Nazwa przedmiotu:
Konstrukcja Silników Lotniczych II
Koordynator przedmiotu:
mgr inż. Jerzy Michałek
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Lotnictwo i Kosmonautyka
Grupa przedmiotów:
Napędy Lotnicze
Kod przedmiotu:
ML.NS631
Semestr nominalny:
7 / rok ak. 2015/2016
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
1) Liczba godzin kontaktowych - 33, w tym: a) zajęcia projektowe - 30 godz.; b) konsultacje - 3 godz. 2) Praca własna studenta - 32 godz., w tym: a) przygotowywanie się do kolokwiów - 12 godz.; b) praca nad projektem (prace domowe) - 20 godz. Razem - 65 godz. = 2 punkty ECTS.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,4 punktu ECTS - liczba godzin kontaktowych - 33, w tym: a) zajęcia projektowe - 30 godz.; b) konsultacje - 3 godz.
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2 punkty ECTS - 50, w tym: a) zajęcia projektowe - 30 godz.; b) praca nad projektem (prace domowe) - 20 godz.
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt30h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Konstrukcja silników lotniczych I.
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Nauczenie sposobu konstruowania współczesnych turbinowych silników lotniczych poprzez samodzielną analizę i projektowanie elementów wybranych turbinowych silników lotniczych. Praktyczna ilustracja wykładu Konstrukcja silników lotniczych I.
Treści kształcenia:
Nauka projektowania na przykładzie turbinowego silnika lotniczego ze szczególnym uwzględnieniem schematu nośnego silnika, połączeń przenoszących moment obrotowy, łożysk wysoce szybkobieżnych i węzłów łożyskowych, uszczelnień, wirników wraz łopatkami i tarczami.
Metody oceny:
Ocena prac domowych związanych z projektowaniem lotniczego silnika turbinowego. Praca własna: Zadania cząstkowe związane z projektowaniem lotniczego silnika turbinowego.
Egzamin:
nie
Literatura:
1. Książki: Seria Napędy Lotnicze Wydawnictw Komunikacji i Łączności. 2. Czasopisma: Flight International, Aviation Week and Space Technology. DodatkowA literatura: - materiały na stronach producentów silników, - Jane’s All the world aircraft, - materiały dostarczone przez wykładowcę.
Witryna www przedmiotu:
-
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt ML.NS631_W1
Student zna zasady projektowania silników lotniczych.
Weryfikacja: Kolokwium.
Powiązane efekty kierunkowe: LiK1_W16
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W03, T1A_W04

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt ML.NS631_U1
Student potrafi samodzielnie analizować i konstruować elementy wybranych silników lotniczych.
Weryfikacja: Kolokwium. Ocena projektu.
Powiązane efekty kierunkowe: LiK1_U04
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U03, T1A_U04
Efekt ML.NS631_U2
Student potrafi samodzielnie analizować i konstruować proste zespoły wybranych silników lotniczych ze szczególnym uwzględnieniem schematu nośnego silnika, połączeń przenoszących moment obrotowy, łożysk wysoce szybkobieżnych i węzłów łożyskowych, uszczelnień, wirników wraz łopatkami i tarczami.
Weryfikacja: Kolokwium. Ocena projektu.
Powiązane efekty kierunkowe: LiK1_U05
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U05

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt ML.NS631_K1
Student umie pracować w grupie i prezentować swoje wyniki.
Weryfikacja: Ocena projektu.
Powiązane efekty kierunkowe: LiK1_K04
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K03, T1A_K04