Nazwa przedmiotu:
Język obcy 12
Koordynator przedmiotu:
bd
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Automatyka i Robotyka
Grupa przedmiotów:
Język obcy
Kod przedmiotu:
NJMOD12
Semestr nominalny:
4 / rok ak. 2014/2015
Liczba punktów ECTS:
4
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia900h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Poziom A1. Osoba, posługująca się językiem na tym poziomie rozumie wypowiedzi i często używane wyrażenia dotyczące konkretnych potrzeb życia codziennego. Potrafi formułować pytania z zakresu życia prywatnego, dotyczące np. miejsca, w którym mieszka, ludzi których zna i rzeczy, które posiada, oraz odpowiadać na tego typu pytania. Potrafi przedstawić siebie i innych. Potrafi prowadzić prostą rozmowę pod warunkiem, że rozmówca mówi wolno, zrozumiale i że jest gotowy do pomocy.
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Rozwój znajomości języka na poziomie A2/B1 (pierwszy moduł z 4) zgodnie z Europejskim Opisem Kształcenia Językowego w zakresie języka ogólnego.
Treści kształcenia:
Materiał leksykalny: słownictwo związane z takimi tematami jak osobowość, cechy charakteru, podróże, praca. Przymiotniki określające cechy charakteru, przedrostki, zwroty związane z podróżowaniem, czasowniki złożone, przymiotniki opisujące pracę, zwroty związane z pracą i czasem. Słownictwo związane z takimi tematami jak nauka języków obcych, reklama, biznes. Czasowniki złożone (Phrasal Verbs). Czasowniki: allow, permit, let - wyrażanie pozwolenia. Kolokacje językowe. Zwroty użyteczne przy wygłaszaniu prezentacji. Materiał gramatyczny: pytania o podmiot i dopełnienie; czasy: Past Simple, Present Perfect Simple, Present Perfect Continuous; czasowniki regularne i nieregularne. Formy czasu przyszłego - Future Simple, to be going to, Present Continuous. Zdania czasowe dotyczące przyszłości. Zdania warunkowe I i II typu. Stopniowanie przymiotników - zdania porównawcze. Sposoby wyrażania przeszłości - Past Continuous, Past Simple, Past Perfect. Sprawności językowe: rozwój umiejętności mówienia, czytania i słuchaniapowiązanych z materiałem leksykalnym, pisanie notatek, rozprawki, noty biograficznej oraz listu motywacyjnego, rozwój umiejętności mówienia, czytania i słuchania powiązanych z materiałem leksykalnym, pisanie sprawozdanie na podstawie wykresu, listu formalnego, ulotki reklamowej, e-maila formalnego i nieformalnego .
Metody oceny:
▪ praca na lekcji ▪ prace domowe ▪ krótkie prace kontrolne ▪ test końcowy Wymagania do zaliczenia: obecność na zajęciach (dopuszczalne 2 nieusprawiedliwione nieobecności) ▪ zaliczenie wszystkich prac kontrolnych ▪ wykonanie wszystkich prac domowych ▪ aktywne uczestnictwo w zajęciach ▪ uzyskanie pozytywnej oceny z testu zaliczeniowego (waga oceny z testu zaliczeniowego w ocenie końcowej: 50%)
Egzamin:
Literatura:
Language Leader Intermediate (wyd. Pearson Longman), Units 1-3. Dodatkowe ćwiczenia gramatyczne i leksykalne do omawianych zagadnień.
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt NJMOD12_W1
Student zna podstawowe struktury zdań z zapamiętanymi zwrotami, wyrażeniami i formułami. Zna słownictwo dotyczące omawianych tematów, zna formę omawianych rodzajów tekstów, zna omawiane zagadnienia gramatyczne.
Weryfikacja: praca na lekcji, ▪ prace domowe , ▪ krótkie prace kontrolne , ▪ test końcowy
Powiązane efekty kierunkowe: AiR1_W17
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W08

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt NJMOD12_U1
Pisanie: Student potrafi napisać krótkie i proste notatki lub wiadomości, wynikające z doraźnych potrzeb. Potrafi napisać prosty list prywatny, np. dziękując komuś za coś. Czytanie: Student potrafi czytać bardzo proste, krótkie teksty. Potrafi znaleźć konkretne, przewidywalne informacje w prostych tekstach, dotyczących życia codziennego, takich jak ogłoszenia, reklamy, prospekty, karty dań, rozkłady jazdy. Rozumie proste, krótkie listy prywatne. Rozumie proste instrukcje obsługi sprzętu codziennego użytku, np. aparatu telefonicznego. Mówienie: Student potrafi brać udział w zwykłej, typowej rozmowie wymagającej prostej i bezpośredniej wymiany informacji na znane mu tematy. Potrafi sobie poradzić w bardzo krótkich rozmowach towarzyskich, nawet jeśli nie rozumie wystarczająco dużo, by samemu podtrzymać rozmowę. Słuchanie: Student potrafi zrozumieć najczęściej używane słowa, związane ze sprawami dla niego ważnym (np. podstawowe informacje dotyczące jego samego i jego rodziny, zakupów, miejsca i regionu zamieszkania, zatrudnienia). Rozumie sens zawarty w krótkich, prostych komunikatach i ogłoszeniach.
Weryfikacja: ▪ praca na lekcji, ▪ prace domowe, ▪ krótkie prace kontrolne, ▪ test końcowy
Powiązane efekty kierunkowe: AiR1_U01, AiR1_U21
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U01, T1A_U01, T1A_U06
Efekt NJMOD12_U2
Słuchanie: Student potrafi zrozumieć najczęściej używane słowa, związane ze sprawami dla niego ważnym (np. podstawowe informacje dotyczące jego samego i jego rodziny, zakupów, miejsca i regionu zamieszkania, zatrudnienia). Rozumie sens zawarty w krótkich, prostych komunikatach i ogłoszeniach.
Weryfikacja: ▪ praca na lekcji, ▪ prace domowe, ▪ krótkie prace kontrolne, ▪ test końcowy
Powiązane efekty kierunkowe: AiR1_U01, AiR1_U21
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U01, T1A_U01, T1A_U06

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt NJMOD12_K1
Student jest w stanie radzić sobie w bardzo krótkich rozmowach towarzyskich. Potrafi używać codziennych form grzecznościowych przy powitaniach lub pożegnaniach i zwracaniu się do innych osób. Potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role.
Weryfikacja: praca na lekcji
Powiązane efekty kierunkowe: AiR1_K04
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K03, T1A_K04