- Nazwa przedmiotu:
- Analiza zespolona
- Koordynator przedmiotu:
- Leszek Sidz, dr
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Mechatronika
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- 501
- Semestr nominalny:
- 1 / rok ak. 2015/2016
- Liczba punktów ECTS:
- 4
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład30h
- Ćwiczenia15h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- brak
- Limit liczby studentów:
- zgodnie z zarządzeniem Rektora PW
- Cel przedmiotu:
- brak
- Treści kształcenia:
- Wykład: "Granice ciągów zesplonych, szeregi zespolone, rozszerzenia analityczne funkcji..
Funkcje zespolone, Granice funkcji zespolonych..
Pochodna zespolona funkcji, funkcja holomorficzna, warunki Cauchy-Riemanna.
Szereg Laurenta, Residuum.
Całkowanie po konturze
Wzór całkowy Cauchyego, całkowanie metodą residuów.
Klasyfikacja punktów osobliwych izolowanych funkcji holomorficznej.
Transformata Laplace'a, trasformata odwrotna Laplace’a.
Rozwiązywanie równań różniczkowych I całkowych za pomocą transformaty Laplace'a."
Ćwiczenia: "Obliczanie granic ciągów zespolonych,
Badanie obszaru holomorficzności funkcji zespolonej.
Znajdowanie części urojonych znając część rzeczywistą funkcji holomorficznej.
Rozwijanie funkcji w szereg Laurenta.
Całkowanie po konturze za pomocą parametryzacji.
Całkowanie po konturze za pomocą residuów.
Obliczanie transformaty Laplace'a oraz trasformaty odwrotnej.
Rozwiązywanie równań różniczkowych I całkowych za pomocą transformaty Laplace'a.
"
- Metody oceny:
- " Zamierzone efekty kształcenia:
student, który zaliczył przedmiot ... " forma zajęć / technika nauczania sposób sprawdzania (oceny)*
"Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie analizy zesplonej, w szczególności:
-rachunku różniczkowego i całkowego oraz jego zastosowań;
" "Wykład,
Ćwiczenia" "Kolokwium,
Egzamin"
"Potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne do analizy zagadnień fizycznych i technicznych. w szczególności:
-umie korzystać z analizy zespolonej w celu rozwiazywania zadań mechaniki, wytrzymałości i automatyki." "Wykład,
Ćwiczenia" "Kolokwium,
Egzamin"
- Egzamin:
- tak
- Literatura:
- brak
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się