- Nazwa przedmiotu:
- Konstrukcja Silników Lotniczych I
- Koordynator przedmiotu:
- Mgr inż. Jerzy Michałek
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Lotnictwo i Kosmonautyka
- Grupa przedmiotów:
- Napędy Lotnicze
- Kod przedmiotu:
- ML.NS619
- Semestr nominalny:
- 6 / rok ak. 2015/2016
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 1. Liczba godzin kontaktowych - 33, w tym:
a) wykład - 30 godz.;
b) konsultacja z prowadzącym - 3 godz.
2. Praca własna studenta - 24 godz., w tym:
a) nauka do kolokwium 1 - 12 godz.;
b) nauka do kolokwium 2- 12 godz.
Razem - 57 godz.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,4 punktu ECTS - liczba godzin kontaktowych - 33, w tym:
a) wykład - 30 godz.;
b) konsultacja z prowadzącym - 3 godz.
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- -
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład30h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Podstawy konstrukcji Maszyn, Wytrzymałość Materiałów, Termodynamika, Teoria Silników Lotniczych.
- Limit liczby studentów:
- 160
- Cel przedmiotu:
- Nauczenie sposobu analizy rozwiązań konstrukcyjnych współczesnych silników lotniczych poprzez zapoznanie studentów z budową, działaniem, zastosowaniem silników oraz racjonalnym konstruowaniem, doborem i zasadami obliczeń zespołów oraz elementów silników lotniczych.
- Treści kształcenia:
- Lotnicze silniki tłokowe: zakres stosowania, układy konstrukcyjne, własności zespołu silnik-śmigło, wymiana ładunku, wyrównoważanie, ogólne omówienie konstrukcji podstawowych zespołów, chłodzenie. Lotnicze silniki turbinowe: zakres stosowania, układy konstrukcyjne, ogólne omówienie konstrukcji zespołów, krótki przegląd podstawowych problemów konstrukcyjnych, omówienie podstawowych zadań układów regulacji, diagnostyki i kontroli pracy silnika.
- Metody oceny:
- Kolokwia.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Zalecana literatura:
1. Książki: Seria Napędy Lotnicze Wydawnictw Komunikacji i Łączności.
2. Czasopisma: Flight International, Aviation Week and Space Technology.
Dodatkowe literatura:
- materiały na stronach producentów silników: http:// - Jane’s All the world aircraft,
- materiały dostarczone przez wykładowcę.
- Witryna www przedmiotu:
- -
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt ML.NS619_W1
- Student zna rozwiązania konstrukcyjne współczesnych silników tłokowych i turbinowych.
Weryfikacja: Kolokwium.
Powiązane efekty kierunkowe:
LiK1_W16
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W03, T1A_W04
- Efekt ML.NS619_W2
- Student posiada wiedzę o budowie, działaniu i zastosowaniu silników turbinowych i tłokowych.
Weryfikacja: Kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe:
LiK1_W13
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W03
- Efekt ML.NS619_W3
- Student zna podstawowe problemy konstrukcyjne.
Weryfikacja: Kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe:
LiK1_W16
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W03, T1A_W04
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt ML.NS619_U1
- Student umie analizować rozwiązania konstrukcyjne silników turbinowych i tłokowych.
Weryfikacja: Kolokwium.
Powiązane efekty kierunkowe:
LiK1_U04
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U03, T1A_U04
- Efekt ML.NS619_U2
- Student umie ocenić określone rozwiązanie konstrukcyjne zastosowane w danym silniku.
Weryfikacja: Kolokwium.
Powiązane efekty kierunkowe:
LiK1_U04
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U03, T1A_U04
- Efekt ML.NS619_U3
- Student umie czytać dokumentację techniczną i wyciągnąć z niej odpowiednie wnioski.
Weryfikacja: Kolokwium.
Powiązane efekty kierunkowe:
LiK1_U05
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U05