- Nazwa przedmiotu:
- Statyka konstrukcji
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Jan Grudziński
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny dowolnego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Mechanika i Budowa Maszyn
- Grupa przedmiotów:
- Specjalnościowe
- Kod przedmiotu:
- 544
- Semestr nominalny:
- 3 / rok ak. 2015/2016
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- brak
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- brak
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- brak
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład30h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Znajomość wytrzymałości materiałów oraz postaw projektowania maszyn.
- Limit liczby studentów:
- zgodnie z zarządzeniem Rektora PW
- Cel przedmiotu:
- Poznanie zasad analizy konstrukcji przestrzennych. Umiejętność formułowania warunków brzegowych I analizy konstrukcji. Świadomość ograniczeń w możliwościach obliczeniowych w dziedzinie konstrukcji przestrzennych
- Treści kształcenia:
- Zapoznanie z podstawami analizy naprężeń. Zagadnienia płaskie i przestrzenne, w konstrukcjach kratowych i cienkościennych. Drgania (częstości własne) i drgania wymuszone konstrukcji przestrzennych. Typy konstrukcji przestrzennych. Przegląd podstawowych węzłów konstrukcji przestrzennych. Statyka węzła, rozkład sile w węźle. Konstrukcja i rekonstrukcja węzła konstrukcyjnego. Połączenie elementów w węzłach, wpływ poszczególnych parametrów geometrycznych na siły w węźle. Zastosowanie MES do analizy konstrukcji przestrzennych. Zagadnienie wyboczenia.
- Metody oceny:
- 2 prace domowe
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- 1. Brzoska, Zb.: Statystyka i stateczność konstrukcji prętowych i cienkościennych, PWN, 1961
- Witryna www przedmiotu:
- brak
- Uwagi:
- przedmiot specjalnościowy zgłaszany przez Instytut na bieżący semestr, uruchamiany wg zapisów studentów.
Efekty uczenia się