- Nazwa przedmiotu:
- Podstawy Budowy Statków Kosmicznych
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Karol Seweryn
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Lotnictwo i Kosmonautyka
- Grupa przedmiotów:
- Specjalnościowe
- Kod przedmiotu:
- ML.NS630
- Semestr nominalny:
- 7 / rok ak. 2015/2016
- Liczba punktów ECTS:
- 1
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 1. Liczba godzin kontaktowych - 15 godzin wykładu.
2. Praca własna studenta - 12 godzin, w tym:
a) 8 godz. - przygotowanie raportu końcowego;
b) 4 godz. - przygotowanie do kolokwium.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,6 punktu ECTS - liczba godzin kontaktowych - 15 godzin wykładu.
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 0,5 punktu ECTS - 12 godzin, w tym:
a) 8 godz. - przygotowanie raportu końcowego;
b) 4 godz. - przygotowanie do kolokwium.
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Wiadomości z zakresu przedmiotu Astronautyka.
- Limit liczby studentów:
- 30
- Cel przedmiotu:
- Zaznajomienie studentów z podstawowymi zasadami projektowania i budowy statków kosmicznych.
- Treści kształcenia:
- Specyfika lotów kosmicznych, podstawowe systemy statków kosmicznych. Rodzaje, cele i wymagania misji. Podejście systemowe do projektowania misji kosmicznych. Fazy projektu kosmicznego. Przykłady projektów i budowy statków kosmicznych.
- Metody oceny:
- Kolokwium.
Raport z analizy koncepcyjnej i wymagań przykładowej misji kosmicznej.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- 1. J. Nowicki, K. Zięcina „Samolot Kosmiczne”, WNT 1989.
2. P. Fortescue, J. Stark, G. Swinerd “Spacecraft Systems Engineering”, Wiley, 2007.
3. D. Darling „The Complete Book of Spaceflight”, Wiley, 2003.
4. Strony internetowe NASA i ESA.
Dodatkowa literatura:
- Brown, C.D., Elements of Spacecraft Design. 2002, Reston: AIAA.
- Witryna www przedmiotu:
- estudia.meil.pw.edu.pl
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt ML.NS630_W1
- Zna specyficzne zagadnienia projektowania systemów kosmicznych związane ze środowiskiem kosmicznym.
Weryfikacja: Pytanie na kolokwium.
Powiązane efekty kierunkowe:
LiK1_W04, LiK1_W16
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W01, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W03, T1A_W04
- Efekt ML.NS630_W2
- Student rozumie znaczenie prawidłowego definiowania celów i wymagań misji kosmicznych.
Weryfikacja: Ocena raportu.
Powiązane efekty kierunkowe:
LiK1_W16, LiK1_W18, LiK1_W20, LiK1_W22
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W03, T1A_W04, T1A_W06, T1A_W08, T1A_W10
- Efekt ML.NS630_W3
- Student zna fazy życia systemu kosmicznego i przebieg projektu kosmicznego.
Weryfikacja: Pytanie na kolokwium.
Powiązane efekty kierunkowe:
LiK1_W18, LiK1_W20, LiK1_W21
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W06, T1A_W08, T1A_W09
- Efekt ML.NS630_W4
- Student zna podstawowe systemy statków kosmicznych i ich funkcje.
Weryfikacja: Pytanie na kolokwium.
Powiązane efekty kierunkowe:
LiK1_W16, LiK1_W19
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W03, T1A_W04, T1A_W07
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt ML.NS630_U1
- Student potrafi określić wymagania dla misji o zdefiniowanych celach.
Weryfikacja: Ocena raportu z analizy celów i wymagań misji.
Powiązane efekty kierunkowe:
LiK1_U03, LiK1_U17, LiK1_U20, LiK1_U21
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U03, T1A_U13, T1A_U15, T1A_U16
- Efekt ML.NS630_U2
- Student potrafi zdefiniować niezbędne systemy statku kosmicznego na podstawie wymagań misji.
Weryfikacja: Ocena raportu z analizy celów i wymagań misji.
Powiązane efekty kierunkowe:
LiK1_U03, LiK1_U17, LiK1_U19, LiK1_U21
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U03, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U16
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt ML.NS630_K1
- Student potrafi pracować w zespole nad analizą misji kosmicznej.
Weryfikacja: Ocena raportu
Powiązane efekty kierunkowe:
LiK1_K04
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K03, T1A_K04