- Nazwa przedmiotu:
- Polityka rozwoju zrównoważonego
- Koordynator przedmiotu:
- prof. dr hab. inż. Andrzej Kraszewski
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Ochrona Środowiska
- Grupa przedmiotów:
- Ekoinżynieria
- Kod przedmiotu:
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2014/2015
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Wykład 45 godz., Zajęcia laboratoryjne 30 godz., Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych 20 godz., Zapoznanie się z literaturą 15 godz., Napisanie programu, uruchomienie, weryfikacja 30 godz., Przygotowanie raportu 10 godz., Przygotowanie do egzaminu, obecność na egzaminie 20 godz.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 0
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład225h
- Ćwiczenia225h
- Laboratorium225h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Limit liczby studentów:
- 0
- Cel przedmiotu:
- Treści kształcenia:
- Metody oceny:
- Egzamin:
- Literatura:
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt W01
- Posiada wiedzę o skutkach działalności gospodarczej na środowisko przyrodnicze i społeczne w skali lokalnej, regionalnej i globalnej
Posiada wiedzę o roli rozwiązań politycznych we wdrażaniu rozwoju zrównoważonego i ich konsekwencje dla człowieka i środowisk
Weryfikacja:
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U01
- Umie rozpoznać i ocenić skutki działalności człowieka w skali lokalnej, regionalnej i globalnej w różnych skalach czasowych
Umie ocenić rolę polityki ochrony środowiska na stan środowiska w skali lokalnej, regionalnej i globalnej
Zna rolę wdrażania zasad rozwoju zrównoważonego, zwłaszcza w dłuższym horyzoncie czasowym
Rozumie rolę edukacji ekologicznej we wdrażaniu zasad rozwoju zrównoważonego. Potrafi wykorzystać najnowsze wyniki badań naukowych dotyczących skutków działań człowieka w środowisku
Weryfikacja:
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K01
- Posiada kompetencje w oceniu skutków społecznych i gospodarczych działalności człowieka w różnych skalach przestrzennych i czasowych
Rozumie rolę edukacji ekologicznej społeczeństwa w celu ukształtowania właściwej polityki promującej rozwój zrównoważony
Weryfikacja:
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: