- Nazwa przedmiotu:
- Zrównoważony rozwój w praktyce inżynierskiej
- Koordynator przedmiotu:
- mgr inż. Marcin Jaczewski
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny dowolnego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Budownictwo
- Grupa przedmiotów:
- Przedmioty do wyboru
- Kod przedmiotu:
- ZRwPI
- Semestr nominalny:
- 7 / rok ak. 2016/2017
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Razem 60 godz. = 2 ECTS: wykład 15 godz., ćwiczenia 15 godz., wykonanie prezentacji na wybrany temat 15 godz., przygotowanie do zaliczenia 15 godz.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Razem 30 godz. = 1 ECTS: wykład 15 godz., ćwiczenia 15 godz.
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Razem 30 godz. = 1 ECTS: ćwiczenia 15 godz., wykonanie prezentacji na wybrany temat 15 godz.
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład225h
- Ćwiczenia225h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Nie stawia się formalnych wymagań.
- Limit liczby studentów:
- 1 grupa 15-30 osobowa
- Cel przedmiotu:
- Zapoznanie studenta z ideą zrównoważonego rozwoju w kontekście budownictwa. Kształcenie zdolności samodzielnego zastosowania poznanych zasad w praktyce inżynierskiej.
- Treści kształcenia:
- - Wstęp do tematyki zrównoważonego rozwoju w kontekście budownictwa. Zasady, założenia, problemy.<br>
- Aspekty prawne, m.in. PN-EN 16309 - Zrównoważoność obiektów budowlanych.<br>
- Wielokryterialna ocena środowiskowa budynków - DGNB, LEED, BREEAM.<br>
- Modelowanie Informacji o Budynku (BIM). Narzędzia wspomagające komputerowe projektowanie zrównoważonych budynków.<br>
- Ekologiczne budownictwo.<br>
- Zielony marketing, Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) - aspekty działania firm z sektora budownictwa w kwestiach związanych ze zrównoważonym rozwojem.
- Metody oceny:
- Aktywne uczestnictwo w zajęciach, wykonanie zadań przejściowych w ramach ćwiczeń.<br>
Wykonanie prezentacji na wybrany temat.<br>
Udział w grze symulacyjnej.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- [1] J. Marchwiński, K Zielonko - Jung "Współczesna architektura proekologiczna";<br>
[2] K. Zielonko - Jung, J. Marchwiński "Łączenie zaawansowanych i tradycyjnych technologii w architekturze proekologicznej";<br>
[3] Instrukcje systemów LEED oraz BREEAM.
- Witryna www przedmiotu:
- -
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt ZRwPIW1
- ...
Weryfikacja: ...
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt ZRwPIU1
- ...
Weryfikacja: ...
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt ZRwPIK1
- ...
Weryfikacja: ...
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: