Nazwa przedmiotu:
Konstrukcja Silników Lotniczych I
Koordynator przedmiotu:
Mgr inż. Jerzy Michałek
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Lotnictwo i Kosmonautyka
Grupa przedmiotów:
Napędy Lotnicze
Kod przedmiotu:
ML.NS619
Semestr nominalny:
6 / rok ak. 2015/2016
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
1. Liczba godzin kontaktowych - 33, w tym: a) wykład - 30 godz.; b) konsultacja z prowadzącym - 3 godz. 2. Praca własna studenta - 24 godz., w tym: a) nauka do kolokwium 1 - 12 godz.; b) nauka do kolokwium 2- 12 godz. Razem - 57 godz.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,4 punktu ECTS - liczba godzin kontaktowych - 33, w tym: a) wykład - 30 godz.; b) konsultacja z prowadzącym - 3 godz.
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
-
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład30h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Podstawy konstrukcji Maszyn, Wytrzymałość Materiałów, Termodynamika, Teoria Silników Lotniczych.
Limit liczby studentów:
160
Cel przedmiotu:
Nauczenie sposobu analizy rozwiązań konstrukcyjnych współczesnych silników lotniczych poprzez zapoznanie studentów z budową, działaniem, zastosowaniem silników oraz racjonalnym konstruowaniem, doborem i zasadami obliczeń zespołów oraz elementów silników lotniczych.
Treści kształcenia:
Lotnicze silniki tłokowe: zakres stosowania, układy konstrukcyjne, własności zespołu silnik-śmigło, wymiana ładunku, wyrównoważanie, ogólne omówienie konstrukcji podstawowych zespołów, chłodzenie. Lotnicze silniki turbinowe: zakres stosowania, układy konstrukcyjne, ogólne omówienie konstrukcji zespołów, krótki przegląd podstawowych problemów konstrukcyjnych, omówienie podstawowych zadań układów regulacji, diagnostyki i kontroli pracy silnika.
Metody oceny:
Kolokwia.
Egzamin:
nie
Literatura:
Zalecana literatura: 1. Książki: Seria Napędy Lotnicze Wydawnictw Komunikacji i Łączności. 2. Czasopisma: Flight International, Aviation Week and Space Technology. Dodatkowe literatura: - materiały na stronach producentów silników: http:// - Jane’s All the world aircraft, - materiały dostarczone przez wykładowcę.
Witryna www przedmiotu:
-
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt ML.NS619_W1
Student zna rozwiązania konstrukcyjne współczesnych silników tłokowych i turbinowych.
Weryfikacja: Kolokwium.
Powiązane efekty kierunkowe: LiK1_W16
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W03, T1A_W04
Efekt ML.NS619_W2
Student posiada wiedzę o budowie, działaniu i zastosowaniu silników turbinowych i tłokowych.
Weryfikacja: Kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe: LiK1_W13
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W03
Efekt ML.NS619_W3
Student zna podstawowe problemy konstrukcyjne.
Weryfikacja: Kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe: LiK1_W16
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W03, T1A_W04

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt ML.NS619_U1
Student umie analizować rozwiązania konstrukcyjne silników turbinowych i tłokowych.
Weryfikacja: Kolokwium.
Powiązane efekty kierunkowe: LiK1_U04
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U03, T1A_U04
Efekt ML.NS619_U2
Student umie ocenić określone rozwiązanie konstrukcyjne zastosowane w danym silniku.
Weryfikacja: Kolokwium.
Powiązane efekty kierunkowe: LiK1_U04
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U03, T1A_U04
Efekt ML.NS619_U3
Student umie czytać dokumentację techniczną i wyciągnąć z niej odpowiednie wnioski.
Weryfikacja: Kolokwium.
Powiązane efekty kierunkowe: LiK1_U05
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U05