Nazwa przedmiotu:
Zrównoważony rozwój w praktyce inżynierskiej
Koordynator przedmiotu:
mgr inż. Marcin Jaczewski
Status przedmiotu:
Fakultatywny dowolnego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Budownictwo
Grupa przedmiotów:
Przedmioty do wyboru
Kod przedmiotu:
ZRwPI
Semestr nominalny:
9 / rok ak. 2016/2017
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Razem 75 godz. = 3 ECTS: wykład 15 godz., ćwiczenia 15 godz., wykonanie prezentacji na wybrany temat 15 godz., przygotowanie do zaliczenia 15 godz., praca z literaturą 15 godz.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Razem 30 godz. = 1 ECTS: wykład 15 godz., ćwiczenia 15 godz.
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Razem 30 godz. = 1 ECTS: ćwiczenia 15 godz., wykonanie prezentacji na wybrany temat 15 godz.
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład225h
  • Ćwiczenia225h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Nie stawia się formalnych wymagań.
Limit liczby studentów:
1 grupa 15-30 osobowa
Cel przedmiotu:
Zapoznanie studenta z ideą zrównoważonego rozwoju w kontekście budownictwa. Kształcenie zdolności samodzielnego zastosowania poznanych zasad w praktyce inżynierskiej.
Treści kształcenia:
- Wstęp do tematyki zrównoważonego rozwoju w kontekście budownictwa. Zasady, założenia, problemy.<br> - Aspekty prawne, m.in. PN-EN 16309 - Zrównoważoność obiektów budowlanych.<br> - Wielokryterialna ocena środowiskowa budynków - DGNB, LEED, BREEAM.<br> - Modelowanie Informacji o Budynku (BIM). Narzędzia wspomagające komputerowe projektowanie zrównoważonych budynków.<br> - Ekologiczne budownictwo.<br> - Zielony marketing, Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) - aspekty działania firm z sektora budownictwa w kwestiach związanych ze zrównoważonym rozwojem.
Metody oceny:
Aktywne uczestnictwo w zajęciach, wykonanie zadań przejściowych w ramach ćwiczeń.<br> Wykonanie prezentacji na wybrany temat.<br> Udział w grze symulacyjnej.
Egzamin:
nie
Literatura:
[1] J. Marchwiński, K Zielonko - Jung "Współczesna architektura proekologiczna";<br> [2] K. Zielonko - Jung, J. Marchwiński "Łączenie zaawansowanych i tradycyjnych technologii w architekturze proekologicznej";<br> [3] Instrukcje systemów LEED oraz BREEAM.
Witryna www przedmiotu:
-
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt ZRwPIW1
...
Weryfikacja: ...
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt ZRwPIU1
...
Weryfikacja: ...
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt ZRwPIK1
...
Weryfikacja: ...
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: