- Nazwa przedmiotu:
- Hydraulika sieci gazowych
- Koordynator przedmiotu:
- prof. dr hab. Andrzej Osiadacz
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Inżynieria Środowiska
- Grupa przedmiotów:
- Inżynieria Gazownictwa
- Kod przedmiotu:
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2014/2015
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Wykład 15 godz., Zapoznanie się z literaturą 10 godz., Napisanie programu, uruchomienie, weryfikacja 20 godz., Przygotowanie do egzaminu, obecność na egzaminie 10 godz.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład225h
- Ćwiczenia225h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Limit liczby studentów:
- 0
- Cel przedmiotu:
- Przekazanie teoretycznej wiedzy w obszarze przepływu gazu w rurociągach.
- Treści kształcenia:
- Metody oceny:
- Oz = 0.6Ow + 0.4Op
- Egzamin:
- Literatura:
- E.Shashi Menon - Gas Pipeline Hydraulics, Taylor&Francis, 2005.
W.Duliński,C.Rybicki,R.Zachwieja-Transport gazu,AGH,2007.
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt W01
- Posiada rozszerzoną i ugruntowaną wiedzę z zakresu modeli matematycznych przepływu gazu w gazociągu oraz innych podstawowych zjawisk związanych z procesem transportu gazu rurociagami.tu gazu
Weryfikacja:
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U01
- Potrafi samodzielnie porównać, ocenić, wybrać i zastosować odpowiednie modele matematyczne przepływu gazu w rurociągu a także obliczyć podstawowe parametry charakteryzujące proces transportu gazu.
Weryfikacja:
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K01
-
Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania sie i podnoszenia kompetencji zawodowych.
Weryfikacja:
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: