione zostaną metody wykorzystywane w projektowaniu systemów mechatronicznych, Omówione zostaną sposoby budowy mechatronicznych układów napędowych, zasady kompensacji nieliniowości i badanie stabilności układów.
Laboratorium
W ramach laboratorium przedstawione zostaną zagadnienia modelowania analogii wykorzystania w modelach sprężenia zwrotnego oraz badania stabilności układów.
- Metody oceny:
- Część wykładowa zaliczana jest egzaminem, Laboratorium wymaga zaliczenia wszystkich ćwiczeń, ocena łączna jest wypadkową tych dwóch ocen
- Egzamin:
- tak
- Literatura:
- Szczegółowa informacja na stronie przedmiotu
- Witryna www przedmiotu:
- http://www.mechatronika.simr.pw.edu.pl/
- Uwagi:
- brak
Efekty uczenia się