- Nazwa przedmiotu:
- Język obcy 34
- Koordynator przedmiotu:
- Lektorzy zatrudnieni w SJO 
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Automatyka i Robotyka
- Grupa przedmiotów:
- Język obcy
- Kod przedmiotu:
- NJMOD34
- Semestr nominalny:
- 5 / rok ak. 2014/2015
- Liczba punktów ECTS:
- 4
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
- 
            
                - Wykład0h
- Ćwiczenia900h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
 
- Wymagania wstępne:
- Student rozumie wypowiedzi i często używane wyrażenia w zakresie tematów, związanych z życiem codziennym. Potrafi porozumiewać się w rutynowych, prostych sytuacjach, wymagających jedynie bezpośredniej wymiany zdań na tematy znane i typowe. Potrafi w prosty sposób opisywać swoje pochodzenie i otoczenie, w którym żyje, a także poruszać sprawy związane z najważniejszymi potrzebami życia codziennego. 
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Rozwój znajomości jęz. angielskiego na poziomie B1  zgodnie z Europejskim Opisem Kształcenia Językowego w zakresie języka ogólnego.
- Treści kształcenia:
- Materiał leksykalny: Słownictwo związane z takimi tematami jak projektowanie (design), edukacja, projekty i inżynierskie, budownictwo. Słowotwórstwo – tworzenie 
przymiotników, czasowników i rzeczowników, rzeczowniki abstrakcyjne, określenia ilości i jakości. Słownictwo związane z takimi tematami jak reklama, biznes, projektowanie (design) oraz edukacja. Tworzenie przymiotników, czasowników i rzeczowników, rzeczowniki abstrakcyjne. Materiał gramatyczny: czasowniki modalne, zdania złożone względne, strona bierna, przedimki. 
Przymiotniki, słowotwórstwo – połączenia przymiotnika z rzeczownikiem oraz rzeczownika z rzeczownikiem, drugi okres warunkowy, stopniowanie przymiotników, czasy Past Continuous, Past Perfect, czasowniki modalne, zdania złożone względne.
Sprawności językowe: rozwój umiejętności mówienia, czytania i słuchania powiązanych z materiałem leksykalnym, pisanie sprawozdania i opisu procesu. 
 Rozwój umiejętności mówienia, czytania i słuchania powiązanych z materiałem leksykalnym, pisanie listu formalnego, tekstu wyrażającego opinię, emaila, sprawozdania. 
- Metody oceny:
- ▪ praca na lekcji 
▪ prace domowe 
▪ krótkie prace kontrolne 
▪ test końcowy  Wymagania do zaliczenia: 
obecność na zajęciach (dopuszczalne 2 nieusprawiedliwione nieobecności) 
▪ zaliczenie wszystkich prac kontrolnych 
▪ wykonanie wszystkich prac domowych 
▪ aktywne uczestnictwo w zajęciach 
▪ uzyskanie pozytywnej oceny z testu zaliczeniowego (waga oceny z testu zaliczeniowego w ocenie końcowej: 50%) 
- Egzamin:
- Literatura:
- Language Leader Intermediate (wyd. Pearson Longman)
Dodatkowe ćwiczenia gramatyczne i leksykalne do omawianych zagadnień.
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się
    Profil ogólnoakademicki - wiedza
                    - Efekt NJMOD34_W1
- Student zna słownictwo dotyczące omawianych tematów, zna formy 
omawianych rodzajów tekstów, zna omawiane zagadnienia gramatyczne. 
 Weryfikacja: ▪ praca na lekcji, ▪ prace domowe, ▪ krótkie prace kontrolne, ▪ test końcowy
 Powiązane efekty kierunkowe: 
                        AiR1_W17
 Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_W08
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
                    - Efekt NJMOD34_U1
- Pisanie: Student potrafi tworzyć różne rodzajów tekstów – list, wypełnić formularz, napisać ogłoszenie. Potrafi napisać porady. 
Czytanie: Student potrafi przeczytać i zrozumieć tekst dotyczący danego tematu, tekst dotyczący zagadnień związanych z dniem codziennym, potrafi 
przeczytać i zrozumieć rubryki w formularzu. Potrafi zrozumieć główne wątki przekazu tekstu z zakresu studiowanej dziedziny. 
Mówienie: Student potrafi wypowiadać się na temat wspomnień, mówić o problemach dnia codziennego, porozmawiać na dany temat, potrafi brać 
udział w dyskusji zgadzając się z rozmówcą oraz potrafi wyrażać własne zdanie. Potrafi opowiedzieć zasłyszaną historię. Potrafi uzasadnić swoją 
wypowiedź. 
Słuchanie: Student potrafi zrozumieć krótkie komunikaty, potrafi zrozumieć audycję radiową dotyczącą omawianego tematu.
 Weryfikacja: ▪ praca na lekcji, ▪ prace domowe, ▪ krótkie prace kontrolne, ▪ test końcowy
 Powiązane efekty kierunkowe: 
                        AiR1_U01, AiR1_U21
 Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_U01, T1A_U01, T1A_U06
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
                    - Efekt NJMOD34_K1
- Student posiada umiejętność pracy w grupie, dostosowania kontekstu wypowiedzi do różnych sytuacji (np. na gruncie towarzyskim i oficjalnym), 
prowadzenia rozmowy i dyskusji.
 Weryfikacja: praca na lekcji
 Powiązane efekty kierunkowe: 
                        AiR1_K04
 Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_K03, T1A_K04