Nazwa przedmiotu:
Podstawy Budowy Statków Kosmicznych
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Karol Seweryn
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Lotnictwo i Kosmonautyka
Grupa przedmiotów:
Specjalnościowe
Kod przedmiotu:
ML.NS630
Semestr nominalny:
7 / rok ak. 2015/2016
Liczba punktów ECTS:
1
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
1. Liczba godzin kontaktowych - 15 godzin wykładu. 2. Praca własna studenta - 12 godzin, w tym: a) 8 godz. - przygotowanie raportu końcowego; b) 4 godz. - przygotowanie do kolokwium.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,6 punktu ECTS - liczba godzin kontaktowych - 15 godzin wykładu.
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
0,5 punktu ECTS - 12 godzin, w tym: a) 8 godz. - przygotowanie raportu końcowego; b) 4 godz. - przygotowanie do kolokwium.
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Wiadomości z zakresu przedmiotu Astronautyka.
Limit liczby studentów:
30
Cel przedmiotu:
Zaznajomienie studentów z podstawowymi zasadami projektowania i budowy statków kosmicznych.
Treści kształcenia:
Specyfika lotów kosmicznych, podstawowe systemy statków kosmicznych. Rodzaje, cele i wymagania misji. Podejście systemowe do projektowania misji kosmicznych. Fazy projektu kosmicznego. Przykłady projektów i budowy statków kosmicznych.
Metody oceny:
Kolokwium. Raport z analizy koncepcyjnej i wymagań przykładowej misji kosmicznej.
Egzamin:
nie
Literatura:
1. J. Nowicki, K. Zięcina „Samolot Kosmiczne”, WNT 1989. 2. P. Fortescue, J. Stark, G. Swinerd “Spacecraft Systems Engineering”, Wiley, 2007. 3. D. Darling „The Complete Book of Spaceflight”, Wiley, 2003. 4. Strony internetowe NASA i ESA. Dodatkowa literatura: - Brown, C.D., Elements of Spacecraft Design. 2002, Reston: AIAA.
Witryna www przedmiotu:
estudia.meil.pw.edu.pl
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt ML.NS630_W1
Zna specyficzne zagadnienia projektowania systemów kosmicznych związane ze środowiskiem kosmicznym.
Weryfikacja: Pytanie na kolokwium.
Powiązane efekty kierunkowe: LiK1_W04, LiK1_W16
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W01, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W03, T1A_W04
Efekt ML.NS630_W2
Student rozumie znaczenie prawidłowego definiowania celów i wymagań misji kosmicznych.
Weryfikacja: Ocena raportu.
Powiązane efekty kierunkowe: LiK1_W16, LiK1_W18, LiK1_W20, LiK1_W22
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W03, T1A_W04, T1A_W06, T1A_W08, T1A_W10
Efekt ML.NS630_W3
Student zna fazy życia systemu kosmicznego i przebieg projektu kosmicznego.
Weryfikacja: Pytanie na kolokwium.
Powiązane efekty kierunkowe: LiK1_W18, LiK1_W20, LiK1_W21
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W06, T1A_W08, T1A_W09
Efekt ML.NS630_W4
Student zna podstawowe systemy statków kosmicznych i ich funkcje.
Weryfikacja: Pytanie na kolokwium.
Powiązane efekty kierunkowe: LiK1_W16, LiK1_W19
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W03, T1A_W04, T1A_W07

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt ML.NS630_U1
Student potrafi określić wymagania dla misji o zdefiniowanych celach.
Weryfikacja: Ocena raportu z analizy celów i wymagań misji.
Powiązane efekty kierunkowe: LiK1_U03, LiK1_U17, LiK1_U20, LiK1_U21
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U03, T1A_U13, T1A_U15, T1A_U16
Efekt ML.NS630_U2
Student potrafi zdefiniować niezbędne systemy statku kosmicznego na podstawie wymagań misji.
Weryfikacja: Ocena raportu z analizy celów i wymagań misji.
Powiązane efekty kierunkowe: LiK1_U03, LiK1_U17, LiK1_U19, LiK1_U21
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U03, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U16

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt ML.NS630_K1
Student potrafi pracować w zespole nad analizą misji kosmicznej.
Weryfikacja: Ocena raportu
Powiązane efekty kierunkowe: LiK1_K04
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K03, T1A_K04