- Nazwa przedmiotu:
- Grafika Inżynierska
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Witold Mirski
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Automatyka i Robotyka
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- ML.NW105
- Semestr nominalny:
- 1 / rok ak. 2014/2015
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 1. Liczba godzin kontaktowych : 30 godzin, w tym:
a) wykłady - 15 godz.,
b) ćwiczenia - 15 godz.
2. Praca własna studenta – 25 godzin, w tym:
a) przygotowywanie się do sprawdzianów i kolokwium – 10 godz.,
b) przygotowywanie się do ćwiczeń, realizacja zadań domowych -15 godz.
Razem - 55 godz. = 2 punkty ECTS.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,2 punktu ECTS - liczba godzin kontaktowych: 30 godzin, w tym:
a) wykłady - 15 godz.,
b) ćwiczenia - 15 godz.
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Praca własna studenta 15 godz. - wykonywanie rysunku aksonometrycznego.
Samodzielnie rozwiązywanie zadań w trakcie ćwiczeń – 15 godzin.
Razem – 30 godzin – 1,2 punktu ECTS.
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia15h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Podstawowe wiadomości ze szkoły średniej w zakresie geometrii.
- Limit liczby studentów:
- 150 studentów na wykładzie, 30/grupę na ćwiczeniach.
- Cel przedmiotu:
- Opanowanie podstaw rzutowania prostokątnego. Wyrobienie wyobraźni przestrzennej. Racjonalne gospodarowanie przestrzenią.
- Treści kształcenia:
- Podstawy rysunku aksonometrycznego. Odwzorowanie prostych elementów geometrycznych i relacji zachodzących pomiędzy nimi, przy wykorzystaniu metod geometrii wykreślnej (Rzuty Monge’a). Metoda transformacji rzutni. Odwzorowanie obrotów. Odwzorowanie brył graniastych i obrotowych. Przekroje i punkty przebicia powierzchni. Linie przenikania powierzchni. Tworzenie, przy wykorzystaniu systemu CAD-3D, złożonych form przestrzennych w oparciu o płaskie figury geometryczne.
- Metody oceny:
- Pozytywny wynik sprawdzianów, kolokwium oraz prac wykonywanych w trakcie trwania zajęć, a także w domu. Praca własna: wykonanie rysunku aksonometrycznego.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Zalecana literatura: 1. Wacław Mierzejewski – Geometria Wykreślna.
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
- Przedmiot wymaga systematycznej pracy w trakcie semestru.
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt ML.NW105_W1
- Zna podstawy tworzenia rysunku aksonometrycznego.
Weryfikacja: Ocena wykonania przez studenta rysunku aksonometrycznego w ramach zajęć oraz w ramach prac domowych.
Powiązane efekty kierunkowe:
AiR1_W10
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W02, T1A_W03, T1A_W07
- Efekt ML.NW105_W2
- Zna zasady odwzorowania elementów geometrycznych na kilku rzutniach.
Weryfikacja: Kolokwium.
Powiązane efekty kierunkowe:
AiR1_W10
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W02, T1A_W03, T1A_W07
- Efekt ML.NW105_W3
- Zna zasady tworzenia i odwzorowania brył oraz powierzchni II-go stopnia.
Weryfikacja: Krótkie sprawdziany.
Powiązane efekty kierunkowe:
AiR1_W10
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W02, T1A_W03, T1A_W07
- Efekt ML.NW105_W4
- Ma podstawową wiedzę na temat wyznaczania linii przenikania.
Weryfikacja: Kolokwium.
Powiązane efekty kierunkowe:
AiR1_W10
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W02, T1A_W03, T1A_W07
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt ML.NW105_U1
- Potrafi wykonać rysunek aksonometryczny.
Weryfikacja: Ocena wykonania przez studenta rysunku aksonometrycznego w ramach zajęć oraz w ramach prac domowych.
Powiązane efekty kierunkowe:
AiR1_U11
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U14, T1A_U15
- Efekt ML.NW105_U2
- Potrafi odwzorować elementy geometryczne i relacje geometryczne zachodzące pomiędzy nimi.
Weryfikacja: Krótkie sprawdziany.
Powiązane efekty kierunkowe:
AiR1_U11
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U14, T1A_U15
- Efekt ML.NW105_U3
- Potrafi odwzorować obrót i przeprowadzić jego analizę.
Weryfikacja: Krótkie sprawdziany.
Powiązane efekty kierunkowe:
AiR1_U11
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U14, T1A_U15
- Efekt ML.NW105_U4
- Potrafi tworzyć i odwzorować powierzchnie II-go stopnia.
Weryfikacja: Krótkie sprawdziany.
Powiązane efekty kierunkowe:
AiR1_U11
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U14, T1A_U15
- Efekt ML.NW105_U5
- Potrafi wyznaczyć linie przenikania powierzchni.
Weryfikacja: Kolokwium.
Powiązane efekty kierunkowe:
AiR1_U11
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U14, T1A_U15