- Nazwa przedmiotu:
- Elementy analizy systemowej
- Koordynator przedmiotu:
- Prof. dr hab. inż. Andrzej Osiadacz
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Inżynieria Środowiska
- Grupa przedmiotów:
- Inżynieria Gazownictwa
- Kod przedmiotu:
- Semestr nominalny:
- 3 / rok ak. 2014/2015
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Wykład 15 godz., Zajęcia projektowe 15 godz., Wykonanie projektu 30 godz., Zapoznanie się z literaturą 15 godz.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 2
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład225h
- Ćwiczenia225h
- Laboratorium0h
- Projekt225h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Limit liczby studentów:
- 0
- Cel przedmiotu:
- Przekazanie teoretycznej i praktycznej wiedzy z podstaw analizy systemowej i inżynierii systemów.
- Treści kształcenia:
- 1. Analiza wielokryterialna
2. Metody identyfikacji modeli matematycznych
- Metody oceny:
- Oz = 0.6Ow + 0.4Op
- Egzamin:
- tak
- Literatura:
- 1. Blanchard B.S.,Fabrycky W.J., Systems Engineering and Analysis,Prentice Hall,1990.
2. Robertson J.S.,Pełna analiza systemowa,WNT,1999.
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt W01
- Posiada ugruntowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie analizy systemowej.Potrafi posługiwać się wybranymi narzędziami wykorzystywanymi w analizie systemów.
Weryfikacja:
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U01
- Potrafi wybrać i wykorzystać metody matematyczne do analizy różnych systemów płynowych.
Weryfikacja:
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K01
- Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania sie i podnoszenia kompetencji zawodowych.
Weryfikacja:
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: