Nazwa przedmiotu:
Inżynieria komunikacyjna I
Koordynator przedmiotu:
Andrzej Brzeziński, Dr inż.
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Budownictwo
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
INZKO1
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2016/2017
Liczba punktów ECTS:
4
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Razem 100 godz. = 4 ECTS: wykłady 30 godz., ćwiczenia projektowe 15 godz., zapoznanie z literaturą 5 godz, przygotowanie do egzaminu i egzamin 15 godz., przygotowanie ćwiczeń 35 godz.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Razem 45 godz. = 1,5 ECTS: wykłady 30 godz., ćwiczenia projektowe 15 godz.
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Razem 50 godz. = 2 ECTS: przygotowanie do ćwiczeń projektowych 35 godz., ćwiczenia projektowe 15 godz.
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład30h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt15h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
brak
Limit liczby studentów:
30 os/grupę
Cel przedmiotu:
<ul><li>Poznanie podstawowych zasad planowania systemów transportowych i ich infrastruktury oraz projektowania obiektów inżynierii komunikacyjnej tj. dróg samochodowych i dróg szynowych. <li>Zdobycie umiejętności projektowania najprostszych obiektów komunikacyjnych takich jak droga lokalna, parking, odcinek drogi szynowej. <li>Przekazanie informacji niezbędnych do przemyślanego wyboru specjalności na dalszych studiach. <li>Stworzenie przyszłym studentom specjalności Inżynieria Komunikacyjna wyjściowej bazy wiedzy dla przedmiotów specjalistycznych studiowanych na dalszych semestrach.</ul>
Treści kształcenia:
<b>WYKŁADY</b> (30 godz.):<ol><li>Wybrane zagadnienia planowania systemów transportu (12 godz.):<br> - Podstawy planowania systemów transportu.<br> - Polityka transportowa i strategie rozwojowe.<br> - Transport miejski i zamiejski. <br>- Węzły transportowe.<br>- Transport a środowisko. <br>- Perspektywy postępu w transporcie. <li>Podstawy projektowania infrastruktury systemów transportowych (18 godz.):<br>-Zasady projektowania dróg samochodowych.<br> - Elementy inżynierii ruchu drogowego.<br> - Zasady eksploatacji dróg samochodowych. <br>- Podstawy konstrukcji dróg szynowych. <br>- Zasady projektowania dróg szynowych. <br>- Zasady projektowania lotnisk.</ol> <b>ĆWICZENIA</b> (15 godz.): <ol><li>Laboratorium ruchu drogowego - badania terenowe (6 godz.). <li> Projekt układu komunikacyjnego osiedla (9 godz). </ol>
Metody oceny:
<b>Wykłady:</b> egzamin pisemny trwający 1,5 godz. Egzamin obejmuje 5 pytań pogrupowanych tematycznie proporcjonalnie do liczby godzin wykładów. Do zaliczenia niezbędne jest uzyskanie pozytywnej oceny odpowiedzi (średnia ocena min. 3) z całego zakresu pytań. Egzamin może być zdawany tylko w ciągu tego roku akademickiego, na którym student był uprawniony do uczęszczania na wykłady na podstawie rejestracji Dziekanatu (był wpisany na listę). Zamiar zdawania egzaminu w wybranym terminie ustalonym przez Dziekanat w ramach planu sesji powinien być zgłoszony przez studenta w sekretariacie Zakładu IK najpóźniej w przeddzień egzaminu do godz. 12.00 w formie wpisu na wywieszoną listę. <br><b>Ćwiczenia: </b>zaliczane na każdym semestrze osobno oceną ustaloną jako średnia ważona na podstawie ocen cząstkowych, z których każda musi być pozytywna. Wagi ocen cząstkowych dla ćwiczeń (nr ćwiczenia – waga): sem. 3: 1 – 0,25; 2 – 0,75; sem. 4: 3 – 0,50; 4 – 0,30; 5 – 0,20. Ćwiczenia mogą być zdawane tylko w ciągu tego roku akademickiego, na którym student był uprawniony do uczęszczania na nie na podstawie rejestracji Dziekanatu (był wpisany na listę). Ocena łączna jest ustalana dla każdego semestru oddzielnie: na sem. 3 jako średnia ważona z egzaminu (waga 0,70) i z ćwiczeń (waga 0,30); na sem. 4 na podstawie oceny ćwiczeń w tym semestrze.
Egzamin:
tak
Literatura:
Wykłady: Prezentacje do poszczególnych wykładów udostępnione na stronie internetowej Zakładu IK. <br>Ćwiczenia: Materiały pomocnicze do ćwiczeń stanowiące syntezę odpowiednich przepisów i wytycznych projektowani
Witryna www przedmiotu:
www.il.pw.edu.pl
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt INZKO1W1
Zna podstawy projektowania dróg samochodowych i urządzeń transportu zbiorowego. Ma wiedzę na temat wpływu realizacji inwestycji transportowych na środowisko. Ma podstawową wiedzę w zakresie zagadnień powiązanych z kierunkiem budownictwo w szczególności urbanistyki. Ma wiedzę na temat funkcji informacji, doboru źródeł informacji i dystrybucji informacji
Weryfikacja: Zaliczenie ćwiczeń, egzamin
Powiązane efekty kierunkowe: K1_W07, K1_W16, K1_W19, K1_W21
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W04, T1A_W05, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W06, T1A_W08, T1A_W09, T1A_W02, T1A_W02

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt INZKO1U1
Umie zaprojektować wybrane elementy projektu drogowego i transportu zbiorowego. Ma kompetencje do wykonania badań terenowych. Potrafi sporządzić i interpretować rysunki drogowe.w środowisku wybranych programów CAD oraz odręcznie. Potrafi korzystać z podstawowych norm, rozporządzeń oraz wytycznych projektowania, wykonywania dróg i ich elementów.
Weryfikacja: egzamin pisemny, projekt
Powiązane efekty kierunkowe: K1_U07, K1_U08, K1_U12, K1_U20
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U03, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U14, T1A_U16, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U08, T1A_U11, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U03, T1A_U05, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16, T1A_U07, T1A_U11, T1A_U15, T1A_U16

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt INZKO1K1
Potrafi pracować samodzielnie i współpracować w zespole nad wyznaczonym zadaniem, określać priorytety służące reazlizacji zadań. Rozumie znaczenie i potrafi stosować zasady zrównoważonego rozwoju w inżynierii komuniakcyjnej. Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne.
Weryfikacja: egzamin pisemny, projekt
Powiązane efekty kierunkowe: K1_K01, K1_K08
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K03, T1A_K02, T1A_K05