- Nazwa przedmiotu:
- Negocjacje - strategie i techniki
- Koordynator przedmiotu:
- dr Sylwia Michalska
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny dowolnego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Budownictwo
- Grupa przedmiotów:
- Przedmioty do wyboru
- Kod przedmiotu:
- HESWY2
- Semestr nominalny:
- 7 / rok ak. 2016/2017
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Razem 50 godz. = 2 ECTS: 30 godz. wykładów, 20 godz. studiowanie literatury i przygotowanie do sprawdzianu.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Razem 30 godz. = 1 ECTS: wykłady.
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 0 ECTS
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład30h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Nie ma.
- Limit liczby studentów:
- 60
- Cel przedmiotu:
- Celem zajęć jest nauka zachowań w sytuacjach konfliktowych oraz nabycie umiejętności konstruktywnego ich rozwiązywania.
- Treści kształcenia:
- <ol><li>Konflikt – różne definicje, przyczyny powstawania. Negatywne i pozytywne aspekty sytuacji konfliktowych
<li>Różne style rozwiązywania konfliktów. Zachowania w sytuacjach konfliktowych – od czego zależą i co trzeba brać pod uwagę, wybierając swój sposób rozwiązania problemu.
<li>Komunikacja – jak utrudnia i w jaki sposób może ułatwiać prowadzenie sporów. Parafraza, komunikat „ja”.
<li>Mowa ciała – podstawowe informacje na temat komunikacji niewerbalnej. Różnice kulturowe – na co musimy uważać, gdy rozmawiamy z przedstawicielami innych kultur?
<li>Procedury rozwiązywania konfliktów: arbitraż, mediacja, negocjacje. Omówienie różnych strategii rozwiązywania sporów.
<li>Negocjacje pozycyjne jako strategia rozwiązywania sporów – wady i zalety. Kiedy mogą być dla nas korzystne a kiedy powinniśmy ich unikać.
<li>Gry symulacyjne, pozwalające sprawdzić negocjacje pozycyjne w praktyce. Zajęcia praktyczne.
<li>Negocjacje problemowe cz. 1. Omówienie zasad i filozofii, która kieruje problemowym podejściem do negocjacji.
<li>Negocjacje problemowe cz. 2. Co robić, aby do naszego sposobu negocjacji przekonać drugą stronę?
<li>Gry symulacyjne, pozwalające na przećwiczenie negocjacji problemowych (opartych na interesach).
<li>Problem ludzki w negocjacjach – emocje, percepcja, komunikacja.
<li>Skuteczne negocjacje: przygotowania, miejsce, plan rozmów, priorytety, zadania uczestników negocjacji.
<li>Negocjacje zespołowe – praca w grupie, zachowania członków zespołu, podział obowiązków, ustalenie sposobów podejmowania decyzji w zespole. Dynamika grupy.
<li>Zaliczenie
<li>Podsumowanie zdobytych wiadomości.</ol>
- Metody oceny:
- Sprawdzian pisemny.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- [1] R. Fisher, W. Ury, B. Patton, Dochodząc do tak. Negocjowanie bez poddawania się PWE 1994;<br>
[2] W. Ury Odchodząc od nie. Negocjowanie od konfrontacji do kooperacji PWE 1997;<br>
[3] R. Cialdini „Wywieranie wpływu na ludzi”. Wydanie dowolne;<br>
[4] J. Waszkiewicz Jak Polak z Polakiem. Szkice o kulturze negocjowania PWN 1997.
- Witryna www przedmiotu:
- -
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt HESWY2W1
- ...
Weryfikacja: Sprawdzian pisemny.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt HESWY2U1
- ...
Weryfikacja: Sprawdzian pisemny.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt HESWY2K1
- ...
Weryfikacja: Sprawdzian pisemny.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: