- Nazwa przedmiotu:
- Automatyzacja projektowania konstrukcji
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Agnieszka Golubińska, dr inż. Piotr Knyziak, dr inż. Marcin Niedośpiał, mgr inż. Bartosz Grzeszykowski
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny dowolnego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Budownictwo
- Grupa przedmiotów:
- Przedmioty do wyboru
- Kod przedmiotu:
- APRKON
- Semestr nominalny:
- 7 / rok ak. 2016/2017
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- ćwiczenia laboratoryjne 30 godzin; przygotowanie do zajęć, prace zaliczeniowe 20 godzin; RAZEM 50 godzin = 2 ECTS
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- ćwiczenia laboratoryjne 30 godzin; RAZEM 30 godzin = 1 ECTS
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- ćwiczenia laboratoryjne 30 godzin; przygotowanie do zajęć, prace zaliczeniowe 20 godzin; RAZEM 50 godzin = 2 ECTS
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia30h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Przedmiot przeznaczony jest dla studentów zainteresowanych programami do komputerowego wspomagania projektowania. Polecany dla studentów, którzy w ramach pracy dyplomowej chcą wykonać projekt konstrukcyjny.
- Limit liczby studentów:
- 10 grup 20 osobowych
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest omówienie podstawowych zasad dotyczących modelowania prostych konstrukcji prętowych (2D, 3D) i powierzchniowych (płyty), definicji obciążeń i ich kombinacji, obliczeń statycznych, interpretacji wyników w programie Autodesk Robot Structural Analysis Professional. Po zaliczeniu przedmiotu student powinien umieć zastosować zdobytą wiedzę przy pracy dyplomowej.
- Treści kształcenia:
- • Wspomaganie komputerowe projektowania konstrukcji - zagadnienia wprowadzające; klasyfikacja ustrojów konstrukcyjnych; model obliczeniowy budowli - pojęcia, charakterystyka, ograniczenia; program komputerowy jako realizacja przyjętego algorytmu rozwiązania modelu numerycznego budowli. <br>• Ustawienia programu - preferencje zadania, materiały, normy, dokładność, jednostki itp. <br>• Obciążenia konstrukcji - przypadki obciążeń, definicje obciążeń: obciążenia powierzchniowe i liniowe, kombinacje ręczne i automatyczne, okładziny. <br>• Konstrukcje prętowe – płaskie i przestrzenne; definicja prętów, modelowanie połączeń (węzłów) i podpór, materiały, charakterystyki przekroju. <br>• Konstrukcje powierzchniowe - definicja geometrii płyt: definicja konturów, otwory, definicja grubości i materiału; podpory w płytach żelbetowych (podpory punktowe, liniowe, powierzchniowe, słupy, wymiary podpór); siatkowanie konstrukcji płytowych – siatkowanie Coonsa i Delauney’a, dogęszczanie siatki (ręczne i automatyczne - emitery), siatka regularna, analiza zbieżności wyników dla różnych gęstości siatek. <br>• Rezultaty dla konstrukcji prętowych i płytowych – interpretacja rezultatów, rezultaty tabelaryczne sił, przemieszczeń i reakcji; wykresy sił, przemieszczeń i reakcji; mapy, izolinie i wartości w elementach skończonych, przecięcia przez panele.
- Metody oceny:
- Należy uczęszczać i aktywnie uczestniczyć w zajęciach. <br>Student jest zobowiązany do wykonania projektu zaliczeniowego, który należy zakończyć i obronić w terminie określonym w regulaminie przedmiotu – ocena zależy od jakości projektu i obrony.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Strona internetowa firmy ROBOBAT www.robobat.com.pl Materiały własne szkoleniowe. "Help" programu.
- Witryna www przedmiotu:
- nie
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt APRKONW01
- Zna możliwości i zakres stosowania programu ARSA Pro
Weryfikacja: aktywne uczestnictwo w zajęciach; wykonanie i obrona domowych prac projektowych
Powiązane efekty kierunkowe:
K1_W02, K1_W09
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W01, T1A_W02, T1A_W07, T1A_W01, T1A_W02, T1A_W05, T1A_W07
- Efekt APRKONW02
- Zna zasady modelowania konstrukcji prętowych i płyt
Weryfikacja: aktywne uczestnictwo w zajęciach; wykonanie i obrona domowych prac projektowych
Powiązane efekty kierunkowe:
K1_W02, K1_W04, K1_W09, K1_W24
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W01, T1A_W02, T1A_W07, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W01, T1A_W02, T1A_W05, T1A_W07, T1A_W04, T1A_W05
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt APRKONU01
- Potrafi zbudować płaski i przestrzenny układ prętowy, zdefiniować obciążenia i ich kombinacje, przeprowadzić obliczenia, zinterpretować otrzymane wyniki
Weryfikacja: aktywne uczestnictwo w zajęciach; wykonanie i obrona domowych prac projektowych
Powiązane efekty kierunkowe:
K1_U04, K1_U05, K1_U06, K1_U07
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U07, T1A_U08, T1A_U15, T1A_U03, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U13, T1A_U01, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U15, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U14, T1A_U16
- Efekt APRKONU02
- Potrafi zamodelować płytę żelbetową, zdefiniować obciążenia i ich kombinacje, przeprowadzić obliczenia, zinterpretować otrzymane wyniki
Weryfikacja: aktywne uczestnictwo w zajęciach; wykonanie i obrona domowych prac projektowych
Powiązane efekty kierunkowe:
K1_U04, K1_U05, K1_U06, K1_U07
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U07, T1A_U08, T1A_U15, T1A_U03, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U13, T1A_U01, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U15, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U14, T1A_U16
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt APRKONK01
- Potrafi współpracować w zespole przy realizacji zadań projektowch.
Weryfikacja: Praca na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe:
K1_K01, K1_K03
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K03, T1A_K01, T1A_K05, T1A_K06